یونولیت عایق شیب بندی

یونولیت عایق شیب بندی

یونولیت عایق شیب بندی؛ بهترین عایق در شیب بندی

 

یونولیت عایق شیب بندی نقش بسزایی در شیب بندی استاندارد ساختمان و جلوگیری از هدر رفت انرژی دارد. شیب بندی که نقشی کلیدی در هدایت آب باران به سمت آبرو ساختمان دارد، باید با استفاده از بهترین متریال ها و رعایت تمامی قوانین صورت پذیرد. فارغ از نوع  شیب بندی ساختمان، عایق بندی کردن آن نیز بسیار اهمیت دارد.

با توجه به اینکه شیب بندی نمی تواند به تنهایی مانع از خروج انرژی ساختمان شود، یونولیت عایق شیب بندی به عنوان یک لایه بسیار تاثیرگذار، حتما باید در خلال شیب بندی اجرا شود.

 

یونولیت عایق شیب بندی

عایق شیب بندی

 

گرچه در انتخاب متریال در امر عایق بندی در ناحیه شیب دار ساختمان به صورت سلیقه ای می توان اقدام نمود. با این حال، استفاده از یونولیت شیب بندی بسیار رایج تر بوده و این امر نشان از برتری این عایق است. با نصب صحیح این متریال که معمولاً به صورت ورق تولید می‌ گردد، در قسمت‌ های داخلی ساختمان، می توان در مصرف انرژی صرفه‌ جویی کرد و از هدر رفتن آن جلوگیری به عمل آورد.

وجود این عایق در بافت ساختمان در تابستان نیز مهم است و در این مدت از سال نیز از هدر رفتن انرژی سرمایشی داخل ساختمان جلوگیری به عمل آورده و از ورود گرمای بیرون نیز جلوگیری می کند.

 

عایق یونولیت شیب بندی

در صنعت ساختمان جهت جلوگیری از هدر رفت انرژی گرمایشی و سرمایشی در قسمت های مختلف، لازم است از عایق های مناسب به این منظور استفاده شود. سقف و پشت بام نیز یکی از مهم ترین قسمت ها بوده که مستقیما در تماس با هوای بیرون است. از طرفی، در قسمت های شیبدار ساختمان که اغلب از متریال های رسانا استفاده می شود، میزان هدر رفت انرژی در صورت عدم وجود عایق بالا است. این امر نشان می دهد که عایق بندی کردن این قسمت از ساختمان بسیار مهم است.

یونولیت عایق شیب بندی در مقایسه با دیگر متریال هایی که به عنوان عایق شناخته می شوند، کارایی بیشتر دارد. چراکه این متریال دارای محاسن زیادی بوده و می تواند جایگزینی برای هر متریال دیگر باشد. امروزه یونولیت در انواع متنوعی تولید می شود و بخش مهمی از آنها مختص عایق بندی هستند. این متریال به عنوان نوعی فشرده و استاندارد از یونولیت عایق بندی دارای خصوصیاتی است که در ادامه مورد اشاره قرار می گیرند.

یونولیت

یونولیت

 

خصوصیات یونولیت عایق شیب بندی

برای آنکه متقاعد شوید که یونولیت عایق شیب بندی بی شک بهترین متریال در عایق بندی سقف ساختمان است، ابتدا باید آن را بشناسید. این ورقها از نوعی پلیمر مخصوص متخلخل سفید رنگ با نام پلی استایرن تولید می شوند.

در فرآیند های پتروشیمی این محصول به صورت کاملا استاندارد تولید می­شود و به آن فیبر سفید هم می گویند. بخش زیادی از این متریال هوا و فضای خالی می باشد؛ به همین علت به عنوان نوعی عایق، عملکرد بسیار خوبی داشته و عبور انرژی از آن بسیار ناچیز است. این ماده حتی به عنوان عایق صدا نیز عمل می کند.

از آنجایی که تولید یونولیت عایق شیب بندی با هدف به کارگیری در قسمت سقف صورت می پذیرد؛ این متریال ها از نظر میزان ضخامت و تراکم کاملا استاندارد تولید می شوند و یکنواخت هستند. از طرفی وزن سبک داشته و استفاده از آنها در ناحیه سقف نه تنها راحت و سریع می باشد، بلکه هیچ خطری ندارد. به طوری که عایق بندی هر سقف را در صورت مهیا بودن شرایط ظرف مدتی کوتاه می­توان انجام داد.

