ویژگی های ورق یونولیتی و ساختار سلولی آنها در میزان جذب صوت

فوم-های-تخم-مرغی-و-یونولیتی

بررسی فرایند اکستروژن ورق یونولیتی فوم پلی استایرن با وزن سبک و ساختار سلولی کنترل شده برای کاربردهای جذب صوت

ورق یونولیتی یا یونولیت ورقه ای با ‌عنوان فوم پلیمری در کاربردهای تحقیقاتی برای مطالعه ساختاری و بررسی ویژگی های حرارتی و عایق بودن در برابر صوت مورد استفاده قرار می گیرند. این مصالح به عنوان برترین ورقه های یونولیت، توجه دانشمندان را برای کاربردهای عایق سازی برای صدا به خود جلب کرده‌اند. تحقیقات مختلفی برای فرایند اکستروژن ورق یونولیت که بتواند قابلیت‌های عایق بودن در برابر صوت را به خوبی ارائه دهد، انجام شده است.

در یک مطالعه صنعتی که بیشتر جنبه تحقیقاتی در خصوص انواع یونولیت ورقه ای را داشته است، یک سری از فوم های کامپوزیتی پلی استایرن با وزن سبک از طریق فرایند اکستروژن به صورت مداوم تحت سیال کربن دی اکسید در شرایط فوق بحرانی تهیه شدند. با توجه به اینکه فاکتورهای مختلفی در خواص مکانیکی و فیزیکی انواع ورق یونولیت تاثیرگذار هستند، اندازه سلول ها که در اینجا، همان حفره ها می باشند و همچنین میزان چگالی یا فشردگی آنها به عنوان پارامتر مهم در تعیین ضریب جذب صدا در موارد کاربردهای طبیعی معرفی شدند.

 از ترکیب کامپوزیتی لیگنین – پلی استایرن برای تغییرات دامنه جذب صدا در ورق یونولیتی مورد آزمایش استفاده شد. نتایج به طور شگفت آوری نشان دادند که میزان ضریب جذب صدا در کامپوزیت لیگنین – پلی استایرن که به روش فوق تهیه شده است، بسیار بالاتر از حد نرمال بوده است.

 در تحقیقات دیگر از مواد نانو لوله های کربنی چند لایه و همچنین گرافیت کربنی به عنوان عامل هسته زایی در فرایند های فوق استفاده شد. نتایج این تحقیق نیز به طور قابل توجهی نشان دادند که خواص مکانیکی و پایداری حرارتی ورق یونولیتی که از طریق کامپوزیت های ترکیب شده با نانو لوله های کربنی تولید شده اند بسیار بهتر از حالت معمولی هستند. همچنین نتایج بررسی نشان دادند که حضور لیگنین در ترکیب کامپوزیتی لیگنین – پلی استایرن، اثرات بازدارندگی آتش را در ورق یونولیت یا فوم پلی استایرن ایجاد می کند.

 

اهمیت تحقیقات در خصوص ورق یونولیتی برای عایق سازی در برابر صوت

انواع ورق یونولیتی در سال های اخیر مورد استقبال پروژه های ساختمانی واقع شده است. فروش فوم و فروش یونولیت ورقه ای به عنوان مصالح عایق سازی ساختمان در برابر حرارت جایگاه بالایی در اصول مهندسی دارند. در همین راستا، دانشمندان از خواص عایق بودن آنها برای جلوگیری از انتشار صدا نیز استفاده کرده اند.

با پیشرفت جوامع و مدرن شدن صنایع، آلودگی صوتی، جزء لاینفک شهرها به ویژه شهرهای بزرگ و صنعتی معرفی شده است. آلودگی صوتی، جنبه‌های مختلفی از کیفیت زندگی انسان را تهدید می کند. کاهش جذب صدا و کاهش نویز و معرفی مواد عایق در برابر صدا، زمینه جدیدی است که فناوری های جوامع را به خود مشغول کرده است. در همین راستا بسیاری از کشورها در حوزه مواد عایق صدا، تحقیقاتی را ارائه داده‌اند.

مواد پلیمری بخصوص پلیمرهایی که بر پایه فوم، یونولیت یا پلی استایرن که در اینجا همان ورق یونولیتی می باشد به دلیل وزن سبک و قابلیت پردازش عالی به عنوان یک مصالح اولیه برای عایق سازی در برابر صدا مورد استقبال واقع شده اند.

ورق یونولیتی با ساختار سلولی مانند، صدا را جذب کرده و از طریق انعکاس داخلی، شکست و انحراف امواج صوتی در ساختار سلولی خود، آنها را جذب می کند. ساختار سلولی ویژه که در انواع ورق یونولیتی وجود دارد، به طرز مؤثری این مصالح را به عامل تاثیرگذار در جذب صدا تبدیل کرده است. تمام این عوامل موجب شده اند فروش یونولیت ورقه ای بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

سایر کاربردهای ورق یونولیتی

ورق یونولیتی نه تنها برای عایق صوت، بلکه برای عایق حرارت و به عنوان ابزارهای محافظ در حمل و نقل، عایق سازی برای تجهیزات خنک کننده و عایق برای تجهیزات الکتریکی به کار می رود. وزن سبک، هدایت حرارتی پایین و مقاومت در برابر ضربه و اشتعال پذیری، همه، عواملی هستند که میزان استفاده از یونولیت ها را در تمام زمینه ها افزایش داده اند. در همین راستا، فروش فوم ورقه ای در صنایع با استقبال قابل توجهی مواجه شده است.

مزایای ورق یونولیتی

ورق یونولیت و قیمت فوم ورقه ای و میزان استقبال مهندسان از این مصالح، در حقیقت، به نوعی با مزایا و ویژگی هایی است که این قطعات به علم عایق سازی ارائه می دهند. در همین راستا، مهم ترین مزایای ورق یونولیتی به صورت زیر معرفی می شوند:

  • عایق بودن در برابر صوت
  • عایق حرارتی
  •  قابل استفاده در انواع کاربردهای صنعتی و خانگی
  • مقرون به صرفه و هزینه های برای نصب و حمل و نقل
  • ساختار سلولی منسجم
  • دوستدار محیط زیست – قابلیت بازیافت
  • تنوع در ضخامت، ابعاد، اندازه و بافت دانه ها
  • خدمات گسترده فروش
  • عدم تولید ضایعات خطرناک در محل پروژه

خرید اینترنتی انواع ورق فوم، ورق یونولیتی، فوم ورقه ای یا یونولیت ورقه ای برای تمام کاربردها برای مشتریان از طریق وبسایت رکسانا فوم امکان پذیر می باشد.

بخش فروش: 56864477-021
فکس: ۵۶۸۶۴۴۶۶-۰۲۱
مدیر فروش: ۸۷۸۱۸۱۰-۰۹۱۲
مدیریت: ۷۰۱۹۵۰۱-۰۹۱۲
مدیریت: ۸۹۸۶۲۷۳-۰۹۱۲

آدرس : تهران جاده ساوه سه راه آدران انتهای خ یخ سازی خ رکسانا فوم نبش خ عسگری پ ۱۲۱

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×چت آنلاین
محتوای جدید