مزایای استفاده از ورق یونولیت دانسیته بالا برای شیب بندی بام

ورق یونولیت دانسیته بالا برای شیب بندی بام

مزایای استفاده از ورق یونولیت دانسیته بالا برای شیب بندی بام

معرفی ورق یونولیت مختص شیب بندی بام ساختمان

پشت بام یکی از قسمت های اصلی هر ساختمانی محسوب می شود و کیفیت اجرای آن اهمیت زیادی دارد. در واقع با توجه به اینکه پشت بام ساختمان در برابر شرایط مختلف جوی قرار دارد، بر همین اساس کار عایق بندی و شیب بندی آن باید به صورت اصولی و درست صورت بگیرد. محصولات مختلفی وجود دارند که با استفاده از آنها کار عایق بندی و شیب بندی پشت بام صورت می گیرد اما، با توجه به اهمیت عایق بندی و شیب بندی پشت بام نمی توان از هر محصولی در شیب بندی بام استفاده کرد.

در واقع محصولی را می توان برای شیب بندی بام استفاده کرد که علاوه بر شیب بندی درست، کار عایق بندی را هم به درستی انجام دهد. با توجه به این موضوع، امروزه بیشتر سازندگان از ورق یونولیت دانسیته بالا برای شیب بندی بام استفاده می کنند.

در واقع یونولیت، بهترین گزینه برای شیب بندی بام در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی محسوب می شود. جهت آشنایی بیشتر با ورق یونولیت مختص شیب بندی بام و دلیل استفاده از این ورق در شیب بندی بام، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

یونولیت مناسب شیب بندی بام

یونولیت مناسب شیب بندی بام

اهمیت شیب بندی درست پشت بام

قبل از معرفی ویژگیهای ورق یونولیت مختص شیب بندی بام، بهتر است به اهمیت شیب بندی درست بام پرداخته شود. به عبارت دیگر، چرا شیب بندی بام ساختمان برای سازنده اهمیت بالایی دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت: دلیل اهمیت شیب بندی این است که، شیب درست جریان آب ناشی از آب برف و باران را به قسمت آبرو بام هدایت می کند. به عبارت دیگر هرچه شیب بندی درست اجرا شود، آب در پشت بام جمع نمی شود و احتمال نفوذ رطوبت به لایه های زیرین وجود ندارد.

ویژگیها و مزایای استفاده از ورق یونولیت مختص شیب بندی بام ساختمان

اکنون که با اهمیت شیب بندی بام ساختمان آشنا شدیم بهتر است به بررسی اینکه، چرا ورق یونولیت بهترین گزینه برای شیب بندی است پرداخته شود. در واقع ورق یونولیت ویژگیها و مزایای دارد که در سایر مصالح ساختمانی مربوط به شیب بندی دیده نمی شود. در ادامه به معرفی مزایا و ویژگیهای استفاده از ورق یونولیت شیب بندی خواهیم پرداخت.

ضخامت یونولیت مختص شیب بندی

ضخامت یونولیت مختص شیب بندی

 

عایق بندی درست و اصولی

یکی از مزایای استفاده از ورق یونولیت دانسیته بالا برای شیب بندی بام، عایق بندی درست پشت بام است. همانطور که مطلع هستید یکی از فاکتورهای مهم در هنگام ساختمان سازی مخصوصا قسمت پشت بام، عایق بندی درست و اصولی است. یونولیت شیب بندی یکی از محصولاتی است که نقش کلیدی و موثری در عایق بندی ساختمان دارد. ساختمان هایی که در پشت بام آنها از یونولیت استفاده می شود، کمترین اتلاف انرژی را دارند. البته لازم به ذکر است که ورق یونولیت نه تنها یک عایق حرارتی است بلکه، به عنوان یک عایق صوتی نیز شناخته می شود.

عدم وجود پستی و بلندی بعد از بتن ریزی

یکی از مزایای استفاده از ورق یونولیت دانسیته بالا برای شیب بندی بام عدم وجود پستی و بلندی در سطح بام است. در واقع با توجه به صاف بودن سطح یونولیت پستی و بلندی بعد از بتن ریزی در سطح بام به وجود نمی آید. بر همین اساس شیب بندی که توسط ورق یونولیت اجرا شده باشد، کاملا استاندارد و اصولی است و جایی برای جمع شدن آب در سطح پشت بام وجود ندارد.

وزن کم و استحکام بالا

از دیگر مزایای استفاده از ورق یونولیت دانسیته بالا برای شیب بندی بام که اهمیت بسیاری نیز دارد، استحکام بالا با وجود وزن کم این محصول است. در واقع مولفه مهمی که در شیب بندی بام وجود دارد، استفاده از مصالح سبک است. یونولیت شیب بندی به دلیل داشتن وزن کم، هیچگونه بار اضافی روی بام ساختمان ایجاد نخواهد کرد. ممکن است بعضی از افراد با توجه به وزن سبک ورق یونولیت مختص شیب بندی بام، در رابطه با استحکام آن تردید داشته باشند. در رابطه با این موضوع باید گفت، سبک بودن ورق یونولیت به معنی عدم استحکام آن نیست بلکه، استحکام ورق یونولیت به نحوی است که مورد تایید مهندسان مربوطه قرار گرفته است.