یونولیت های شیب بندی علی رغم وزن سبک، دارای استحکام کافی نیز می‌ باشند؛ چرا که بافت آنها فشرده است. همچنین، تا حدودی منعطف بوده و می‌ تواند تغییر حالت بدهد و هماهنگ با مکان مورد نظر شود.

یونولیت شیب بندی از طرفی دارای قیمت بسیار منصفانه و اقتصادی است و با حداقل هزینه ها می توان این متریال را تهیه کرد. به علاوه، یونولیت ها از قبل قالب گیری شده اند و به تغییر خاصی نیاز ندارند. در صورت لزوم نیز می توان آنها را برش داد و به اندازه مورد نظر تبدیل کرد. مسئله دیگر این است که یونولیت­ها را به صورت مادام العمر می توان مورد استفاده قرار داد؛ زیرا این متریال به هیچ عنوان از عوامل محیط اطراف خود تاثیر نمی پذیرد.

 

یونولیت سقف

یونولیت سقف

 

یونولیت عایق شیب بندی به فراوانی تولید می شود و از نظر اندازه، میزان تراکم و سایر خصوصیات نیز متنوع تولید می گردد. از این رو، متناسب با نوع ساختمان می توان از بهترین نوع آن استفاده نمود. اجرای این متریال به عنوان عایق نیز کاری راحت است و نیازمند دقت چندانی نیست. نکته دیگر این است که یونولیت را فارغ از نوع آب و هوا و اقلیم می توان به کار برد.

این متریال با توجه به اینکه عایق برودتی است، وجود آن منجر شده فضای سقف ایمن، مجهز و تاثیرناپذیر از عوامل محیطی گردد.

 

در شیب بندی ساختمان یونولیت بهتر است یا پشم سنگ؟

هرگاه صحبت از عایق بندی سقف می شود، علاوه بر یونولیت عایق شیب بندی، قطعا متریالهای دیگر مانند پشم سنگ نیز به ذهن شما خطور می کند. حال می خواهیم بدانیم برای این کار یونولیت بهتر است یا پشم سنگ؟ در پاسخ به این سوال صراحتا میتوان گفت یونولیت عایق شیب بندی بهترین گزینه بوده و این پاسخ بر اساس تجارب به دست آمده است.

استفاده های رو به افزایش از این متریال و حذف پشم سنگ از عایق بندی سقف از جمله مهمترین مواردی هستند که صحت این امر را نشان می دهند. در حقیقت یونولیت تاثیر قابل ملاحظه ای در جلوگیری از هدر رفت انرژی دارد.

به کار بردن یونولیت عایق شیب بندی نسبت به پشم سنگ نه تنها راحت تر است، بلکه کم هزینه تر می باشد. از این رو، طبیعی است که یونولیت به مرور زمان جایگزین پشم سنگ و دیگر متریال ها خواهد شد. ناگفته نماند که پشم سنگ نیز جزو متریال های عایق بندی پرکاربرد میباشد؛ اما به دلایل فوق، یونولیت گزینه بهتری برای سقف های شیب دار است.

 

قیمت و خرید یونولیت مخصوص عایق شیب بندی

پیش از این در رابطه با مزایای یونولیت عایق شیب بندی صحبت شد و به نتیجه رسیدیم که یونولیت می‌ تواند بهترین متریال در عایق‌ بندی ساختمان باشد. با این حال، توصیه می‌شود که در خرید یونولیت دقت لازم را به کار ببندید. چرا که امروزه با توجه به همگانی شدن استفاده از یونولیت در عایق بندی ساختمان، مدل‌ های گوناگونی از این متریال وارد بازارها می شوند.

در نتیجه، برای خرید بهترین یونولیت برای شیب بندی، بهترین کار شناخت این متریال پیش از خرید است.

 

اگر در این زمینه تخصص کافی ندارید و نمی‌ توانید نوع مرغوب و استاندارد آنها را تشخیص دهید، نیاز به راهنمایی دیگران خواهید داشت. به این منظور بهتر است خرید یونولیت عایق شیب بندی به افراد متخصص واگذار شود؛ در غیر این صورت می توانید از راهنمایی های مشاوران فروش ما بهره مند شوید.

 

تمامی افراد نیازمند به یونولیت عایق شیب بندی برای خرید نوع تضمین شده و مطمئن این متریال با بهترین قیمت‌ های روز می‌ توانند از طریق این مجموعه اقدام کنند. عرضه یونولیت با تنوع بالا در این مجموعه به صورت تخصصی در دستور کار است. بنابراین، با خیالی آسوده و در هر مکانی که حضور دارید می‌ توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده و بهترین یونولیت را خریداری نمایید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×چت آنلاین
محتوای جدید