یونولیت فشرده عایق صدا

یونولیت فشرده عایق صدا

در دنیای مدرن موارد مختلفی وجود دارد. که می تواند آرامش و آسایش افراد را بر هم زده و مخل زندگی عادی آنها شود. از جمله این موارد می توان به انواع آلودگی ها به ویژه آلودگی صوتی اشاره کرد.

افرادی که در شهرهای بزرگ و شلوغ زندگی می کنند دائما با سر و صداهای گوناگون و مزاحم مواجه هستند. که گاهی غیرقابل تحمل می شود. بدون شک تمام افراد علاقه دارند که بعد از یک روز کاری خسته کننده بتوانند چند ساعتی را در آرامش و سکوت به استراحت بپردازند. اما آیا راهی برای فرار از سر و صداهای آزاردهنده وجود دارد؟. در این مطلب قصد داریم تا تعدادی از راه های جلوگیری از نفوذ صدا به داخل محیط های مختلف را معرفی کرده و یکی از بهترین آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

روش های عایق کاری صوتی

روش های مختلفی به منظور عایق کاری صوتی یک محیط وجود دارد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره خواهد شد.

  • تمامی منافذ ورود و خروج هوا باید بسته شود. زیرا تمامی منافذی که هوا از آنها وارد و خارج می شود. صدا را نیز انتقال خواهد داد. درزگیری تمامی منافذ موجود در دیوارها و سقف ها از جمله پیرامون جعبه های تقسیم برق، کانال ها و… در جلوگیری از انتقال صوت موثر خواهد بود. درزگیری را می توانید با استفاده از فوم پلی استایرن انجام دهید.
  • به کارگیری لایه های انعطاف پذیر همانند فوم منبسط شونده به منظور جدا کردن لوله ها از غلاف ها و سوراخ هایی که از آن عبور می کنند.
  • بهره گیری از عایق صوتی داخل دیوارهای ساختمان های جدید الاحداث برای ممانعت از انتقال صدا بین فضاهای مجاور
  • عایق بندی نمودن لوله های پلاستیکی تخلیه آب جهت ممانعت از انتقال صدای ناخوشایند جریان آب در هنگام استفاده از فلاش تانک سرویس بهداشتی.
  • به کارگیری مصالح جاذب صوت در دیوارها، سقف و کف ساختمان مانند کفپوش های چوب پنبه ای.
  • استفاده از پنل های آکوستیک در طراحی داخلی خانه.
  • استفاده از پنجره های دو و سه جداره.

یونولیت فشرده عایق صدا

بهترین و موثرترین راه به منظور تامین آسایش صوتی در یک فضا این است. که به وسیله عایق های صوتی از نفوذ سر و صدا به داخل آن فضا جلوگیری نماییم. از جمله فواید عایق صوتی می توان به مواردی نظیر بهبود کیفیت صدا در یک فضای خاص، آکوستیک آرامش بخش، کاهش سر و صدای مزاحم و کاهش نفوذ صدا از فضایی به فضاهای مجاور اشاره کرد. در حال حاضر عایق های متنوعی تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

اما از بین تمامی این عایق ها باید اذعان داشت که یونولیت یا پلاستوفوم دارای تاثیر فوق العاده ای در جلوگیری از نفوذ سر و صدا می باشد. یونولیت یا فوم پلی استایرن انبساطی از جمله محصولاتی می باشد. که به طور وسیع در صنایع گوناگون به خصوص صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار گرفته است. از یونولیت در کاربردهای مختلفی مانند یونولیت ساختمانی، بلوک سقفی، ماکت سازی، بسته بندی و غیره استفاده می شود. اما یکی از کاربردهای بسیار مهم یونولیت استفاده از آن به عنوان یک عایق صوتی، حرارتی و برودتی می باشد.

یونولیت در عایق سازی ساختمان ها، سردخانه ها، استودیوها و … مورد استفاده قرار می گیرند. یونولیت معمولی در صورتی که حداقل 10 سانتی متر ضخامت داشته باشد می تواند موجب عایق شدن فضا در مقابل صدای 42 دسی بل گردد. با توجه به اینکه ضخامت یونولیت فشرده عایق صدا بیشتر از این می باشد این نوع یونولیت می تواند فضا را در برابر صداهای بلندتری عایق نماید.

