پاسخ به پرسش یونولیت از کجا بخریم؟

یونولیت جزو پر کاربردترین و مهم ترین مصالح ساختمانی به شمار می رود. این محصول مزیت های بسیار زیادی دارد. از مزیت های آن می توان به افزایش امنیت و کاهش وزن ساختمان، صرف جویی در هزینه و مقاومت بالا در برابر رطوبت، صدا و حرارت اشاره نمود. به همین خاطر این محصول در قسمت های مختلف ساختمان کاربرد دارد. در این مقاله ما سعی داریم به سوال مهم یونولیت از کجا بخریم؟ پاسخ دهیم.. پس با ما همراه باشید.

آشنایی با یونولیت

قبل از اینکه به سوال یونولیت از کجا بخریم؟ پاسخ دهیم بهتر است بدانید یونولیت یک سازه سبک می باشد که از دانه های پلی استر فشرده درست شده است. پلی استر نوعی پلیمر سفید رنگ است که از فرایندهای پتروشیمی تهیه می گردد. پلیمر چگالی وزنی بسیار ناچیزی دارد، ولی در برابر رطوبت، صدا و حرارت مقاومت بالایی دارد. نخستین بار در جنگ جهانی دوم برای گذر از رودخانه از این محصول استفاده شد. این محصول پر کاربرد از 95 درصد هوا و تنها 5 درصد پلاستیک ساخته شده است. ذرات پلاستیکی آن از جنس استایرن مونومر است. فوم های این کالا خواص فراوانی دارند. از این خواص می توان به عایق صوتی، عایق حرارتی و سبک وزنی اشاره نمود. این محصول مقاوم انواع متنوعی دارد که از رایج ترین آنها می توان به پلی استر دیواری، بسته بندی و سقفی اشاره کرد. در ادامه به انواع یونولیت می پردازیم:

پاسخ به پرسش یونولیت از کجا بخریم؟آشنایی با پلی استر فشرده

پلی استر تیرچه کرومیت

پلی استر تیرچه کرومیت به طور معمول به دو دسته تقسیم بندی می شود. دسته اول تیرچه کرومیت هایی هستند که ابعاد آنها به این صورت می باشد: 1 متر طول، 66 سانتی متر عرض و 25 سانتی متر قطر. نوع دیگر آن که بسیار پرکاربرد است و به این صورت می باشد: 1 متر طول، 66 سانتی عرض و 20 سانتی متر قطر.

یونولیت فشرده سقفی

از انواع یونولیت می توان به یونولیت فشرده سقفی اشاره نمود. به یاد داشته باشید این محصول برای سقف نیز کاربرد دارد و در صنعت ساختمان سازی آن استفاده می شود. از این سازه برای ساخت قالب بتن در سقف های دال یک طرفه یا سقف تیرچه بلوک نیز استفاده می گردد. این نوع سازه سقفی مستطیل شکل هستند و دانسیته آنها حدودا 12 می باشد.

پلی استر فشرده دیوار

پلی استر یا یونولیت فشرده دیوار از انواع یونولیت ها می باشد و برای دیوار ساختمان نیز استفاده می شود. از کاربردهای آن می توان به فوم دیوارپوش، پنل سه بعدی دیوار و فوم دیوار تزئینی اشاره نمود.

پاسخ به پرسش یونولیت از کجا بخریم؟

نگاهی به پلی استر فشرده دیوار

پلی استر فشرده

ما در بخش قبل با یونولیت فشرده دیوار آشنا شدیم. بهتر است بدانید یونولیت فشرده یکی ازسازه های پر کاربرد و مهم ساختمانی است. این سازه دارای دانسیته و فشردگی بسیار بالا می باشد. به همین دلیل وزن بالاتری نسبت به سایر سازه ها دارد. از این سازه فشرده می توانید در ساختمان سازی، خودروسازی و مجسمه سازی استفاده نمایید. این سازه فشرده را می توان در ترکیب با عایق های صوتی نظیر پشم، سنگ و فوم های آکوستیک استفاده نمود. با این محصول صداگیری بسیار بیشتر می شود. در ضمن شما می توانید با این سازه میزان فشردگی را تا حد بالایی افزایش دهید.

انواع کاربرد پلی استر فشرده در ساختمان

  • یونولیت در سردخانه ها و یخچال های صنعتی به عنوان عایق حرارتی کاربرد دارد.
  • برای ساخت و تولید بلوک های پلاستوفوم سقفی در اماکن و ساختمان های مختلف این سازه کاربرد دارد.

پاسخ به پرسش یونولیت از کجا بخریم؟

انواع کاربرد فشرده در ساختمان سازی

یونولیت چه ویژگی هایی دارد؟

در این بخش به سوال یونولیت چه ویژگی هایی دارد؟ پاسخ می دهیم. از مهم ترین ویژگی های یونولیت می توان به موارد زیر اشاره نمود. ضریب های عایق بودن به معنای:

  • 10 سانتی مترپلی استر معمولی در مقابل صدا دارای 42 دسی بل عایق می باشد.
  • 10 سانتی متر پلی استر معمولی در برابر گرما 35 درصد عایق می باشد.

