یونولیت فشرده بسته بندی چیست؟

یونولیت فشرده بسته بندی یکی از کاربردی ترین انواع یونولیت است. یونولیت فشرده را به غیر از بسته بندی، میتوان در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی، خودروسازی، مجسمه سازی و غیره استفاده کرد. با توجه به نیاز بسته بندی صحیح محصولات از جمله لوازم سنگین که باربری آن‌ها سخت تر است، ساخت یونولیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. هر کالای تولید شده برای محافظت در برابر سرما، گرما و ضربه پذیری در انبارداری و حمل و نقل، باید توسط یونولیت فشرده پوشش داده شود.

یونولیت فشرده بسته بندی از محصولات پر مصرف در حوزه بسته بندی اجسام سنگین از جمله لوازم خانگی است. یونولیت ضربه پذیر است و در تولیدات اسباب بازی کودکان نیز کاربرد دارد. از این محصول برای عایق رطوبت، صدا، دما نیز استفاده میشود. یونولیت فشرده  بسیار سبک است و برای عایق کاری آن از عناصر آلی-کربن، هیدروژن و اکسیژن استفاده میشود. یونولیت فشرده با نام های استایر فوم، فیبر سفید و پلی استایرن نیز معروف است.

یونولیت فشرده بسته بندی چیست؟
یونولیت فشرده برای بسته بندی اجسام سنگین

یونولیت فشرده برای بسته بندی اجسام سنگین

یونولیت فشرده برای بسته بندی اجسام سنگین، کار حفاظت از اشیا و وسایلی که به ضربه گیر نیاز دارند را انجام میدهد. از یونولیت فشرده جهت بسته بندی لوازم خانگی سنگین و بزرگ مانند یخچال، ظرفشویی، لباسشویی، گاز و غیره استفاده میشود. از ورق یونولیت فشرده جهت جلوگیری از آسیب به وسایل شکستنی و سنگین مانند ظروف چینی، بلورجات و شیشه جات نیز استفاده میشود. با توجه به مورد استفاده از یونولیت فشرده باید چگالی و ضخامت یونولیت را مد نظر قرار داد. با این کار یونولیت مطلوب تولید و آماده شده و تحویل مصرف کننده می‌گردد.

یونولیت فشرده برای بسته بندی اجسام سنگین مصارف زیادی دارد. یونولیت در کار بسته بندی لوازم پزشکی، بسته بندی درب های ضد سرقت، بسته بندی تولیدات چوبی و لوازم گرمایشی و سرمایشی استفاده میشود. همچنین یونولیت فشرده در سازمان انتقال خون به عنوان عایق خوب گرما مورد استفاده قرار میگیرد. ورق یونولیت فشرده برای هر کار و هرجایی که احتیاج به عایق مناسب و محافظ باشد، مورد استفاده قرار میگیرد.

یونولیت فشرده بسته بندی چیست؟
ورق یونولیت فشرده

تولید یونولیت فشرده چگونه است؟

یونولیت فشرده برای بسته بندی اجسام سنگین در کارخانه جات به دو روش اتوماتیک و غیراتوماتیک (به صورت دستی) تولید میشود. ماده خام یونولیت دانه های ریز ساخته شده از موادی به نام استایرن است. در مرحله اول دانه های استایرنی باید 50 برابر بزرگ شوند. در ادامه روش اتوماتیک و غیراتوماتیک توضیح داده میشود.

  • در روش غیر اتوماتیک (روش دستی) ابتدا دانه ها را در دیگ بخار می‌پزند تا دانه ها منبسط شوند. اگر به درستی منبسط شده باشند، یعنی میزان چگالی یونولیت قابل قبول باشد به دستگاهی که عمل خشک کردن را انجام میدهد منتقل میشود. اگر عمل انبساط درست انجام نشود، مرحله اول دوباره تکرار میشود تا دانه ها بیشتر منبسط شوند. بعد از پخت اولیه و عمل خشک کردن، دانه ها وارد دستگاه بلوکر شده تا عمل فشرده سازی روی دانه ها انجام گیرد. معمولا بلوک ها، یونولیتی مکعب مستطیل شکل در ابعاد 100*100*200 سانتی متر در روش دستی تولید میکنند.
  • در روش اتوماتیک، تمامی مراحل روش دستی توسط دستگاه های اتوماتیک انجام میشود و بلوک های مکعبی 4*6  را نیز تولید میکند.

