درباره یونولیت فشرده داخل آب سرد کن بیشتر بدانید

درباره یونولیت فشرده داخل آب سرد کن بیشتر بدانید

یونولیت فشرده داخل آب سرد کن در این دستگاه به عنوان عایق عمل می کند. در ساخت آب سرد کن ها از متریال های مختلفی برای جلوگیری از تبادل دما استفاده می‌ شود. یونولیت فشرده یکی از رایج ترین متریال هایی است که در این مورد به کار می رود. این محصول به عنوان یک عایق برودتی مانع از هدررفت سرمای داخل آب سرد کن شده و کمک می کند تا بازدهی دستگاه افزایش پیدا کند. قیمت مناسب و کارایی بالا از جمله مزیت های یونولیت فشرده داخل آب سرد کن به شمار می رود.

درباره یونولیت فشرده داخل آب سرد کن بیشتر بدانید
یونولیت فشرده داخل آب سرد کن

آشنایی با ورق یونولیت فشرده و کاربردهای آن
یونولیت نام تجاری یکی از فرآورده های نفتی با نام پلی استایرن است. این محصول سفید رنگ و پلیمری، معمولاً به شکل ورق یونولیت در آمده و مورد استفاده قرار می‌ گیرد. ورق های یونولیت با دانسیته های مختلف تولید می شوند. تنوع دانسیته و به عبارتی نسبت جرم به حجم ورق های یونولیت موجب شده که این محصولات از نظر فشردگی و وزن بسیار متنوع باشند. هر یک از انواع ورق های یونولیت با توجه به مشخصات و قابلیت های خود کاربردهای گوناگونی دارند.

ورق یونولیت فشرده از جمله این محصولات است که از قابلیت های جالب توجهی برخوردار است. این محصول دانسیته بالایی دارد و به همین دلیل نسبت به ورق های یونولیت معمولی سنگین تر است. ضمن اینکه از این ورق ها مقاوم تر است و دوام بالایی دارد.
ورق یونولیت فشرده ضد ضربه و مقاوم در برابر فشار و رطوبت است، به راحتی جابجا می شود و می تواند در ابعاد و به شکل های مختلف در آمده و مورد استفاده قرار بگیرد. ضمن اینکه عایق دما و صداست و به همین دلیل کارایی بالایی دارد.
ورق یونولیت فشرده از موارد استفاده متعددی برخوردار است. برای نمونه در ساختمان سازی، ساخت لوازم خانگی، بسته بندی و بسیاری دیگر از صنایع کاربرد دارد. همچنین یونولیت فشرده به دلیل اینکه عایق دماست در تولید لوازم سردخانه ای بسیار پرکاربرد است. این محصول به عنوان یک عایق برودتی مانع از ورود گرما شده و سرمای درون یخچال و سردخانه را حفظ می کند. یونولیت فشرده داخل آب سرد کن نیز به همین شکل عمل می کند.

در حقیقت این محصول در دستگاه های آب سرد کن به عنوان یک عایق جلوی ورود گرما را گرفته و از سرمای درون محفظه آب سرد کن محافظت می کند.

درباره یونولیت فشرده داخل آب سرد کن بیشتر بدانید
یونولیت فشرده داخل آب سرد کن

کاربرد یونولیت فشرده داخل آب سرد کن
در وسایل یا محیط هایی که باید درجه دما ثابت مانده و حفظ شود، همواره نیاز به ابزارهایی برای جلوگیری از ورود و خروج دما وجود دارد. به عنوان مثال در سردخانه ها و یخچال ها باید از دمای فضای داخلی محافظت شود. برای این منظور لازم است عایق های برودتی مورد استفاده قرار بگیرند. درباره آب سرد کن نیز وجود یک عایق مناسب برای جلوگیری از نفوذ دما کاملاً ضروری است.
به طور معمول آب سرد کن‌ ها با بدنه ای دوجداره طراحی می شوند. در بین دیواره های داخلی و خارجی آب سرد کن ها همیشه از متریال های عایق دما استفاده می شود. متریال‌ هایی چون پشم شیشه، یونولیت فشرده یا پلی یورتان از جمله عایق هایی هستند که برای این منظور مورد استفاده قرار می‌ گیرند. در میان این متریال ها، یونولیت فشرده داخل آب سرد کن از جایگاه ویژه ای برخوردار است. قیمت این محصول از قیمت پشم شیشه بیشتر و از قیمت پلی یورتان کمتر است.

