یونولیت فشرده عایق برای روی بام و همه چیز درباره آن

یونولیت فشرده عایق برای روی بام

یونولیت فشرده عایق یکی از پرکاربردترین مصالح و تجهیزات ساختمانی است که در انواع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این تجهیزات به صورت ورقه ای تولید شده و مواد اولیه و سازنده آن، پلی استایرن می باشد.

لازم به ذکر است بدانید یونولیت فشرده عایق، در ابعاد و سایزهای متغیر و متفاوت تولید می شود. این ورق ها از فشردگی و چگالی بالایی برخوردار است به همین سبب در برابر ضربه دارای مقاومت و استحکام فوق العاده ای می باشند.

یکی از ویژگی های برجسته یونولیت فشرده عایق، وزن بالای این تجهیزات است. این ورق ها با بهره گیری از حجم و چگالی بالا یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه ها برای عایق سازی فضای مورد نظر می باشد. به سبب مقاومت بالا، این تجهیزات اغلب در زمینه های مختلف اعم از ماشین سازی، مجسمه سازی، ساختمان سازی و … مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از یونولیت فشرده عایق، اقدامی هوشمند و کارآمد برای ساختمان سازی است. این تجهیزات می توانند به عنوان یک عایق صوتی و حرارتی مناسب در ساختمان به کار بروند. در کشور ما اغلب از این ورق ها برای پر کردن فضاهای خالی ساختمان استفاده می شود.

نکته قابل توجه این است که یکی از مهمترین کاربردهای یونولیت فشرده عایق، استفاده از آن برای روی بام است. این تجهیزات می توانند بر روی افزایش مقاومت سازه و استحکام آن تاثیر فوق العاده ای داشته باشند. به عبارتی، استفاده از این تجهیزات بر روی بام می تواند از سقف در برابر عوامل خارجی نظیر تغییرات جوی و … محافظت نماید.

نکته: یونولیت فشرده عایق به عنوان به صرفه ترین و بهترین مصالح ساختمانی اغلب در مکان های بزرگ کاربرد دارد. در صورتی که از این تجهیزات برای روی بام و پوشش دهی سقف استفاده شود باید دارای تاییدیه و استانداردهای لازم باشد.

یونولیت فشرده عایق برای روی بام و همه چیز درباره آن
یونولیت فشرده عایق

معرفی انواع یونولیت و کاربرد آنها:

همانطور که می دانید هر مکان مستلزم عایق کاری مناسب است و امروزه پرکاربردترین تجهیزات برای عایق کاری، یونولیت است. پیش از انتخاب این تجهیزات باید به نوع فوم آنها توجه شود چرا که نوع فوم متضمن مقاومت و عملکرد این تجهیزات می باشد.

به منظور شناخت هرچه بهتر یونولیت و کاربرد آنها، به معرفی انواع یونولیت می پردازیم:

·        یونولیت فشرده:

یکی از پرکاربردترین انواع یونولیت، یونولیت فشرده یا به عبارتی یونولیت فشرده عایق است. عمده ترین کاربرد این یونولیت ها در صنعت ساختمانی، خودروسازی، عایق کاری و … می باشد.

·        یونولیت سقفی:

این نوع یونولیت به صورت مکعب مستطیل مورد استفاده قرار می گیرد. عمده ترین کاربرد این یونولیت ها این است که به عنوان قالب بتن در سقف های یک طرفه مورد استفاده قرار می گیرد.

·        یونولیت دیواری:

این نوع یونولیت دارای مقاومت و زیبایی خاصی است. عمده ترین کاربرد و کارایی این یونولیت ها برای دیوارپوش فوم، فوم دیواری تزئینی و … می باشد.

نکته: علی الرغم مباحث فوق، یونولیت فشرده عایق پرکاربردترین و موثرترین مصالح مربوط به پوشش دهی سقف و دیوار ساختمان است. برخی مکان ها نظیر سردخانه ها، ساختمان ها و … نیازمند عایق سازی مقاوم و مطمئن هستند. از این رو، استفاده از این نوع یونولیت می تواند در عایق سازی این مکان ها تاثیر فوق العاده ای داشته باشد.

به طور کلی، سقف و بام مهمترین قسمت ساختمان است و باید به ساخت و مقاوم سازی آن توجه اساسی شود. به همین جهت استفاده از یونولیت فشرده عایق مناسب و با کیفیت متضمن مقاومت و استحکام بام می باشد.

