یونولیت سبک برای تورهای ماهیگیری

اگر بخواهیم در بین تجهیزات و وسایل مربوط به ماهیگیری، به چند وسیله پرکاربرد و مهم اشاره کنیم، قطعاً یکی از آنها بویه های ماهیگیری هستند. بویه های ماهیگیری باعث می شوند که کار صیادان و ماهیگیران بسیار راحت ‌تر ‌شود و آن ها بتوانند در سطح آب های کم عمق (و حتی عمیق) به ساده ترین شکل ممکن، فرایند ماهیگیری را انجام دهند. در این مقاله قصد داریم در مورد یونولیت سبک برای تورهای ماهیگیری و نحوه استفاده از آن ها مطالبی را ارائه کنیم.

 اهمیت استفاده از بویه های ماهیگیری در صنعت صیادی

یکی از صنایع پررونق در مناطق جنوبی کشور و بعضی از مناطق شمال ایران، ماهیگیری است. صنعت ماهیگیری یکی از قطب های اقتصاد جنوب ایران محسوب می ‌شود و خیلی از مردم در استان های جنوبی کشور ( و به ویژه ساکنین جزایر خلیج فارس ) به فعالیت در این عرصه مشغول هستند. از آنجایی که یکی از اصلی ترین وسایل و تجهیزات برای صیادی،  بویه ماهیگیری (یا شناور تور ماهیگیری ) است، بیشتر صیادان سعی در خریداری بهترین و با کیفیت ترین آن ها دارند. یونولیت سبک برای تورهای ماهیگیری بسیار مناسب است و بهترین گزینه برای خرید بویه های ماهیگیری به شمار می آید.

 وظیفه این وسیله این است که تورهای ماهیگیری را برای شناور ماندن بر روی سطح آب نگه دارد و در واقع یکی از اصلی ترین ابزارهای صیادی به شمار می آید. به عبارت دیگر، صیادان علاوه بر اینکه نیاز دارند که یک تور ماهیگیری مناسب داشته باشند، باید از بویه (شناور) تور ماهیگیری استفاده کنند. این وسیله سبب می ‌شود تا تور ماهیگیری به صورت ثابت بر روی سطح آب بماند و فرآیند صیادی به شکل ساده تر و بهتری انجام بپذیرد.

یونولیت سبک برای تورهای ماهیگیری
یونولیت سبک برای تورهای ماهیگیری

شناور تور ماهیگیری

 انواع و اقسام بویه ها یا شناورها برای تورهای ماهیگیری وجود دارند. امروزه اغلب صیادان از نوع پاشنه شتری و استوانه ای آن ها استفاده می کنند. این دو نوع بویه تور ماهیگیری، به خوبی بر روی سطح آب می مانند و باعث می شوند که تور ماهیگیری فضای بیشتری در سطح آب داشته باشد و قاعدتاً صید بیشتری نیز به دست آید.

 معمولاً جنس فوم بویه تور ماهیگیری، پلی استایرن انبساطی EPS است که فشردگی و مقاومت بسیار بالایی دارد و می توان برای مدت زیادی هم از آن استفاده کرد. از طرف دیگر بسیار سبک است و استفاده از آن  نیز راحت می باشد. از دیگر ویژگی ‌های یونولیت سبک برای تورهای ماهیگیری، این است که می‌ تواند وزن طعمه هایی زیادی را تحمل کند. بیشتر استفاده این وسایل عمدتاً در آبهای کم عمق است. البته بیشتر صیادان با توجه به تجربه و مهارتی که دارند، می توانند از آن ها در آب های عمیق نیز استفاده کنند.

مزایای استفاده از یونولیت سبک در تورهای ماهیگیری

 به جز فوم پلی استایرن، از مواد دیگری نیز برای شناور تور ماهیگیری استفاده می شود که از معروفترین آنها می‌توان به pvc اشاره کرد. معمولاً این بویه ها در رنگ ها، ابعاد و اشکال مختلفی عرضه می شوند. اصلی ترین ویژگی شناورهای ماهیگیری، جنس آن ها است. یونولیت سبک می تواند در هنگام مواجهه با فشار آب بالا، مقاومت زیادی داشته باشد. از طرفی سبک و کم حجم است. به دلیل اینکه بیشتر تورهای ماهیگیری، پلاستیکی یا نخی هستند، بهتر است که جنس فوم یا بویه ماهیگیری با این تورها، سازگار باشد که یونولیت سبک گزینه بسیار مناسبی است.

