ورق یونولیت فشرده سردخانه؛ عایق بی رقیب برودتی

ورق یونولیت فشرده سردخانه

ورق یونولیت فشرده سردخانه از بهترین محصولات کاربردی در محیط های نگهداریِ مواد غذایی/ سایر مواد نیازمند انجماد است. تقریباً هیچ محصول مشابهی را به جز ورق یونولیت فشرده در هیچ کجای دنیا نمی توان یافت که در عین بزرگی ابعاد و تولید (که به واسطه ی فشردن دانه های ریز به دست می آید)، بسیار بسیار سبک باشد. سبک بودن یکی از مزایایی است که آنها را به گزینه ی مناسبی برای استفاده در صنایع مختلف و محیط های گوناگون تبدیل می کند.

یکی از کاربرد های جالب توجه و پر طرفدار از ورق یونولیت فشرده در سردخانه است. اگر برای سردخانه و یخچال های صنعتی خود به دنبال این یونولیت های فشرده هستید می توانید با اعتماد کامل آن ها را از ما یعنی کارخانجات تولیدی رکسانا با سالها تجربه خریداری کنید. برای آشنایی بیشتر با ورق یونولیت فشرده سردخانه با این مطلب و جزئیات بیشترِ مرتبط با آن همراه باشید.

ورق یونولیت فشرده سردخانه؛ عایق بی رقیب برودتی
ورق یونولیت

ورق یونولیت فشرده سردخانه چه نقشی را ایفا می کند؟

به طور کلی، و به گفته ی متخصصان همواره در محیط هایی که نیاز به حفظ دما داریم باید از عایق های برودتی استفاده کنیم تا به این واسطه علاوه بر حفظ انرژی به کنترل دمای آن نیز بپردازیم. اندازه و ابعاد یخچال ها و سردخانه ها متغیر هستند و بسته به موادی که داخل آنها نگهداری می شود (مانند مواد اولیه خوراکی مانند گوشت و مرغ یا یخ های بزرگ و غیره) می توانند یک فضای خاص را اشغال کنند.

برای اینکه اجازه ندهیم تا هوای سرد و خنک کننده یا هوای منجمد کننده ی مواد داخل سردخانه ها به بیرون نفوذ کند باید کاری کنیم تا علاوه بر دیواره های سردخانه یا یخچال، یک لایه ی حفاظتی نیز بین دیواره ها و محیط بیرون قرار دهیم. این حالت درست مانند پنجره های دو جداره یا یک لایه بسیار پهن و کلفت بین دیواره ها و محیط بیرون عمل خواهد کرد. با علم بر اینکه نمی توان از هر عایق برودتی برای این منظور استفاده نمود، از آن جهت استفاده از ورق یونولیت فشرده سردخانه بسیار جدی تر و رسمی تر گرفته شد.

سالهاست که از ورق یونولیت فشرده برای ایجاد یک جدار عایقی جهت عدم خروج هوای سرد یا حفظ دمای محیط کمک می گیرند؛ این کار دو مزیت دارد. اول اینکه نیاز به استفاده از یک عایق سنگین، گران و بسیار هزینه بر در نگهداری نیست و دوم اینکه شما می توانید با کمک ورق یونولیت فشرده سردخانه، به پایداری و بهره وری انرژی کمک کنید.

در نتیجه بسته به محیطی که در آن یخچال های صنعتی یا سردخانه وجود دارد، هزینه های مربوط به پرداخت عوارض انرژی برای شما ارزان تر از همیشه محاسبه خواهد شد. به همین جهت همیشه توصیه می شود تا در محیط هایی مانند سردخانه ها یا محیط هایی که دارای یخچال های صنعتی (در هر اندازه و شکل و تعداد) هستند، از ورق یونولیت فشرده سردخانه و عایق استفاده کنند. اگر شما نیز تا به حال به فکر استفاده از ورق یونولیت فشرده سردخانه نیفتاده اید، حالا زمان آن فرا رسیده است.

