ورق یونولیت فشرده رکسانا فوم و معرفی آن

ورق یونولیت فشرده رکسانا فوم و معرفی آن

معرفی ورق یونولیت فشرده رکسانا فوم:

مشخصات ورق یونولیت فشرده رکسانا فوم:

از ویژگی ها و مزایای ورق یونولیت فشرده رکسانا فوم در صنعت ساختمان سازی این است که دارای وزنی سبک و مقاومت بالایی است، حمل و نقل آن آسان بوده و از نظر هزینه مقرون به صرفه است.

در واقع یونولیت نوعی پلیمر به رنگ سفید می باشد که عایق رطوبت، دما و صدا است و از فرآیند های پتروشیمی ساخته می‌ شود. ساختار سلول بسته یونولیت از 98 % هوا است، دارای دانه ‌های ریز و درشتی فوم است و برش آن با دستگاه برش به وسیله سیم داغ به سرعت و راحتی امکان پذیر است.

در ورق یونولیت فشرده رکسانا فوم ساختار یونولیت از انبساط مواد پلی استایرن داخل قالب به دست می آید، این ساختار یک عایق بسیار قوی خواهد بود.

اولین استفاده از یونولیت در تاریخ  به جنگ جهانی دوم بر می گردد که نازی ها برای گذر از رودخانه آن را به کار گرفتند.

سرعت اجرای این ماده و به کار گیری آن در ساختمان موجب برتری آن نسبت به مصالح قدیمی ساختمان شده و وزن پایین آن کلی از دردسر های ساختمان سازی را کاهش داده.

 ورق یونولیت فشرده رکسانا فومورق یونولیت فشرده رکسانا فوم

 

ورق یونولیت فشرده رکسانا فوم علاوه بر خاصیت عایق بودن قوی آن، دارای استاندارد های لازم است که موجب شده در برابر حریق مقاوم باشد.

یونولیتی که از فوم های ایرانی تولید می شود مقاومت چندانی در برابر آتش سوزی ندارند اما ورق یونولیت فشرده رکسانا فوم مقاومت بالایی دارد و ایجاد دود نمی کنند و شعله ور نمی شود.

کارخانه جات تولیدی رکسانا فوم با تولید انواع فوم نسوز و یونولیت های ساختمانی بخش بزرگی از صنعت ساختمان سازی را با تضمین گارانتی محصولاتش  ارتقا می بخشد. کیفیت بالا، قیمت منصفانه و ارائه بهترین خدمات در کوتاه ترین زمان از نقاط قوت مجموعه رکسانا فوم می باشد.

ورق یونولیت فشرده رکسانا فوم توسط ماشین آلات مدرن و به روز دنیا تولید می شود و در کوتاه ترین  زمان ممکن به دست شما می رسد . یونولیت فشرده رکسانا فوم درهر  ابعادی که مورد نیاز شما است تولید خواهد شد و در زمان تعیین شده بدون معطلی به شما تحویل داده می شود.

 

از کاربردهای مهم ورق های یونولیت در ساختمان سازی:

براي جلوگيري از خسارات ناشي از برخورد ساختمان هاي مجاور در هنگام وقوع زلزله، لازم است ساختمان هاي بيش از چهار طبقه، توسط درز انقطاع از ساختمان هاي مجاور فاصله بگیرند.

اين فاصله را نباید با مصالح ساختماني سخت مثل سيمان پر شود برای همین استفاده از يونوليت به عنوان عايق صدا، گرما و سرما اهمیت می یابد. به اين ورق هاي یونولیتی که این درز را پر می کنند، فوم تیغه مي گويند.

 

از ورق یونولیت فشرده رکسانا فوم سقفی به عنوان عایق صدا و حرارت و از همه مهم تر کاهش بار سقف ساختمان استفاده می شود.

استفاده از ورق یونولیت فشرده رکسانا فوم در ساختمان‌ها و سایر سازه ‌های مختلف موجب تضمین کیفیت و ایمنی آن ها می شود.

از این ورق ها به عنوان عایق برودتی در یخچال های صنعتی و سردخانه‌ها نیز استفاده می شود. استفاده از ورق های فوم در صنایع از صنعت بسته بندی گرفته تا کمک به ساخت انواع سازه ها، گسترده است.