در مقابل یونولیت فشرده داخل آب سرد کن مشکلات بهداشتی مربوط به پشم شیشه را ندارد. ضمن اینکه مقاومت دمایی یونولیت فشرده از پلی اورتان کمتر است. علاوه بر این، برخلاف پلی یورتان نمی توان آن را به صورت تزریقی به کار برد.
با این حال یونولیت فشرده داخل آب سرد کن از رایج‌ ترین عایق های برودتی است که در گذشته در آب سرد کن ها مورد استفاده قرار می‌ گرفت. با به کارگیری ورق یونولیت فشرده در بین جداره های آب سرد کن به میزان زیادی از نفوذ سرما به خارج جلوگیری می شود. این محصول همچنین در سردخانه ها یا یخچال های صنعتی نیز به عنوان عایق دما مورد استفاده قرار می گیرد.

درباره یونولیت فشرده داخل آب سرد کن بیشتر بدانید
یونولیت فشرده داخل آب سرد کن

مزایا و معایب استفاده از یونولیت فشرده در داخل آب سرد کن
ورق یونولیت فشرده به عنوان یک متریال مقاوم، مقرون به صرفه و با کارایی بالا و خواص محافظت کنندگی خوب گزینه مناسبی برای استفاده در داخل آب سرد کن به شمار می‌ رود. این محصول نسبت به فشردگی و دانسیته بالایی که دارد، از وزن نسبتا اندکی برخوردار است. مقاومت کششی زیادی دارد و به سهولت مورد استفاده قرار می گیرد.
رطوبت و سرما یا ضربه نمی توانند کیفیت و کارایی ورق یونولیت فشرده داخل آب سرد کن را تحت تاثیر قرار دهند. ضمن اینکه امکان استفاده از این ورق در انواع آب سرد کن ها با مشخصات مختلف وجود دارد. یونولیت فشرده داخل آب سرد کن می تواند در هر ابعادی مورد استفاده قرار بگیرد. این محصول علاوه بر ضخامت اندک، عایقی مفید است و به خوبی از سرمای درون آب سرد کن محافظت می کند. 
ورق یونولیت فشرده داخل آب سرد کن در کنار برخورداری از نکات مثبت و مزیت های متعدد، محدودیت ها و معایبی نیز دارد. به عنوان نمونه این محصول نسبت به عایق های پلی یورتان از قدرت کمتری برای مهار تبادل دما برخوردار است. به عبارتی میزان عایق بودن ورق های فشرده یونولیت کمتر از عایق های تزریقی پلی یورتان است.

البته باید در نظر داشت که ورق های یونولیت فشرده از عایق های پلی یورتان ارزان تر هستند. گذشته از این، عایق های پلی یورتان از نظر اصول بهداشتی نسبت به یونولیت فشرده برتری دارند.
ورق یونیت فشرده چگونه تولید می شود؟
تولید ورق یونولیت فشرده شامل مراحل تولید یونولیت فشرده و برش این محصول است. تولید یونولیت فشرده ابتدا با فرآوری ماده اولیه آن یعنی پلی استایرن آغاز می‌ شود. برای این منظور دانه های پلی استایرن را منبسط کرده و ابعاد آن را به ۵۰ برابر ابعاد اولیه می رسانند. این کار با استفاده از بخار و حرارت انجام می شود. در مرحله بعد دانه ها را خشک کرده و به بخش فشرده سازی منتقل می کنند.
در این بخش، دانه های پلی استایرن با استفاده از قالب های مخصوص و اعمال فشار به شکل بلوک در می آیند. سپس بلوک ها را در هوای آزاد قرار می‌ دهند تا خشک شوند. پس از خشک شدن بلوک های یونولیت، آن ها را به بخش برش انتقال داده و در ابعاد و ضخامت های مورد نظر برش می دهند

