یونولیت دیواری مهم ترین مصالح ساختمانی

یونولیت دیواری مهم ترین مصالح ساختمانی

 

یونولیت ها در چندین دهه گذشته کشف شده ‌اند. اما به تازگی مورد توجه قرار گرفته اند؛ به طوری که امروزه در صنعت ساختمان سازی از پرکاربرد ترین و مهمترین مصالح به حساب می آیند. تولید آن ها در انواع مختلفی صورت می گیرد. یونولیت دیواری یا همان آکاسیف دیواری یکی از مهمترین آن ها می باشد که در ادامه به بررسی بیشتر آن می پردازیم.

یونولیت دیواری چیست؟

در واقع یونولیت دیواری نوعی یونولیت و یا پلاستوفوم است که از آن در دیوار های ساختمانی استفاده می کنند. یونولیت ماده ای سبک وزن، بی اثر و متخلخل می باشد که هیچ گونه واکنش شیمیایی انجام نمی دهد. به نوعی این ماده از پلاستیک تشکیل شده است که از ماده ای به نام استایرن مونومر (EPS) به وجود می آید. کاربرد های زیادی دارد که بیشتر از این نوع یونولیت به عنوان درز انقطاع مابین دو دیوار و روی سطح دیوار استفاده می شود. همچنین از آن مانند بلوک های سیمانی و یا سفالی در داخل دیوار استفاده می نمایند. آکاسیف دیواری در ابعاد و ضخامت و اندازه های مختلفی مطابق با نیاز مشتری ساخته شده و به بازار عرضه می گردد.

علاوه بر در نظر گرفتن خواسته مشتری باز هم تمام استاندارد های لازم در اندازه ها رعایت می شود. برای مثال ضخامت برخی از این ورق ها به ۲ الی ۱۰ سانتی متر می رسد. اما به طور معمول دارای ابعاد ۱۰۰×۲۰۰ سانتی متر می باشند.

یونولیت دیواری مهم ترین مصالح ساختمانییونولیت دیواری

مهمترین ویژگی های آکاسیف دیواری

یونولیت دیواری دارای ویژگی های بسیار زیادی است. از این رو امروزه متقاضی های زیادی را به خود اختصاص می دهد. همانطور که می‌ دانید زندگی شهری از سر و صدای زیادی برخوردار می باشد و برای ساکنین در منازل، محیط کاری و … مزاحمت ایجاد می کند. از این رو استفاده از یونولیت دیواری بهترین گزینه برای جلوگیری از این سر و صدا می باشد. چرا که ۹۸ درصد آن ها از هوا و تنها ۲ درصد شان مواد اولیه پلی استایرن است که می توانند عایق صدا باشد. همچنین باعث خارج نشدن سر و صدا از داخل محیط به بیرون نیز می شوند و به راحتی می توانید داخل منزل صدای موزیک و فیلم خود را زیاد کنید. این یونولیت عایق بسیار خوبی در برابر حرارت نیز می باشد و به راحتی از اتلاف انرژی جلوگیری می کند.

یونولیت دیواری به دلیل داشتن وزنی سبک دارای حمل و نقل آسان می باشد. علاوه بر طول عمر بالا بسیار مقرون به صرفه است و بازیافت آن به راحتی صورت می گیرد. استفاده از این یونولیت در ساختمان سبب صرفه جویی در مصرف مصالحی چون سیمان، آهن و گچ می شود.

یونولیت دیواری مهم ترین مصالح ساختمانیورق یونولیت

مهمترین کاربرد و مزایای یونولیت دیواری

یونولیت دیواری از مزایای بسیار زیادی برخوردار است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره کرده ایم.