در هر دو روش دستی و اتوماتیک تولید یونولیت فشرده، بعد از تبدیل دانه های استایرن به بلوک یونولیتی، برای خشک شدن باید در هوای آزاد قرار گیرند. بعد از خشک شدن وارد مرحله ی برش میشوند. برش ها بنا به درخواست مشتری اگر به صورت ساده باشد، برش با میز ساده انجام میگیرد. اگر برش دارای اشکال خاص است با دستگاه سی ان سی این کار را انجام میدهند.

یونولیت فشرده برای بسته بندی اجسام سنگین از ماده اولیه به نام پلی استایرن ساخته شده است. ماده اولیه یونولیت منعطف بوده و در دمای تقریبی 100 درجه سانتی گراد تولید میشود. چگالی این یونولیت به نسبت یونولیت عادی بیشتر است. در واقع دارای چگالی 40 است که این مسئله باعث میشود در برابر ضربه مقاومت بالایی داشته باشد.

یونولیت فشرده بسته بندی چیست؟
تولید یونولیت فشرده

ضرورت استفاده از یونولیت فشرده جهت بسته بندی لوازم خانگی سنگین

بسیاری از کالاها برای جهت جابجایی از انبار و رسیدن به دست مشتری، مسافتی را در باربری ها طی می‌کنند. اگر این کالاها به صورت اصولی بسته بندی نشده باشند، ممکن است در مسیر دچار آسیب و شکستگی شوند. آسیب به لوازم اگرچه کم یا زیاد باشد باعث میشود مشتری ناراضی باشد و همچنین این مسئله به ضرر فروشنده است. گاهی آسیب ها طوری است که باعث میشوند، کالا امکان استفاده را نداشته باشد. استفاده از یونولیت فشرده بسته بندی از کالا در برابر این آسیب ها محافظت میکند. نکته ی قابل توجه این است که، یونولیت باید کاملا اندازه محصول باشد به نحوی که وسایل داخل بسته بندی، هنگام باربری، جابجا نشود.

یونولیت فشرده بسته بندی چیست؟
یونولیت فشرده بسته بندی

مهمترین ویژگی یونولیت فشرده برای بسته بندی محصولات

از یونولیت فشرده بسته بندی برای محصولات با ارزش بالا و محصولات آسیب پذیر، جهت جلوگیری از آسیب‌های احتمالی استفاده میشود. یونولیت در تحویل سالم و امن محصولات به مشتریان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ویژگی های مهم یونولیت فشرده عبارتند از:

  • یونولیت فشرده برای بسته بندی اجسام سنگین مقاومت حرارتی بالایی دارد.
  • عایق الکتریکی بسیار خوبی است. در محدوده فرکانس 100 الی 400 مگاهرتز، رسانایی الکتریکی 1.04 تا 1.02 آمپر را دارد.
  • مقاومت مکانیکی یونولیت فشرده بسته بندی در مقایسه با دیگر یونولیت ها بالاتر است و بار سنگین را میتواند تحمل کند.
  • یونولیت فشرده بسته بندی در برابر تغییرات آب و هوایی بسیار مقاوم است.
  • طول عمر بالا و جذب رطوبت پایینی دارد و قابل بازیافت است.
  • عدم رشد باکتری و قارچ بر سطوح ورق یونولیت فشرده از خاصیت یونولیت است.
  • مقاومت شیمیایی قوی دارد و در برابر محلول های قلیایی و نمکی خنثی است.
  • استفاده از یونولیت فشرده بسته بندی ایجاد اطمینان و ذهنیت مثبت برای مشتریان را دارد.
  • در برابر آتش واکنش پذیر است و در شرایط خاص از مواد مقاوم در برابر آتش برای یونولیت باید استفاده شود.
  • ورق یونولیت فشرده در برابر فرسودگی مقاوم است و اگر جلوی نور خورشید، اشعه ماورابنفش قرار بگیرد زرد میشود.
  • دارای ثبات ابعادی بی نظیری است و در برابر عوامل محیطی تغییر ابعاد ندارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× چت آنلاین
محتوای جدید