شما متناسب با سطح و میزان ماهیگیری خود می توانید طول، عرض و ارتفاع یک شناور تور صیادی را در نظر داشته باشید. امروزه انواع مختلفی از جمله پاشتری، گوشواره ای، استوانه‌ای و … تولید شده و در دسترس صیادان قرار دارد. در هنگام تولید این بویه ها، محلی برای عبور طناب تعبیه شده است. این کار باعث می‌ شود صیادان و ماهیگیران به راحتی بتوانند تورهای ماهیگیری را با طناب های مختلف روی سطح آب نگه دارند. وقتی طناب ها از محل های معین شده در بویه ها عبور کنند، با واشرهای مختلف محکم بسته می شوند.  این کار باعث می شود که تور ماهیگیری سفت شده و قدرت تحمل وزن ماهی های زیادی را داشته باشد.

یونولیت سبک برای تورهای ماهیگیری
یونولیت سبک برای تورهای ماهیگیری

فوم های نگهدارنده تورهای ماهیگیری

بویه ها یا فوم های نگهدارنده را می توان از وسایل بسیار مهمی در نظر گرفت که معمولاً برای حفظ تعادل تورهای ماهیگیری و همچنین برای نشانه گذاری و اعلام خطر مورد استفاده قرار می‌ گیرند. بیشتر صیادان و ماهیگیران از بویه ها برای شناور نگه داشتن تورهای ماهیگیری خود استفاده می کنند. البته انتخاب نوع بویه، باید متناسب با وزن تور ماهیگیری باشد. مسلماً اگر وزن تور ماهیگیری زیاد باشد، باید از بویه های بزرگتر و حجیم تر استفاده کرد. مثلاً یکی از نکات مهم این است که حتماً شناور تور ماهیگیری، بتواند فشار آب را در عمق های مختلف تحمل کند. امروزه بویه های ماهیگیری دارای سوراخ هایی برای عبور طناب های قطور هستند. این طناب ها سبب می شوند که تورهای ماهیگیری بر روی سطح آب، شناور بمانند. یکی از بهترین مواد برای تولید بویه های ماهیگیری، یونولیت سبک است.

 یونولیت سبک به واسطه جنس بسیار مناسب و قیمت ارزان، عمدتا برای ساخت شناورهای تورهای ماهیگیری مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله به واسطه اینکه جنس مقاومی دارد، می تواند مدت زیادی بر روی آب شناور بماند.

یونولیت سبک برای تورهای ماهیگیری
یونولیت سبک برای تورهای ماهیگیری

مصارف گوناگون یونولیت سبک

 این روزها خیلی از شرکت ‌ها و تولیدکنندگان وسایل و تجهیزات ماهیگیری و صیادی، از یونولیت سبک برای تورهای ماهیگیری استفاده می کنند. یونولیت سبک در اندازه های مختلف تولید و به بازار عرضه می شود. یونولیت سبک در استانداردهای مختلف و برای مصارف گوناگون، از جمله در سقف ساختمان نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

ما در مجموعه خود، سعی کردیم که با استفاده از بهترین متریال موجود، یونولیت سبک برای تورهای ماهیگیری را تهیه و تامین کنیم. اگر در حوزه صیادی و ماهیگیری فعالیت می کنید، برای اینکه بتوانید ماهی بیشتری صید کنید، نیازمند این هستید که تورهای ماهیگیری را به شکل مناسبی بر روی سطح آب مستقر کنید. بهترین وسیله برای استقرار مناسب تورهای ماهیگیری و صیادی در سطح آب، استفاده از یونولیت سبک و بویه های ماهیگیری است. برای سفارش و خرید انواع شناورهای تور ماهیگیری می توانید به وبسایت ما مراجعه کنید. همکاران ما در اسرع وقت سوالات شما را پاسخ خواهند داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×چت آنلاین
محتوای جدید