  • امکان شکستن آن ها هنگام جابجایی وجود ندارد؛ چرا که بسیار انعطاف پذیرند.
  • به بهداشت و ایمنی ساختمان کمک می کنند؛ چرا که در برابر مواد شیمیایی و آب واکنش ناپذیر اند.
  • سبب کاهش وزن ساختمان می شوند.
  • باعث می شود ساخت و ساز با سرعت بیشتری انجام شود. زیرا دارای حجم زیاد و وزن کمی هستند.
  • انجام راحت تر عملیات تاسیساتی و لوله کشی در یونولیت ها
  • نداشتن پرتی و ضایعات نسبت به سایر مصالح
  • جلوگیری از اتلاف انرژی تا ۷۰ درصد
  • مقاومت بیشتر ساختمان ها در برابر عواملی چون زلزله
  • عدم نیاز به شاتر
  • یونولیت ها فاقد مواد CFC و HCFC می باشند.
  • دارای عملکردی مناسب تر نسبت به دیوار های آجری و ایجاد جلوه‌ ای طبیعی در ساختمان
  • عایق رطوبت و نفوذ هرگونه حشره و موریانه به ساختمان
  • آنتی باکتریال
  • صرفه جویی در هزینه های ساخت و ساز نظیر اسکلت، فونداسیون، دستمزد نیروی انسانی، مصرف مواد و مصالح و …
  • سبب کاهش قطر سازه های فلزی و بتنی
  • نیاز به نیروی انسانی کمتر
  • دارای تطبیق پذیری در طراحی های مختلف
  • فاقد نیاز به زیرسازی
  • علاوه بر تمام مزایایی که دارد دارای خاصیت تزیینی نیز می باشد.

 

انواع آکاسیف دیواری

یونولیت های دیواری دارای انواع گوناگونی چون دیوارپوش فوم، فوم دیواری تزیینی، فوم دیوارپوش و یونولیت دیواری تری دی پانل (3dpanel) می باشند. دیوارپوش فوم که سطح دیوار ها را پوشش می دهد تاثیر مستقیمی در زیبایی فضا دارد. این مدل از یونولیت دیواری را بدون نیاز به زیرسازی و حضور نصاب می توان در کمترین زمان نصب کرد. برای نصب آن تنها باید ورقه پشت یونولیت را جدا کرده و به دیوار بچسبانید. قسمت های اضافه و پریز را نیز می توانید با کمک کاتر جدا کنید.

خرید و قیمت یونولیت دیواری

همانطور که گفته شد یونولیت دیواری بسیار به صرفه است و قیمت آن نسبت به سایر مصالح کمتر است. اما قیمت همه آن ها به یک اندازه نمی باشد. عوامل مختلفی وجود دارد که در تعیین هزینه آن ها تاثیرگذار هستند‌. نحوه پخت یونولیت، اندازه ضخامت، ابعاد، نرم ارز، میزان متراژ یونولیت ها، هزینه مواد اولیه، هزینه حمل و نقل، شرکت تولید و عرضه کننده کالا، محل تولید کالا و … از مهمترین عوامل تاثیر گذار در قیمت یونولیت می باشند.

اما به طور کلی با توجه به قیمت و کاربرد و مزایای منحصر به فردی که دارد تقاضای بسیار زیادی از این کالا می شود. زیرا علاوه بر استفاده از آن در ساختمان ها در کانتینر های حمل مواد غذایی، سردخانه ها، بسته بندی قطعات الکتریکی، قطعات خانگی و … مورد استفاده قرار می گیرد. در صنعت ساخت و ساز نیز برای ساختمان های مسکونی، تجاری، نهادی، انبار، بیمارستان ودیگر مکان های مرتبط بسیار مناسب می باشد.

یونولیت دیواری مهم ترین مصالح ساختمانیخرید یونولیت دیواری

برای خرید یونولیت دیواری حتما باید به مجموعه های تولیدی معتبر مراجعه کنید وبا در نظر گرفتن مواردی نظیر برند سازنده، مقاومت یونولیت در برابر حشرات، موریانه ها، آب، حرارت، صوت و رطوبت، میزان دانسیته، میزان کیفیت پخت یونولیت، استاندارد های لازم و … با کیفیت ترین یونولیت را خریداری کنید. کارخانجات تولیدی یونولیت رکسانا فوم با ارائه بهترین و با کیفیت ترین یونولیت ها از معتبرترین عرضه کنندگان به شمار می آید. این مجموعه به مراجعه کنندگان خود بهترین مشاوره را می دهد تا بتوانند مطابق با نیاز خود بهترین یونولیت را تهیه کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×چت آنلاین
محتوای جدید