 

 ورق یونولیت فشرده رکسانا فومورق یونولیت فشرده رکسانا فوم

این  ورق های پلاستوفومی در ابعاد مختلف، کاربرد های گوناگونی خواهند داشت و بسته به سایز، ضخامت و قالب آن ها به صورت گسترده و متنوع به کار گرفته می شوند.

امکان مانور در تهیه قالب های مختلف برای ماده ی پلاستوفومی زیاد است به همین خاطر شما می توانید برای هر کاری از آن ها بهره ببرید.

استفاده از ورق یونولیت فشرده رکسانا فوم به عنوان عایق ساختمانی و جایگزینی برای بلوك های سقفی ، گزینه ی بسیار مناسبی می باشد.

دانسیته یا جرم حجمی یک ورق یونولیت از مهم ترین مشخصات و ویژگی های اساسی آن در نظر گرفته می شود. اگر عمل فشرده سازی در ورق یونولیت به خوبی صورت گرفته باشد و جنس فوم از مواد با کیفیت ساخته شده باشد، می تواند از مقاومت خوبی برخوردار باشد.

اگر می خواهید به میزان عایق بودن ورق های یونولیت پی ببرید باید بدانید که ضخامت 10 سانتی متر از این ورق حتی در نوع معمولی 42 دیزبل، عایق در برابر صدا است و 35 % عایق در برابر گرما می باشد.

 

یونولیت های فشرده از مقاومت بالایی برخوردار هستند در صنایع ساختمانی کاربرد دارند و به علت داشتن بافت فشرده دارای وزن بالایی نیز می باشند برای همین است که در ورق یونولیت رکسانا فوم عدد دانسیته بالا است. هر چه ورق یونولیت فشرده تر باشد وزن و مقاومت بالاتری خواهد داشت.

یونولیت فشرده در صنایع گوناگون مانند صنعت ساختمان سازی، خودروسازی، بسته بندی و مواد غذایی، صنایع قالب سازی و حتی مجسمه سازی، ساخت درب های کنفرانس و ضد سرقت به کار گرفته می شود.

 

 ورق یونولیت فشرده رکسانا فوم

 

ورق یونولیت فشرده رکسانا فوم

 

یک یونولیت سقفی استاندارد چه مشخصاتی دارد؟

استفاده از ورق یونولیت رکسانا فوم به عنوان یونولیت سقفی به صورت قالب بتن در تیرچه بلوک قرار می گیرد، قالب آن به شکل مکعب مستطیلی درسایز 25*50*200 و  دانسیته 12 می باشد، وزن این ورق ها متناسب با دانسیته یونولیت مشخص است.

کارحانجات معتبری همانند رکسانا فوم محصولاتی باکیفیت و دارای نشان استاندارد و تاییدیه مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن تولید می کنند و می توانند کیفیت محصولاتشان را تضمین نمایند پس در هنگام خرید دقت فرمایید زیرا صنعت ساختمان سازی ارتباط مستقیمی با جان انسان ها دارد.

 

از مزایای و مشخصات ورق یونولیت فشرده رکسانا فوم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کاهش بار مرده ساختمان، وزن سقف و در کل پایین آوردن وزن سازه ها
  2. کاهش زمان ساخت یک سازه و در نتیجه کمتر شدن هزینه دستمزد نیروی انسانی در ساخت سازه
  3. استفاده از ورق های یونولیت به جای مصالح قدیمی هزینه ی کمتری را در بر می گیرد.
  4. با استفاده از یونولیت به عنوان تیرچه ها و ستون ها و سقف، ابعاد آن ها کاهش می یابد، در نتیجه مصرف آهن و فولاد و بتن مصرفی در ساختمان کاهش می یابد.
  5. افزایش مقاومت در برابر آتش سوزی و زلزله و داشتن خاصیت ضربه پذیری در هنگام بتن ریزی در ساختمان
  6. دارای خاصیت تراکم پذیری و انعطاف پذیری است

علاوه بر موارد ذکر شده این یونولیت های فشرده عایق حرارت و صدا هستند و حمل و نقل آنها آسان و کم هزینه است.