یونولیت فشرده عایق برای روی بام و همه چیز درباره آن
یونولیت فشرده عایق

مزایای یونولیت فشرده عایق

یکی از مدرن ترین و خلاقانه ترین تجهیزات مقاوم سازی ساختمان و به ویژه بام ساختمان، یونولیت فشرده عایق است. این تجهیزات در انواع و اقسام مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند. یونولیت ها دارای ویژگی ها و مزایای بسیاری است که مهمترین و برجسته ترین آنها عبارتند از:

·        وزن سبک و اندک:

یکی از مهمترین مزایای یونولیت فشرده عایق، وزن سبک آن است. به همین سبب حمل و نقل و جابجایی و در نهایت استفاده از این تجهیزات کار آسانی است.

·        مقاوم و سخت بودن:

مقاوم بودن یونولیت سبب می شود که این تجهیزات در برابر ضربه مقاوم و مستحکم باشند و از سازه در برابر هرگونه آسیب محافظت نماید. 

·        فاقد مواد سمی و شیمیایی:

یونولیت ها فاقد هرگونه مواد سمی و شیمیایی است. به گونه ای که امکان رشد و تکثیر باکتری و قارچ بر روی این تجهیزات وجود ندارد.

·        ضد آب بودن:

یکی دیگر از مهمترین مزایای  یونولیت فشرده عایق، ضد آب بودن این تجهیزات است. بنابراین، استفاده از این تجهیزاتات در بخش های مختلف ساختمان به ویژه روی بام و … می تواند منجر به افزایش مقاومت سازه در برابر رطوبت و .. باشد.

·        عایق صوتی و حرارتی مناسب:

از برجسته ترین مزایای یونولیت فشرده عایق، عایق بودن این تجهیزات است. به گونه ای که از نفوذ حرارت، سر و صدا و … به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

نکته: یونولیت فشرده عایق دارای ویژگی های منحصر به فردی است. این ویژگی ها سبب شده این ورق ها در بخش مختلف ساختمان اعم از روی بام، دیوارهای داخلی و … از کاربرد فراوان برخوردار باشند.

یونولیت فشرده عایق برای روی بام

نکات مهم پیرامون یونولیت فشرده:

همانطور که میدانید یکی از محبوب ترین و بهترین مصالح ساختمانی، یونولیت فشرده عایق است. این ورق ها در تمامی قسمت های ساختمان کاربرد دارد. نکته قابل توجه این است که این تجهیزات در کارخانه های مختلف با کیفیت های متغیر تولید شده و به بازار عرضه می شوند.

امروزه دامنه استفاده از یونولیت فشرده عایق، گسترده تر شده در پروژه های عظیم به منظور مقاوم سازی از این تجهیزات استفاده می شود. به سبب مقاومت و استحکام بی نظیر، از این ورق ها به عنوان بهترین و مناسب ترین جایگزین برای بلوک ها و سایر مصالح ساختمانی استفاده می شود.

به طور کلی، به هر اندازه ساختمان و سقف آن مقاوم تر و سبک تر باشد طرفداران آن بیشتر است. از این رو، با استفاده از یونولیت فشرده عایق برای روی بام می توان سازه ای سبک و مقاوم را طراحی و اجرا نمود. نکته قابل توجه این است که  استفاده از این تجهیزات ساختمانی، روند ساخت و ساز را تسریع می بخشد.

استفاده از یونولیت فشرده عایق برای روی بام می تواند از وزن سازه بکاهد. علاوه بر تضمین مقاومت سازه، استفاده از این ورق ها می تواند در برابر تغییرات جوی، رطوبت و … از ساختمان محافظت نماید. توصیه می شود به منظور افزایش مقاومت ساختمان از این ورق ها در بالاترین درجه کیفیت و مرغوبیت آنها استفاده شود.

یکی از نکات مهم پیرامون یونولیت فشرده عایق برای روی بام، توجه به قیمت این ورق ها می باشد. این تجهیزات باید از مراکز معتبر و مطمئن تهیه و خریداری شوند. در هنگام انتخاب یونولیت ها باید به برخی عناصر و فاکتورها نظیر کیفیت، مواد سازنده، وزن آنها، استاندارد بودن و .. اهتمام اساسی شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×چت آنلاین
محتوای جدید