چرا استفاده از ورق یونولیت برای درز انقطاع بهتر از مصالح است؟

ورق یونولیت برای درز انقطاع

امروزه استفاده از ورق یونولیت برای ساختمان سازی رشد چشمگیری به خود گرفته است، به طوری که می توان از آن به منظور های مختلف مانند عایق سازی، برای درز انقطاع و غیره استفاده کرد. اما ورق یونولیت برای درز انقطاع یا Expansion Joint دقیقا چه کاری انجام می دهد؟

برای پر کردن فاصله بین ساختمان ها معمولا از ورق های یونولیت استفاده می شود، چرا که استفاده از مصالح ساختمانی از نظر اقتصادی و از نظر کاربردی به صرفه نیست و انتخاب خوبی نیز نمی باشد! به همین دلیل، می توان از ورق یونولیت برای درز انقطاع با ضخامت مناسب استفاده کرده و هزینه های آتی را کاهش داد. در صورتی که به فکر خرید ورق یونولیت برای درز انقطاع  هستید، شرکت رکسانا فوم با ارائه ورق یونولیت با کیفیت و عالی، نیاز شما مشتری گرامی را برآورده خواهد کرد.

چرا استفاده از ورق یونولیت برای درز انقطاع بهتر از مصالح است؟
درز انقطاع

ورق یونولیت برای درز انقطاع چه مزیتی دارد؟

برخلاف گذشته که ایجاد اتصال بین دو ساختمان مختلف و مجاور هم رایج بود و ساختمان ها به صورت کلی به هم اتصال داشتند، امروزه برای کاهش ایجاد خسارت های احتمالی بین دو ساختمان با بیش از چهار طبقه در زمان وقوع زلزله و موارد مشابه، یک فاصله مشخص ایجاد می شود. این فاصله ی کوچک کمک می کند تا فشار های احتمالی از یک ساختمان به ساختمان دیگر آسیب وارد نکند.

برای پُر کردن این فاصله نیز باید تدابیری اندیشیده و از ورق یونولیت برای درز انقطاع استفاده شود. اما چرا از ورق یونولیت برای درز انقطاع استفاده می کنند؟ دلایل مختلفی را می توان برای این انتخاب بر شمرد. استفاده از مصالح ساختمانی ابدا به صرفه نیست و امکان استفاده از آنها نیز وجود ندارد. همچنین برای پُر کردن این فضای نسبتا باریک  و محدود حتما می بایست از یک عایق ِکاملا سبک کمک گرفت؛ پس برای پوشاندن این فضا با عایق از ورق یونولیت با ضخامت زیاد استفاده می شود.

این کار علاوه بر پر کردن این فضای خالی برای دو ساختمانِ مجاور هم، این امکان را نیز فراهم می کند که هر دو ساختمان از نظر حرارتی، صوتی و رطوبت مابین یکدیگر عایق شوند و به این واسطه ساختمانی ایده آل با بهترین استراتژی جهت پر کردن فضای کوچک و باریک خالیِ خارجی آن خواهیم داشت. به ورق یونولیت برای درز انقطاع  فوم تیغه هم گفته می شود. در برخی موارد به آن یونولیت ورقه ای نیز می گویند.

چرا ورق یونولیت برای درز انقطاع مناسب است؟

استفاده از هر محصولی به جز ورق یونولیت برای درز انقطاع را نمی توان مناسب دانست چون اکثر مصالح و یا عایق ها ایرادات خاص خود را دارند می توانند برای این درز در آینده مشکل ساز باشند. به عنوان مثال، استفاده از عایق هایی که امکان نفوذ حشرات موذی در آنها وجود دارد، (مثل موریانه) برای درز انقطاع مناسب نیست.

