ورق یونولیت رکسانا فوم با چگالی بالا برای عایق کاری

کاربردهای یونولیت در ساختمان

یونولیت

در دنیای مدرن امروز، طراحی ساختمان به سمتی سوق داده شده است که از مصالحی استفاده شود که علاوه بر راحتی در استفاده، سهولت دسترسی، سرعت بالا در استفاده، دوام، استحکام و زیبایی که از عوامل بسیار مهمی در انتخاب مصالح هستند، از قیمت مناسبی نیز برخوردار باشد. جبهه دیگر مورد توجه دنیای امروز، انرژی می­باشد، چرا که منابع انرژی در دنیا رو به کاهش می­باشند و توجه به میزان مصرف انرژی، اهمیت فوق العاده ای دارد؛ لذا انتخاب مصالحی که عایق­های خوبی در زمینه صدا، حرارت و رطوبت و… باشند در اولویت هستند. ورق­های یونولیت یکی از معدود متریال ساختمانی است که که به دلیل خصوصیات کاربردی آن (سبک، عایق ، قیمت مناسب و…) در سال­های اخیر مورد استقبال پیمانکاران ساختمان قرار گرفته است. این در حالیست که شهرنشینی و صنعت ساختمان به سرعت در حال رشد می باشد و افزایش پروژه­های ساختمانی به شدت موجب شده است بازار خرید و فروش فوم ورقه ای، رونق خاصی پیدا کند.

ورقهای یونولیت                                       

یونولیت ماده ایست که از فوم پلی استایرن انبساطی تولید می­شود به گونه ای که دانه های پلی استایرن انبساطی  پس از پخت توسط بخار آب، به همدیگر می­چسبند و ورق­های یونولیتی تولید می­شود. یونولیت ماده‌ای با چگالی کم و ضریب انتقال حرارت بسیار کم و قیمت مناسب نسبت به سایر مصالح ساختمانی می­باشد و به دلیل این ویژگیها از ورق­های یونولیت به عنوان عایق حرارت و صدا در ساختمان سازی استفاده می­شود. در این صنعت، از آن به نامهای ورق فوم، فوم ورقه­ای، ورق یونولیت، پلاستوفوم و آکاسیف یاد می­شود که یونولیت رواج بیشتری دارد. یونولیت در صنعت ساختمان سازی انواع مختلفی دارد : یونولیت فشرده، یونولیت سقفی، یونولیت دیواری.

 

 یونولیت فشرده

این نوع یونولیت از چگالی بیشتری نسبت به سایر یونولیتها برخوردار است. معمولا به یونولیت با چگالی بالا، یونولیت فشرده می­گویند. میتوان با ترکیب این نوع یونولیت با فومهای آکوستیک، پشم سنگ و … ، خاصیت عایق صدا را در آن افزایش داد.

یونولیت سقفی استاندارد

نوع دیگر یونولیت، یونولیت سقفی میباشد که معمولا به شکل مکعب مستطیل در ابعاد 50*200*25 سانتیمتر در بازار موجود می­باشد، دانسیته یونولیت سقفی، معمولا کمتر از 10 کیلوگرم برمترمکعب می­باشد. این نوع یونولیت نیاز به چگالی بالا ندارد چون بیشتر کاربرد پر کردن حجم و قالب سقفی را دارد و هر چه چگالی کمتری داشته باشد به کاهش وزن ساختمان نیز کمک میکند. لازم به ذکر است که این نوع یونولیت ضریب هدایت حرارت و ضریب انتقال صدای کمتری نسبت به باقی انواع آن دارد. قابل ذکر است که استفاده از یونولیت سوراخ دار، باعث کاهش بیشتر وزن سقف و در نهایت کاهش وزن ساختمان می­شود.