مزایای استفاده از ورق یونولیت فشرده سردخانه چیست؟

عوامل و شیوه ی تولید ِ ورق یونولیت فشرده سردخانه و یخچال های صنعتی باعث شده است تا این ورق های سبک و بسیار راحت در جابجایی به گزینه ای محبوب به عنوان عایق و محافظت کننده هایی بی رقیب در این صنعت تبدیل شوند. سه مزیت مهم و قابل اتکا در مورد ورق یونولیت فشرده سردخانه شامل وزن سبک آنها، مقاومت کششی بالای آنها و کاربری چندگانه شان می باشد.

به این منوال، شما سالهای سال می توانید بدون نیاز به نگهداری و هزینه ی بالا از آنها در سردخانه یا یخچال های صنعتی بزرگ خود استفاده نمایید و مطمئن باشید که مانند روز اول کارایی دارند. برخلاف این، استفاده از هر نوع محصول مشابه یا نزدیک به ورق یونولیت فشرده سردخانه، می تواند عوارضی داشته باشد و شما را ملزم کند تا هزینه های نگهداری بابت آن بپردازید یا در طی بازه های زمانی مشخص آنها را تعویض کنید، در صورتی که چنین حالاتی برای ورق یونولیت فشرده سردخانه پیش نخواهد آمد.

ورق یونولیت فشرده سردخانه؛ عایق بی رقیب برودتی
ورق فشرده سردخانه

پایدار نگه داشتن سلامت و بهداشت با ورق یونولیت فشرده سردخانه

به غیر از سه مزیت یاد شده در مورد ورق یونولیت فشرده سردخانه، می توان به این نکته نیز اشاره کرد که این ورق ها به دلیل متریالی که در ساخت شان به کار برده می شود کاملا بهداشتی هستند و اثر سو بر روی مواد غذایی یا سایر اقلامی که داخل سردخانه یا یخچال های صنعتی از آنها محافظت و نگهداری می شود نمی گذارند. همچنین در اثر وجود دمای بسیار پایین دچار آسیب نمی شوند و هر نوع احتمال ِآسیب دیگری را نیز کنار می زنند.

نه مایعات، نه ضربات شدید نمی توانند بر روی ورق فشرده سردخانه تاثیر گذار باشند. همچنین در طول زمان دچار زنگ زدگی هم نمی شوند و اگر نیاز به دریافت تاییدیه از سوی سازمان ها یا ارگان های مرتبط با سلامت و بهداشت داشتید می توانید مطمئن باشید که با استفاده از  این ورق های مخصوص استفاده در سردخانه ها یا یخچال های صنعتی و بزرگ، به شما مجوز های لازم بدون هیچ ایرادی ارائه می شود. بنابراین همانطور که اشاره شد ورق یونولیت فشرده سردخانه در هر ابعاد و اندازه ای، ابدا به سلامت و بهداشت مواد غذایی/ مواد موجود در سرد خانه ها آسیبی نمی رساند و خاصیت شان را در طول زمان تغییر نمی دهد (برخلاف پلاستیک ها و مواد ساخته شده از پلاستیک و … که تاثیر مستقیم روی مواد غذایی و خوراکی دارند).