استفاده از عایقی که در بارش باران یا در اثر رطوبت دچار خوردگی و فرسودگی می شود نیز مناسب نیست، چرا که در نهایت به ساختمان آسیب وارد شده و یا نیاز به تعویض عایق به کار رفته در درز انقطاع است. در عین حال استفاده از ورق یونولیت برای درز انقطاع هیچ یک از ایرادات نامبرده را نداشته و برعکس، مزایای آن از معایب احتمالی سبقت می گیرند و همین ویژگی ها آن را به گزینه ی مناسبی برای پوشاندن فاصله ی باریک بین دو ساختمان بزرگ تبدیل می کند.

به عنوان مثال اگر از گچ برای پُر کردن این درز بین دو ساختمان استفاده کنید در زمان بارش باران یا وجود رطوبت مداوم می توانید منتظر تخریب شدن گچ ها و شکل گیری مشکلات بیشتر برای هر دو ساختمان باشید. بنابراین همواره توصیه می شود که به تمامی نکات ِمربوط به پیش بینی مشکلات آینده را در مورد پر کردن درز انقطاع در نظر داشته باشید. این در حالی است که ورق یونولیت به راحتی تحت تاثیر هیچ نوع عامل جوی یا خارجی قرار نمی گیرد؛ نفوذ در آن بسیار دشوار است و رطوبت، آب یا سایر مایعات، گرما یا هوای به شدت گرم بر روی آن موثر نیستند. بنابراین فارغ از توجه به شهر یا استان، می توان از این ورق های بسیار سبک و با انعطاف بالا استفاده کرد. همچنین آنها هزینه بر نخواهند بود و شما ملزم نیستید تا هزینه ی گزافی را برای خرید تعداد زیادی ورق یونولیت برای درز انقطاع بپردازید. این ورق ها مانند اینکه بسیار سبک و راحت برای جابجایی هستند، به همان اندازه نیز اقتصادی بوده و می توانند خیال شما را از بابت عدم پیش آمد مشکلی در آینده برای دو ساختمان، راحت کنند.

چرا استفاده از ورق یونولیت برای درز انقطاع بهتر از مصالح است؟
ورق یونولیت

کدام نوع ورق یونولیت برای درز انقطاع مناسب است؟

ورق های یونولیت همواره اندازه های مختلفی دارند و با فشردگی بیشتر یا حتی کمتر تولید می شوند و نوع ِخاصی از یونولیت ها با فشردگی ِکمتر برای درز انقطاع مناسب می باشد. چرا که اغلب یونولیت هایی با چگالی کمتر برای پوشاندن درز ها یا فضاهای خالی مشابه مناسب هستند؛ که اصطلاحا پوک تر می باشند. این نوع ورق های یونولیت برای جایگذاری و استفاده‌ی آسان و فوری نیز مناسب بوده و به شما این امکان را می دهند تا به هر تعداد که لازم دارید از آنها استفاده نمایید. بنابراین همواره توصیه می شود تا برای خرید ورق یونولیت برای درز انقطاع با فشردگی کمتر اقدام نمایید تا نتیجه ای که حاصل می شود، با رضایت کامل شما مشتری گرامی همراه باشد.

قیمت ورق یونولیت برای درز انقطاع نیز بسته به اندازه و ضخامت متفاوت و متغیر است. در شرکت رکسانا فوم، علاوه بر کیفیت بالا قیمت بسیار کم برای هر ورق در نظر گرفته شده است تا رضایت مشتریان به صورت کامل حاصل شود. پایین بودن قیمت ورق یونولیت برای درز انقطاع و کیفیت بالای آن در رکسانا فوم سبب شده است تا فراگیری و استفاده از این محصولات در نگاه مشتریان جایگاه ویژه و خاصی یابد.

البته نمی توان از ذکر این نکته غافل ماند که شما می توانید به صورت عمده یا جزئی اقدام به خرید ورق یونولیت برای درز انقطاع نمایید و با استفاده از این ورق ها ایمنی ساختمان خود را افزایش دهید. البته توجه داشته باشید که  بسته بندی ِ ورق یونولیت برای درز انقطاع می تواند روی قیمت و میزان خرید شما نیز موثر باشد. به همین جهت شما می بایست ابتدا به تعداد ورق یونولیت که برای درز انقطاع ساختمان خود با بنای مجاور نیاز دارید توجه کنید و سپس به تعداد ورقه های یونولیت که در بسته بندی های مختلف عرضه می شوند.