وزن کم این محصول به این دلیل است که 5 درصد آن از پلاستیک و 95 درصد آن نیز از هوا تشکیل شده است.

اجرای راحت

از دیگر مزایای استفاده از ورق یونولیت مختص شیب بندی بام، اجرای ساده و سریع آن است. در واقع با توجه به اینکه اجرای یونولیت پیچیدگی خاصی ندارد، از نظر زمانی نیز در سریعترین زمان ممکن اجرا می شود.

داشتن انعطاف

علاوه بر مزایایی که اشاره شد، یکی دیگر از ویژگیهای ورق یونولیت دانسیته بالا برای شیب بندی بام، انعطاف این ورق است. منظور از انعطاف این است که، امکان تغییر حالت یونولیت با توجه به شکل بام (مانند گوشه ها) وجود دارد. به عبارت دیگر با برش دادن قطعات یونولیت، امکان استفاده از آن در کوچکترین قسمت ها وجود دارد.

سایر مزایای استفاده از ورق یونولیت دانسیته بالا برای شیب بندی بام

* از دیگر مزایای استفاده از ورق یونولیت دانسیته بالا برای شیب بندی بام، استفاده از آن در شرایط آب و هوایی مختلف است. در واقع به دلیل استحکام بالای این نوع ورق یونولیت، شرایط آب و هوایی مختلف تاثیر منفی در کیفیت آن ندارد.

* قیمت ورق یونولیت مختص شیب بندی بام از دیگر مزایای این محصول است. در واقع با توجه به ابعاد مناسب ورق یونولیت تعداد ورق یونولیت هایی که در سقف استفاده می شوند، بسیار کمتر از مصالحی مانند بلوک هستند. بر همین اساس، استفاده از ورق یونولیت در شیب بندی بام در مقایسه با سایر مصالح یک انتخاب بسیار با صرفه و اقتصادی محسوب می شود.

با توجه به مزایا و ویژگیهای اشاره شده بهتر است جهت بهره وری از تمام مزایای اشاره شده، فاکتورهایی را هنگام خرید ورق یونولیت دانسیته بالا برای شیب بندی بام در نظر گرفت. در ادامه به این فاکتورها اشاره خواهیم کرد.

سطح صاف ورق یونولیت

سطح صاف ورق یونولیت

فاکتورهای مهم هنگام خرید ورق یونولیت مختص شیب بندی بام

* یکی از فاکتورهای مهم در هنگام خرید ورق یونولیت مختص شیب بندی بام، توجه به دانسیته آن است. در واقع ورق یونولیتی مناسب شیب بندی بام است که از نوع دانسیته بالا باشد. یونولیت هایی که دانسیته (چگالی) آنها بیشتر از 20 باشد، به عنوان یونولیت دانسیته بالا شناخته می شوند.

* دیگر فاکتور مهمی که در هنگام خرید ورق یونولیت مختص شیب بندی بام باید در نظر گرفته شود، تولید کننده و به عبارت دیگر برند این محصول است. در واقع با توجه به اینکه کیفیت یونولیت استفاده شده به طور مستقیم در کیفیت اجرای سقف موثر است، به همین دلیل خرید از یک تولید کننده معتبر اهمیت زیادی دارد. در واقع با توجه به اینکه تولیدکنندگان معتبر در تولید ورق یونولیت از استانداردهای موجود پیروی می کنند، با اطمینان می توان از محصولات آنها استفاده کرد.

ورق یونولیت با دانسیته 20

ورق یونولیت با دانسیته 20

اهمیت میزان دانسیته ورق یونولیت مختص شیب بندی

همانطور که اشاره شد یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید ورق یونولیت مختص شیب بندی بام، خرید ورق یونولیت با دانسیته بالا است اما، دلیل این امر چیست و چرا باید از این نوع یونولیت در شیب بندی بام ساختمان استفاده کرد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت: چنانچه از یونولیت هایی با دانسیته پایین استفاده شود، در هنگام بتن ریزی باید از بتن بیشتری استفاده شود. این امر (بتن ریزی بیشتر) نه تنها سبب ایجاد بار اضافی روی بام ساختمان می شود بلکه از نظر اقتصادی نیز اصلا به صرفه نیست. با توجه به این موضوع، بهترین کار استفاده از ورق یونولیت دانسیته بالا در شیب بندی بام است.

علاوه بر این از دیگر دلایل اهمیت بالا بودن دانسیته ورق یونولیت این است که، پشت بام هایی که ورق یونولیت آنها از دانسیته بالا باشد، دچار لرزش کمتری می شوند و در برابر زلزله مقاومت بیشتر دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×چت آنلاین
محتوای جدید