دانسیته چیست؟

در پاسخ به سوال دانسیته چیست؟ باید بدانید از اصلی ترین موارد در تولید ورق یونولیت مربوط به دانسیته می باشد. در حقیقت دانسیته به عنوان یکی از مهم ترین ویژگی های این سازه به شمار می رود. خوب است بدانید جرم حجمی یا دانسیته به وزن حجمی یک ماده اطلاق می شود. نحوه رده بندی آن بر اساس میزان فشردگی انجام می گردد. این فشردگی با دانسیته ارتباط مستقیم دارد. منظور ما از دانسیته این سازه وزن یک بلوک با ابعاد 1 متر در 2 متر در 20 سانتی متر می باشد.به طور معمول این عدد با حرف P نمایش داده می شود.
به عنوان مثال هنگامی که درباره یک ورق یونولیت 2 سانتی متر در ابعاد 1 متر در 2 متر صحبت می شود که دارای دانسیته 20 باشد. منظور اصلی ما این است که تعداد 25 ورقه این سازه 2 سانتی متری از همین جنس حدودا 20 کیلوگرم وزن دارد. توجه داشته باشید که قیمت ورق این سازه با دانسیته ارتباط مسقیم دارد.

پاسخ به پرسش یونولیت از کجا بخریم؟آشنایی با دانسیته

یونولیت چه مزیت هایی دارد؟

در پاسخ به سوال یونولیت چه مزیت هایی دارد؟ باید بدانید یونولیت مزیت های بسیار مهمی دارد. در ادامه با مهم ترین مزیت های این محصول بیشتر آشنا می شویم.

  • این محصول در مقابل فشار و ضربه بسیار مقاوم است.
  • قابل حمل و سبک است.
  • این محصول در ابعاد متنوعی ساخته می شود.
  • شما می توانید به آسانی این محصول را بازیافت نمایید.
  • این سازه با دوام و دارای استحکام بالایی می باشد.
  • ما پیش از این اشاره کردیم از مهم ترین مزیت های این سازه می توان به مقاومت بالای آن در برابر حرارت اشاره نمود.

آیا مقاومت بلوک از یونولیت بیشتر است؟

این مقاله توانسته به سوال یونولیت از کجا بخریم؟ به خوبی پاسخ دهد. خوب است بدانید از قدیم تا به امروز یونولیت جایگزین بسیار خوبی برای بلوک بوده است. امکان دارد برای بسیاری از افراد این سوال پیش بیاید که بین این دو سازه کدام بهتر است و مقاومت کدام سازه بالاتر است؟ ما در این مقاله به مزیت های و کاربردهای این سازه به صورت کامل پرداختیم. این محصول در مقایسه با بلوک مزیت های فراوانی دارد. یکی از مهم ترین مزیت های آن سبک بودن می باشد. در نتیجه این محصول مقاومت بالایی در برابر زلزله دارد. توجه داشته باشید استفاده از این محصول در ساختمان ساده و راحت می باشد.

پاسخ به پرسش یونولیت از کجا بخریم؟مقایسه بلوک و پلی استر فشرده

لازم به ذکر است اگر شما از یونولیت در ساختمان خود استفاده کنید با هیچ مشکلی مواجه نمی شوید. علاوه بر این قیمت این سازه به نسبت بلوک پایین تر است. شما می توانید با استفاده از این محصول در هزینه های خود صرفه جویی نمایید.
پس می توان به پرسش بلوک بهتر است یا یونولیت ؟ اینطور پاسخ داد که یونولیت پر کاربردتر و به صرفه تر می باشد.
برای دریافت پاسخ به سوال یونولیت از کجا بخریم؟ باید با ادامه این مقاله همراه ما باشید.

این محصول چه ویژگی هایی دارد؟

ما در بخش بعد به سوال یونولیت از کجا بخریم؟ پاسخ می دهیم. این روزها خرید و فروش یونولیت رونق بسیار زیادی پیدا کرده است. در صنعت ساختمان سازی این سازه کاربرد فراوانی دارد. دلیل این اتفاق به ویژگی های متمایز آن برمی گردد. مهم ترین ویژگی های این محصول به شرح زیر می باشد:

  • استفاده از یونولیت موجب افزایش سرعت در ساختمان سازی می شود.
  • این محصول قابل بازیافت می باشد و عمر طولانی خواهد داشت.
  • زمانی که برای ساختمان سازی از این سازه استفاده می کنید موجب صرفه جویی در دیگر مصالح ساختمانی می شوید.
  • حمل و نقل این محصول ساده و راحت می باشد.
  • این محصول به آسانی نصب می شود.
  • این سازه ها وزن به شدت پایینی دارند.
  • به یاد داشته باشید این محصول در برابر حرارت، مقاومت و رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارند.

پاسخ به پرسش یونولیت از کجا بخریم؟یونولیت از کجا بخریم؟

یونولیت از کجا بخریم؟

ما در این بخش به سوال یونولیت از کجا بخریم؟ پاسخ می دهیم. برای خرید یونولیت بهتر است به فروشگاه های استان تهران مراجعه نمایید. ورق های این محصول با دانسیته و چگالی 6 الی 60 با استفاده از مواد خاص کره ای به فروش می رسند. به یاد داشته باشید پاسخ به سوال یونولیت از کجا بخریم؟ بسیار ساده می باشد. لازم به ذکر است بدانید از شرکت های که دارای نشان استاندارد هستند و تولید می کنند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • آبشار فوم گستر
  • عقاب فوم
  • امید فوم پلاست
  • شرکت پردیس فوم
  • رابی فوم شرکت مادفوم خاورمیانه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× چت آنلاین
محتوای جدید