کاربرد های یونولیت

یونولیت که یک پلاستیک فشرده محسوب میشود. در سال 2013 به عنوان بیشترین محصول استفاده شده در جهان در صنعت ساختمان و مصالح ساختمانی تخصصی معرفی شده است. ساختار اولیه پلی استایرن را (گرما نرم) تشکیل می دهد. به این مفهوم که ان را نرم و قابل انعطاف و در دمای حدود 212 درجه فارنهایت (100 درجه سانتیگراد) تولید میشود. و باعث میشود محصول بصورت یونولیت فشرده و به اشکال مختلف در بیاید.

یکی از خواص یونولیت که نقطه قوت ان محسوب میشود ضربه پذیری ان میباشد. که همین باعث استفاده ان در ساخت اسباب بازی شده است. این مواد پلیمری می تواند به راحتی به تولید انبوه برسد. در رنگهای مختلفی میتواند تولید و ظاهر شود. به غیر از ساختمان سازی که این محصول دارد میتواند در اتصال های مکانیکی یا در فرایند چاپ و لیتوگرافی افست یا درخانه و ساختمان به عنوان یونولیت سقفی برای عایق بندی و در ظروف اشپزخانه استفاده میشود. این محصول جایگزینی مناسب برای بیلبورد های تجاری در فروشگاه ها پلاکارد ها و اگهی های تبلیغاتی و پوستر ها میباشد.

کاربرد های یونولیت

یکی از رایج ترین کاربرد یونولیت استفاده از ورقهای فوم در ساختمان سازی به عنوان یک ساختمان عایق و کامل میباشد. که این ساختمان عایق از مزایای زیادی برخوردار میباشد. ورق یونولیت در دیواره ها و یا در زیر سقف یا نمای سایدینگ نصب و برای کمک به بهبود مقاومت حرارتی و صوتی بین سطوح داخلی و خارجی در ساختمان استفاده میشود. یونولیت ورقه ای همچنین در مصالح ساختمانی تخصصی , از جمله پانل های سه بعدی عایق شده ,فوم بتن های عایق ( ICFS ) ورقهای داخل سفال , فوم داخل آجر ,استفاده میشود.
امروزه در ساختمانها و یا کارخانجات با سقف بلند و سوله ای به جای مقاومت حرارتی به شکل سنتی و قدیمی (پشم شیشه ) با عایق ورقهای یونولیت عایق بندی میشوند. در صنعت ساختمان اینک به غیر از ساخت اصلی بنا که یونولیت به کار میرود.
شاخه های دیگر که مربوط به ساختمان میشوند هم کاربرد فراوانی دارند. مثلا در کابینت های اشپزخانه , حد فاصله بین دیوارها 2 چوب که در گذشته خالی بود. اینک با یونولیت فضای آن پر میشود یا درب های داخل واحد های ساختمان بخاطر استحکام بیشتر و عایق بودن صدا  و حرارت داخل ان از یونولیت استفاده میشود.
این ورقهای فوم عایق و یونولیت به غیر از ساختمان و ساختمان سازی در دیگر موارد همچنین در صنایع دستی و هنر کاربرد فراوان دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×چت آنلاین
محتوای جدید