کاربردهای یونولیت در ساختمان

کاربردهای یونولیت در ساختمان

کاربرد یونولیت چیست؟ کاربردهای یونولیت در ساختمان شامل چه مواردی می شود؟ یونولیت را از کجا می توان خرید؟

کاربرد یونولیت

یونولیت یا پلاستوفوم در واقع نوعی پلاستیک فشرده شده می باشد که ساختار اولیه آن از پلی استایرن تشکیل یافته است. ویژگی های شیمیایی و فیزیکی منحصر به فرد یونولیت از جمله سبکی، مقاومت بالا و ضربه پذیری، انعطاف پذیری، عایق بودن در برابر حرارت و صوت و برش پذیری ساده باعث شده تا از یونولیت در صنایع و کاربردهای مختلفی استفاده شود. از جمله مهم ترین کاربردهای یونولیت می توان به استفاده از آن در ساختمان سازی، ماکت سازی، سردخانه ها، ساخت استودیوها، بسته بندی، ساخت اسباب بازی، تبلیغات تجاری و… اشاره داشت. اما مهم ترین کاربرد یونولیت در حال حاضر مربوط به استفاده از آن در صنعت ساختمان می باشد که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت.

انواع کاربردهای یونولیت در ساختمان

همانطور که گفته شد یونولیت دارای کاربردهای مختلفی است که مهم ترین آنها استفاده از یونولیت در ساخت و سازهای ساختمانی می باشد. جالب است بدانید که در سال 2013 یونولیت به عنوان محصولی شناخته شده که بیشترین استفاده را در صنعت ساختمان و به عنوان مصالح ساختمانی داشته است. اما دلیل استفاده از یونولیت در ساختمان سازی چیست؟ در ادامه مهم ترین مزایای استفاده از یونولیت در ساختمان سازی را بیان خواهیم کرد.

  • قیمت یونولیت که ارزان و به صرفه می باشد
  • وزن کم و سبک بودن یونولیت
  • بالا رفتن سرعت اجرای ساختمان به دلیل سبک بودن یونولیت
  • کاهش هزینه نیروی انسانی در ساخت و ساز
  • کاهش حجم بتن و در نتیجه کاهش هزینه ساخت و ساز
  • کاهش قطر سازه های بتنی و فلزی
  • اجرای لوله کشی در سقف
  • صرفه جویی در هزینه فونداسیون و اسکلت به دلیل وزن کم بلوک ها
  • صرفه جویی در مصرف بلوک سیمانی و تیرچه
  • صرفه جویی در اندود گچ و خاک
  • سهولت در اجرای سقف
  • صرفه جویی در هزینه حمل و نقل به دلیل عدم وجود پرت و ضایعات
  • صرفه جویی در مصرف انرژی به دلیل عایق بودن یونولیت (حدودا تا 70 درصد از اتلاف انرژی جلوگیری می شود
  • مقاومت بالا در هنگام حوادثی نظیر زلزله
  • کاهش مصرف آب به دلیل عدم نیاز بلوک یونولیتی به آب

بنابراین به طور کلی می توان گفت که مشخصات یونولیت از جمله سبک و عایق بودن آن باعث شده که به عنوان یکی از مصالح ساختمانی محبوب و مقرون به صرفه مورد استفاده قرار بگیرد. در ادامه قصد داریم تا انواع کاربردهای یونولیت در ساختمان سازی را مورد بررسی قرار دهیم.

ورق یونولیت به عنوان عایق حرارتی

همانطور که گفته شد یکی از ویژگی های خاص یونولیت مربوط به عایق بودن حرارتی و برودتی آن می باشد. عایق ترین نوع پلیمری که تا کنون تولید شده است پلی استایرن انبساطی یا همان یونولیت می باشد. ورق یونولیت ضریب انتقال حرارت بسیار پایینی داشته و به همین دلیل در حال حاضر بهترین گزینه ممکن برای عایق سازی حرارتی محیط تلقی می شود. در صنعت ساختمان سازی نیز از یونولیت جهت عایق کردن دیوارها و پشت بام در سطح گسترده ای استفاده می شود. دقت داشته باشید که در صورت نیاز به یک ورق یونولیت با مقاومت گرمایی بیشتر می توانید ورق های یونولیت با چگالی بالاتر را تهیه کنید. تهیه یونولیت فشرده باعث می شود که عایق حرارتی بهتری را در اختیار داشته باشید.