یونولیت فشرده داخل آب سرد کن
یونولیت فشرده داخل آب سرد کن

قیمت یونولیت فشرده داخل آب سرد کن
انواع یونولیت فشرده با قیمت های متفاوت در بازار به فروش می رسند. عوامل مختلفی بر قیمت این محصولات تاثیر می گذارد. در این بخش با برخی از مهمترین فاکتورهای تعیین کننده قیمت یونولیت فشرده داخل آب سرد کن آشنا می شویم.
قیمت مواد اولیه
هزینه های لازم برای تامین مواد اولیه مورد استفاده در تولید یونولیت فشرده از مهمترین فاکتورهای تعیین کننده قیمت این محصول است. همانطور که گفته شد در تولید یونولیت فشرده از دانه های پلی استایرن استفاده می شود. این متریال ها بسته به اینکه تولید کدام کشور باشند، با قیمت های متفاوتی در دسترس قرار دارند. پلی استایرن مورد استفاده در ایران عموما تولید کشورهای ایران، چین و کره است.

به طور معمول ورق یونولیت فشرده ساخته شده از پلی استایرن تولید ایران و چین ارزان تر از ورق هایی است که با پلی استایرن تولید کشور کره ساخته می شود.
دانسیته یونولیت فشرده
قیمت یونولیت فشرده داخل آب سرد کن به طور مستقیم از دانسیته یا چگالی آن تاثیر می پذیرد. طبیعتا هر چه دانسیته یونولیت بالاتر باشد، میزان مواد اولیه به کار رفته در تولید آن بیشتر است. در نتیجه می‌ توان گفت ورق های یونولیت با میزان فشردگی بیشتر گران تر هستند.
ضخامت و ابعاد
ضخامت و ابعاد ورق یونولیت فشرده نیز از جمله عواملی هستند که قیمت این محصول را تحت تاثیر قرار می دهند. به عنوان مثال معمولا با افزایش ابعاد ورق یونولیت، قیمت آن افزایش می یابد. البته نحوه تاثیرگذاری ضخامت بر قیمت یونولیت کمی متفاوت است.
سایر عوامل موثر بر قیمت ورق یونولیت
علاوه بر قیمت مواد اولیه، چگالی، ضخامت و دیگر مشخصات یونولیت فشرده داخل آب سرد کن، عوامل خارجی نیز بر قیمت این محصول موثر هستند. برای نمونه می توانیم به قیمت ارز اشاره کنیم که تاثیری عمومی بر قیمت بسیاری از محصولات و از آن جمله ورق یونولیت فشرده دارد. همچنین نباید تاثیر وضعیت بازار خرید ورق یونولیت فشرده را در این زمینه نادیده بگیریم. به طور معمول قیمت محصولاتی که به عنوان متریال های اولیه در صنایع کاربرد دارند تحت تاثیر وضعیت و شرایط این صنایع قرار دارد.
خرید یونولیت فشرده داخل آب سرد کن
برای خرید یونولیت فشرده داخل آب سرد کن از راه های مختلفی می توان اقدام کرد. شرکت‌ های متعددی هستند که در زمینه تولید و فروش این محصول فعالیت می‌ کنند. باید در نظر داشت که یونولیت فشرده از آن دست محصولاتی است که از نظر کیفیت تنوع زیادی دارند.

امروزه در بازار می توانیم شاهد عرضه این محصول با درجات کیفی مختلف باشیم. به همین دلیل ممکن است خریداران برای تهیه یونولیت فشرده باکیفیت با مشکلاتی مواجه باشند. در چنین شرایطی معمولا بهترین روش مراجعه به یک فروشنده مطمئن و معتبر است.
یونولیت فشرده تولید شده به وسیله یک شرکت معتبر از گواهی های مربوط به کیفیت و استاندارد برخوردار است و می‌ تواند به خوبی همه نیازها را پوشش دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×چت آنلاین
محتوای جدید