ویژگی های منحصر به فرد یونولیت فشرده عایق صدا این امکان را فراهم نموده است. که از آن به عنوان عایق صوتی و حتی آکوستیک در اماکن مختلف استفاده کرد. ضمن اینکه به کارگیری یونولیت فشرده عایق صدا به همراه فوم اکوستیو و عایق صوت، فوم عایق صدا و اتاق صدا می تواند تاثیر بیشتری در جلوگیری از ورود و خروج صدا داشته باشد. روش کار نیز بدین صورت است که یک ورق از فوم اکوستیو و عایق صدا به یک ورق یونولیت چسبانده شده و سپس مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انواع یونولیت عایق صدا و جاذب صدا

امروزه از انواع یونولیت عایق صدا جهت کنترل صوت و تامین آسایش صوتی در اماکن مختلف از جمله خانه ها، اتاق های ضبط صدا، سالن های سینما، آمفی تئاترها و… استفاده می شود که در ادامه به دو نوع از مهم ترین آنها پرداخته خواهد شد.

فوم عایق صدا

فوم عایق صدا که با نام هایی نظیر فوم صداگیر و فوم عایق صوت نیز شناخته می شود محصولی بسیار مناسب برای جلوگیری از نفوذ صدا به داخل فضا می باشد. جنس این نوع فوم ها از پلی استایرن می باشد.

یونولیت آکوستیک

امروزه آکوستیک کردن فضاهای مختلف از جمله فضاهای داخلی خانه و همچنین موتورخانه ها و… از جمله مباحث مهم در صنعت ساختمان به شمار می رود. شاید در گذشته انجام این کار چندان ساده نبود اما در دنیای امروز آکوستیک کردن فضا با استفاده از یونولیت ورقه ای و مکعبی فشرده امکان پذیر شده است. استفاده از یونولیت فشرده در عایق سازی صوتی و آکوستیک کردن فضاهای متنوع خانه نظیر موتورخانه، دیوارها، سقف و… یکی از کاربردی ترین و مقرون به صرفه ترین روش های موجود در جهان می باشد.

علاوه بر این ها از ابزارهای دیگری نظیر جاذب ها و دیفیوزرها نیز به منظور کنترل امواج صوتی و کاهش صداهای مزاحم استفاده می شود. جاذب ها کار جذب صدا را انجام داده و از انعکاس صدا جلوگیری می کنند. از جمله شناخته شده ترین و پر استفاده ترین جاذب ها می توان به فوم های جاذب اشاره کرد. دیفیوزرها از جمله اصلی ترین ارکان آکوستیک به خصوص در استودیوها محسوب می شوند. دیفیوزرها به طور معمول از جنس یونولیت یا پلاستوفوم می باشند اما نوع چوبی آنها نیز وجود دارد.

قیمت یونولیت فشرده عایق صدا

پلاستوفوم یا یونولیت عایق صدا در ضخامت، ابعاد و رنگ های مختلفی تولید و عرضه می شوند. که بر همین اساس قیمت آنها با یکدیگر متفاوت می باشد. بنابراین ابتدا باید نیاز خود را مشخص کرده و سپس اقدام به مقایسه قیمت و خرید نمایید. به طور کلی می توان گفت که در حال حاضر ورق یونولیت فشرده بهترین و کم هزینه ترین نوع عایق صوتی می باشد.

بخش فروش: 56864477-021
فکس: ۵۶۸۶۴۴۶۶-۰۲۱
مدیر فروش: ۸۷۸۱۸۱۰-۰۹۱۲
مدیریت: ۷۰۱۹۵۰۱-۰۹۱۲
مدیریت: ۸۹۸۶۲۷۳-۰۹۱۲

آدرس : تهران جاده ساوه سه راه آدران انتهای خ یخ سازی خ رکسانا فوم نبش خ عسگری پ ۱۲۱

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×چت آنلاین
محتوای جدید