ساختار ورق یونولیت فشرده سردخانه

ورق یونولیت فشرده سردخانه به طور کلی بیش از نَود درصد از هوا تشکیل شده است و به همین دلیل است که برای جابجایی و استفاده سبک می باشد. آسانی حمل و نقل یونولیت ها باعث شده است تا در صنایع مختلف بسته به هدف استفاده، محبوب باشند. کاهش دردسر ها و مشکلاتی که وزن در صنایع مختلف برای استفاده از ورق های عایق (یا با سایر کاربری ها) ایجاد می کند، سبب می شود تا محبوبیت ورق یونولیت فشرده برای استفاده بیشتر و بیشتر شود. تولید ورق فشرده سردخانه به صورت ماشینی و توسط دستگاه های مدرن انجام می شود. تولید ورق یونولیت فشرده سردخانه البته گروهی که آن را تولید می کنند نیز بستگی دارد. به عنوان مثال شما نمی توانید کیفیت دو نوع ورق فشرده سردخانه که توسط دو کارخانه ی مختلف یا دو شرکت مختلف تولید شده اند را یکسان بدانید. به همین جهت است که انتخاب این نوع ورق ها از یک شرکت با تولیدات با کیفیت و دارای چندین سال تجربه ی تخصصی، کار زمان بر و کمی سخت می باشد. بسیاری از خریداران در هنگام خرید باید به شرکت تولیدی توجه داشته باشند تا خیالشان از بابت مزایا و ویژگی های ورق یونولیت فشرده سردخانه که در بخش بالایی در این مطلب به آن پرداختیم، راحت باشد. شما برای انتخاب و خرید این ورق های فشرده البته به جستجوی زیادی نیاز نخواهید داشت. چرا که می توانید به ورق یونولیت فشرده مخصوص سردخانه ی رکسانا فوم اعتماد نمایید. ما کیفیت محصولات خود را به شما تضمین می کنیم.

ورق یونولیت فشرده سردخانه؛ عایق بی رقیب برودتی
یونولیت

میزان عایق بودن ورق یونولیت فشرده سردخانه چقدر می باشد؟

برای استفاده ی ورق فشرده سردخانه یا یخچال های صنعتی بزرگ و غیره باید میزان عایق بودن ِآنها را مد نظر قرار داد. در واقع نمی توان گفت که تنها استفاده از یک ورق می تواند عایق صدرصدی ایجاد کند. شما می توانید با کنار هم قرار دادن این ورق ها به تعداد مناسب برای عایق سازی هرچه بیشتر محیط سردخانه و یخچال خود اقدام نمایید. به صورت کلی این ورق ها تا بالای سی درصد عایق در برابر دمای گرم و سرد ایجاد می کنند. البته ضخامت ورق فشرده سردخانه را نیز نباید دست کم گرفت که به اندازه یک سانتی متر و بیشتر قابل ساخت است. هر چه ضخامت ِاین ورق ها بیشتر باشد به طبع از تعداد کمتری از آنها استفاده خواهد شد.

بسته به اینکه قصد ایجاد چه میزان جلوگیری از هدر رفت انرژی را دارید می توانید از تعداد بیشتری از آنها استفاده نمایید و به این شیوه یک محیط سردخانه یا یخچال ِکامل داشته باشید. لازم به ذکر است که ظاهر ورق فشرده سردخانه نیز بسیار مناسب است و سبب می شود تا از آنها هم برای ایجاد عایق و هم به عنوان پوششی یکدست و کم هزینه برای دیواره ها یا پارت های مختلف محیط سردخانه یا یخچال ها استفاده نمایید. این پوشش های مقرون به صرفه نیاز شما را از بابت خرید محصولات گران قیمت که البته مزایای ورق فشرده سردخانه را هم ندارند، از بین می برد و کمک می کند محصولی ارزان با کارایی و بهره وری زیاد تهیه کنید.

جمع بندی نهایی

برای استفاده از ورق فشرده سردخانه همانطور که اشاره شد هیچ محدودیتی از نظر جابجایی، تعداد، مقاومت وجود ندارد. البته، با وجود مقاومت کششی بالای ورق فشرده سردخانه بازهم می بایست نهایت ِقابلیت کشش آنها در نظر گرفته شود تا مشکلی از نظر از بین رفتن این ورق ها به وجود نیاید. مزایای کاربری این ورق ها به حدی هستند که اجازه می دهند به طور نامحدود از نظر مکانی و زمانی از آنها استفاده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×چت آنلاین
محتوای جدید