یونولیت دیواری

در مواردی ، از یونولیت برای دیوار نیز استفاده می‌شود . این نوع یونولیت غالبا به صورت یونولیت دیوار پوش فوم ، فوم دیواری تزئینی مورد استفاده قرار می‌گیرد . مزایای آن نیز ضد ضربه بودن ، جلوگیری از ضربه در سالن‌های ورزشی ، داشتن قابلیت شست و شو ، برخورداری از ویژگی آنتی باکتریال و… است. این ورقها به دلیل اینکه عایق حرارت و صدا هستند، در فصل سرد سال مانع عبور حرارت از داخل به خارج ساختمان می­شوند و در فصل گرم سال نیز مانع ورود هوای گرم به فضای داخلی ساختمان می­شود.  به عبارت دیگر، ورقه های یونولیت حائل میان محیط بیرون و فضای داخل ساختمان به حساب می­آیند. به همین دلیل است که امیدواریم ، مصرف انرژی با استفاده از ورق­های یونولیت در ساختمان به حداقل برسد.

 

ورق های یونولیت

ورق های یونولیت

ورقهای یونولیت برای عایقکاری

استفاده از ورق­های یونولیت برای ساختمان، باعث بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان می­شود. مقایسه قیمت و کیفیت این ورقها با سایر عایقها، استفاده از آنها را جذابتر نیز میکند. از این نوع ورقها در کف، سقف و دیوار به­عنوان عایق صدا و حرارت استفاده می­شود و بسته به چگالی و دانسیته ورقها، دارای خاصیت ضد ضربه و عایق رطوبت نیز می­باشند.

مزایای استفاده از یونولیت

  • استفاده یونولیت در ساختمان باعث کاهش مصرف آهن آلات مصرفی میشود.
  • به علت وزن کم این مصالح، استفاده از آنها در ساختمان باعث کاهش وزن ساختمان می­شود.
  • یکپارچگی این مصالح باعث شده در مقابل زلزله مقاومت داشته باشند و در زمان زلزله این مصالح متلاشی نشوند و وزن کم آنها باعث کاهش خسارات در زمان زلزله می­شود.
  • به علت سبکی این مصالح و ابعاد مشخص، حمل و نقل و بار کردن این مصالح را راحت و آسان کرده است.
  • استفاده از این ورقها به عنوان پرکننده در ساختمان، باعث کاهش حجم بتن مصرفی و همچنین کاهش وزن ساختمان میشود.
  • خصوصیت شیمیایی مواد این ورقها آنها را در مقابل صدا نیز عایق کرده است، البته قابل ذکر می­باشد که جهت استفاده از این خاصیت ورقها نیاز به دانسیته بالا دارد.
  • ضریب هدایت حرارتی کم این مواد، انتخاب این مصالح به عنوان عایق حرارت را انتخاب مناسبی نموده است.
  • اگر قیمت یونولیت را با بتن و آهن آلاتی که به جای آن مصرف میشود در آن حجم مقایسه نمود به صرفه بودن این مصالح قابل اثبات است.
  • یونولیتها در قالب و ابعاد مشخص ساخته شده و وزن سبک آنها ، آن را برای استفاده در هر ارتفاع و فضاهای مختلف راحت و آسان نموده است.
  • بهترین مصالح نیز اگر در دسترس نباشند و یا قیمت گزافی داشته باشند نیاز ما را برآورده نخواهند کرد. لذا موجودی این یونولیتها در بازار و قابل دسترس بودن آنها، این مصالح را به انتخاب مناسبی تبدیل کرده است.
  • قابلیت بازیافت این مواد، از نظر دوستداران محیط زیست نیز، آنرا یک انتخاب مناسب جلوه داده است.
  • طول عمر و دوام بالای آنها، به افزایش طول عمر ساختمان نیز کمک می­کند.
  • انعطاف پذیری و یا قابلیت تغییر شکل آسان آنها نیز در انتخاب این مصالح، افراد را تشویق می­نماید. به گونه­ای که این ورق­ها به راحتی در ابعاد مورد نظر قابل تغییر و برش زدن هستند.
  • حشرات موذی و سایر آفات بر آن اثر نمی­گذارند و قابلیت نفوذ و تخریب آن را ندارند.