 ورق یونولیت فشرده رکسانا فوم

ورق یونولیت فشرده رکسانا فوم

 

استفاده از ورق یونولیت رکسانا فوم به عنوان یونولیت دیواری کاربرد های مختلفی دارد، می تواند به عنوان فوم دیوار پوش، یونولیت دیواری dpanel3، فوم دیواری تزیینی و … به کار گرفته شود.

از ویژگی های یک یونولیت دیواری باکیفیت می توان به خاصیت اکوستیک یا صدا، داشتن قابلیت شستشو و بهداشتی بودن، ضد ضربه بودن و استفاده از آن به عنوان دیوار کاذب اشاره کرد.

 

از مزایای یونولیت یا فیبر سفید می توان به خاصیت ضد اشتعالی، عدم نفوذ حشرات موذی به داخل آن، وزن پایین و سبکی آن، کاهش هزینه های ساخت و مقرون به صرفه بودن چه از لحاظ زمانی و چه از لحاظ مصالح، حمل و نقل آسان و ایجاد خطرات کمتر، افزایش مقاومت ساختمان و کاهش بار سقف، تراکم پذیری و انعطاف پذیری و … اشاره کرد.

 

ورق یونولیت فشرده رکسانا فوم و معرفی آنورق یونولیت فشرده رکسانا فوم

 

 

 

یونولیت کرومیت چیست و ویژگی های آن:

استفاده از ورق یونولیت فشرده به عنوان یونولیت کرومیت در سقف صورت می گیرد، استفاده از این بلوک های پلیمری موجب کاهش تعداد تیرچه فولاد مصرفی در ساخت سازه می شود. یونولیت کرومیت در ابعاد: طول 2 متر، عرض 80 سانتی متر و ارتفاع 25 سانتی متر موجود است و از نظر ابعاد عرض کمتری نسبت به یونولیت سقفی دارد.

 

ورق یونولیت فشرده رکسانا فوم که به عنوان یونولیت کرومیت در سقف استفاده می شود، از ویژگی های با اهمیتی برخوردار است، از مزایای استفاده از یونولیت کرومیت می توان به افزایش سرعت ساخت سازه،  کاهش هزینه های مالی پرداخت مزد کارگر، استفاده از مصالح مقرون به صرفه، کاهش وزن بار مرده ساختمان و وزن سقف و سازه، کاهش هزینه های حمل و نقل و جابجایی آسان مصالح، کاهش زمان اجرای سازه و بتن مصرفی، مقاومت در برابر آتش سوزی و زلزله و داشتن خاصیت ضربه گیری، عایق قوی حرارت و صدا بودن، تراکم پذیری و انعطاف پذیری و …  اشاره کرد.

 

ورق یونولیت عایق حرارتی قوی می باشد و به منظور بهینه سازی مصرف سوخت استفاده می شود. این ورق های فوم نه تنها در فرآیند ساختمان سازی موجب کاهش هزینه ها می شوند بلکه پس از آن نیز به عنوان عایق های حرارتی نقش به سزایی در کاهش مصرف انرژی دارند.

این یونولیت های فشرده نه تنها در صنعت ساختمان سازی موجب کاهش هدر رفت انرژی می شوند بلکه در صنایع مختلفی نیز مورد استفاده قرار می گیرند از جمله پتروشیمی، خطوط لوله کشی، مخازن، صنعت گاز رسانی و …

 

ماده شیمیایی فوم پلی یورتان از ترکیب دو مایع ایزوسیانات و پلی ال تشکیل می شود و نتیجه ی ترکیب این دو ماده، ترکیب شیمیایی جامد و عایقی حرارتی است که در صنعت ساخت و ساز بسیار کاربردی می باشد. این ماده بر اثر گذشت زمان دچار تغییر و آسیب نمی شود و طول عمر بالایی دارد. استفاده از این ماده شیمیایی در تولید ورق های یونولیت فشرده می تواند برکیفیت، طول عمر و دوام آن ها بیافزاید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×چت آنلاین
محتوای جدید