ورق یونولیت به عنوان عایق صوتی

ورق های یونولیت علاوه بر اینکه بهترین عایق حرارت هستند به عنوان بهترین عایق صدا نیز شناخته می شوند. به همین دلیل نیز از ورق یونولیت در صنعت ساختمان جهت عایق سازی صوتی استفاده می شود. استفاده از ورق یونولیت به عنوان عایق صوتی فوایدی نظیر بهبود صدا در یک فضا بدون بازگشت صدا، کنترل و کاهش سر و صدا و آکوستیک شدن فضا را دارا می باشد. از جمله فضاهایی که در آنها از ورق یونولیت به عنوان عایق صوتی استفاده می شود می توان به سالن های نمایش، موسیقی و تئاتر اشاره کرد. یکی از بهترین انواع یونولیت ها برای عایق کردن صوتی فضاها، فوم صوتی می باشد که با نام های دیگری مانند فوم صداگیر نیز شناخته می شود. از دیگر صفحات یونولیتی برای عایق سازی صوتی می توان به دیفیوزرها اشاره داشت که فضا را تا چندین برابر آکوستیک می کنند.

ورق یونولیت به عنوان پرکننده

یکی از کاربردهای اصلی ورق یونولیت در کشورمان استفاده از آن به عنوان پرکننده فضاهای خالی در امور ساختمانی می باشد. در هنگام ساخت و ساز از ورق یونولیت برای پر کردن فضاهای درز انقطاع و دیوارهای برشی استفاده می شود و بدیت ترتیب در مصرف بتن تا حد زیادی صرفه جویی خواهد شد. چگالی ورق های یونولیت مورد استفاده به عنوان پر کننده به طور معمول حداقل 5 کیلوگرم بر متر مکعب می باشد. علاوه بر این ار ورق یونولیت برای پر کردن فضاهای خالی دیگری مانند کابینت های آشپزخانه و همچنین درب های داخلی نیز استفاده می شود.

فوم داخل تیغه سفالی

بر اساس مقررات ساختمانی کشور، ساختمان هایی که از تیغه سفالی در تیغه های بیرونی خود استفاده می کنند باید نوع خاصی از ورق یونولیت تحت عنوان فوم تیغه را مورد استفاده قرار دهند. استفاده از این نوع فوم به کاهش پرت حرارتی ساختمان کمک می کند. ضمنا قیمت فوم مذکور کاملا مناسب و اقتصادی می باشد.

علاوه بر موارد یاد شده استفاده های متنوع دیگری از یونولیت در ساختمان سازی می شود. یکی از کاربردهای یونولیت در ساختمان سازی مربوط به حذف بتن کششی در سقف های تیرچه بلوک و جایگزینی بلوک های یونولیتی به جای آن می شود. انجام این کار از لحاظ اقتصادی کاملا مقرون به صرفه بوده و باعث کاهش مصرف بتن خواهد شد و به همین دلیل استفاده از این بلوک های یونولیتی به شدت گسترش پیدا کرده است.

مرکز خرید یونولیت کجاست؟

در حال حاضر مراکز مختلفی در حوزه فروش یونولیت فعالیت می کنند. اما توصیه اکید ما این است که انواع یونولیت مورد نیاز خود را از مراکز معتبر در این زمینه تهیه نمایید تا مشکلی از بابت کیفیت یونولیت خریداری شده پیدا نکنید. از جمله مراکز ارائه کننده انواع یونولیت می توان به شرکت اشل اشاره داشت.

جهت تماس با رکسانا فوم و اطلاع از قیمت  ها با ما تماس بگیرید همچنین می توانید لیست قیمت  این انواع ورق یونولیت تولیدی این کارخانه را مشاهده نمایید. جهت مشاهده مواد اولیه پلی استایرن های رکسانا به این قسمت مراجعه نمایید.

بخش فروش: 56864477-021
فکس: ۵۶۸۶۴۴۶۶-۰۲۱
مدیر فروش: ۸۷۸۱۸۱۰-۰۹۱۲
مدیریت: ۷۰۱۹۵۰۱-۰۹۱۲
مدیریت: ۸۹۸۶۲۷۳-۰۹۱۲

آدرس : تهران جاده ساوه سه راه آدران انتهای خ یخ سازی خ رکسانا فوم نبش خ عسگری پ ۱۲۱

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×چت آنلاین
محتوای جدید