چرا استفاده از ورق یونولیت برای درز انقطاع بهتر از مصالح است؟
فروش ورق یونولیت

از چه راهی می توان به کیفیت ورق یونولیت برای درز انقطاع در رکسانا فوم اعتماد کرد؟

مهم ترین و اساسی ترین نگرانی مشتریان از خرید ورق یونولیت برای درز انقطاع این است که ورق یونولیت مورد نظر از نظر ظاهری یکدست باشد، شکسته یا ترک خورده نباشد، کیفیت بالایی داشته باشد و تغییر رنگ نیز نداده باشد. کیفیت ورق یونولیت برای درز انقطاع که توسط رکسانا فوم به فروش می رسد کاملا تضمین شده می باشد.

در اصل با توجه به تولید این ورق ها توسط کارخانه جات رکسانا فوم و فروش آنها به صورت مستقیم کاملا طبیعی است که شما هم انتظار کیفیت بالا و هم قیمت مناسب را داشته باشید. با توجه به استاندارد های به کار رفته در تولید ِ ورق یونولیت برای درز انقطاع، کیفیت آن نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

به همین دلیل است که هنگامی که از تولید کننده به طور مستقیم خرید می کنید، نگرانی های شما از بابت کیفیت و به کار رفتن استاندارد های به روز دنیا از بین خواهد رفت. علاوه بر این خرید از رکسانا فوم بسیار آسان است و از طریق راه های ارتباطی مختلف نظیر تماس با ما میتوانید ورق های یونولیت مورد نظر خود را در هر تعداد که لازم داشته باشید، تهیه نمایید.

به جز تضمین کیفیت در رکسانا فوم سایر خدمات مرتبط نیز ارائه می شود. شما می توانید با ما در شرکت رکسانا فوم تماس حاصل کرده و در رابطه با خرید ورق یونولیت برای درز انقطاع مشاوره رایگان دریافت نمایید. با توجه به اینکه بسیاری از سازندگان ساختمان ها و افرادی که در این زمینه فعالیت دارند نیازمند دریافت مشاوره هستند، بنابراین ما با ارائه مشاوره به مشتریان این امکان را فراهم می کنیم تا ایجاد عایق و حفاظ بیرونی برای ساختمان شما به بهترین نحو ممکن (با بررسی شرایط) انجام شود. به این واسطه امکان خرید و استفاده از ورق یونولیت برای درز انقطاع برای مشتریان به مراتب بسیار آسان تر خواهد شد.

فروش ورق یونولیت برای درز انقطاع ساختمان ها با مزایای متعدد

شمارش مزایای ورق یونولیت برای درز انقطاع و استفاده از آن به عنوان یک عایق ما بین دو ساختمان مختلف در بلند مدت ممکن نیست. اما برای اینکه انتخاب ِدقیق و درستی داشته باشید باید از برخی نکات برای خرید ورق یونولیت برای درز انقطاع غافل نمانید. اول اینکه فشردگی ورق های یونولیت را در نظر بگیرید. اینکه ورق هایی با فشردگی کمتر تهیه نمایید به نفع شماست.

دوم اینکه حتما به تعداد ورق هایی که برای جای دهی در درز انقطاع نیاز دارید، توجه نمایید تا به اندازه و مناسب باشند. حتما به مسائلی مانند آتش سوزی، طول و عرض ورق ها، فشردگی ورق ها، میزان جذب آب توسط ورق ها بسته به محلی که قرار است از آنها استفاده کنید توجه داشته باشید؛ به عنوان مثال استفاده از ورق هایی که براساس درصد میزان آب کمتری جذب می کنند، در محیط هایی که بارش باران و رطوبت بالا وجود دارد، مناسب تر است.

درصورت علاقه مندی میتوانید مقاله مشخصات فنی و قیمت یونولیت ورقه ای را مطالعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×چت آنلاین
محتوای جدید