فروش فوم ورقه ای

ورق­های یونولیت در ضخامت های مختلف از ۲ تا ابعاد بالاتر با دانسیته متفاوت در بازار موجود هستند. بسته به نیاز ساختمان ، از یکی از ضخامت های این ورقها استفاده می شود. به عنوان مثال ورق یونولیت سقفی که از پرکاربردترین ورق های یونولیت هستند، در دسترس بودن آن ها نیز مهم می باشد. ورق­های یونولیت توسط شرکت رکسانا فوم، در ابعاد و وزنهای مختلف علاوه بر تهران ، در سرتاسر کشور نیز عرضه می­شود. در این کشور ، شرکت رکسانا فوم، در زمینه فروش ورق یونولیت ، خود را ملزم و وابسته به رعایت استاندارد کیفیت و تولید آن توسط مواد اولیۀ خالص از کشور کره جنوبی می داند؛ فروش ورق یونولیت با چگالی های مختلف با دامنه 6 تا 80 و با ضخامت ، عرض و طول های متنوع (ورق های یونولیت با عرض صد الی صد و بیست سانتی متر و حتی با عرض کمتر و طول یک تا شش متری ) که هم اکنون نیز در حال عرضه نیز می­باشد.

 

ورق های یونولیت

ورق یونولیت با ضخامت ها و چگالی های متفاوت

 

ورقهای یونولیت توسط شرکت رکسانا فوم، در ابعاد و وزنهای متنوع علاوه بر تهران ، در سرتاسر کشور نیز قابل عرضه هستند. در هنگام خرید، باید توجه داشت که یونولیتها در دو نوع قابل اشتعال و غیرقابل اشتعال در بازار موجود است. گاز تولید شده از ورقهای قابل اشتعال استفاده شده در ساختمان، در هنگام آتش سوزی، قبل از آتش، جان افراد را می­گیرد. لذا حتما باید در هنگام خرید به این نکته مهم توجه داشت.

قیمت ورق­های یونولیت به عوامل مختلفی بستگی دارد. از مهمترین عواملی که در قیمت ورقها تاثیر دارد، ارزش مواد اولیه آنها است. به دلیل اینکه مواد خام این ورقها، مواد خام پلیمری می­باشد و قیمت مواد پلیمری نیز دست­خوش نوسانات قیمت ارز میباشد، قیمت این ورقها نیز نوسانات زیادی در بازار ایران دارد. قیمت این ورق­ها به میزان زیادی به کاربرد آنها دارد و با توجه به نوع کاربرد آنها قیمتشان مشخص می­شود. همچنین بسته به چگالی آنها قیمتشان نیز افزایش و یا کاهش می­یابد، ورق­های یونولیت با چگالی 20 به بالا، ورق فشرده می­گویند و قیمت ورق یونولیت فشرده بالاتر از سایر انواع آن است و هرچه چگالی افزایش یابد مسلما قیمت آن نیز زیاد می­شود. از دیگر عواملی که در قیمت ورق­های یونولیت تاثیر دارد، وزن ورقها و راحتی در برش آنها می­باشد. قابل برش بودن یونولیتها در ساخت تابلوها، اهمیت ویژه ای دارند. ضخامت ورق نیز در قیمت آن تاثیر دارد. بگونه ای که اگر ضخامت ورق ضریبی از 50 باشد، دورریز آن کمتر است، لذا قیمت تمام شده آن نیز به نسبت ضخامتهای مشابه مناسب تر می­باشد.

کارخانجات تولیدی رکسانا فوم فعالیت های حرفه­ای خود را از سال 1374 شروع و بعد از سالها تلاش در سال 1385 با عنایت خداوند و پشتکار راسخ و عشق به توسعه و پیشرفت موفق به راه اندازی خط تولید یونولیت و اخذ رسمی مجوز تولید به شماره ثبت 1528 از وزارت صنعت معدن تجارت با نام های تجاری رکسانا فوم گردید. این واحد تولیدی با پرسنل باتجربه و کاردان و با خرید دستگاه های پیشرفته و تمام اتوماتیک موفق شده به یکی از کارخانجات برتر در صنعت تولید یونولیت و فوم در کنار دیگر همکاران در این رشته تبدیل شود . از مزایای مهم این شرکت که این شرکت را از سایر شرکتها متمایز می­نماید مشاوره رایگان در انتخاب شماست. جهت مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

جهت اطلاع از قیمت با شرکت رکسانا فوم تماس حاصل فرمایید. اطلاعات تماس در سایت موجود می­باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×چت آنلاین
محتوای جدید