ورق-چگالی-بالا-برای-گرمایش-از-کف.

ورق چگالی بالا برای گرمایش از کف:

در این  سیستم گرمایش از کف، از پلاستوفوم هایی با چگالی بالا استفاده می شود که به طور بهینه و راحت موجب گرمایش از کف می شود. این نوع گرمایش فضا یکی از سیستم های مدرن گرمایشی و تهویه است که به صورت تابشی عمل می کند و فضا را به طور یکنواخت و یکدست گرم می نماید.

 

ورق چگالی بالا برای گرمایش از کفورق چگالی بالا برای گرمایش از کف

 

پس عایق کاری ساختمان تاثیر زیادی در نگهداری انرژی خواهد داشت با این کار مصرف انرژی به حداقل می رسد.

برای ایجاد عایق گرمایش از کف استفاده از صفحه های ایکس پی اس سینرژی گزینه ی مناسبی خواهد بود.

در این شیوه روی کف سازه ی بتنی بردهای ایکس پی اس قرار می گیرند، آنگاه سیستم گرمایشی روی آن سوار می شود. پس در این صورت حرارت و گرمای تولید شده توسط لوله های آب داغ هدر نمی رود و داخل اتاق محبوس باقی می ماند. لایه ی نهایی کف ساختمان می تواند از جنس پارکت، چوب، سنگ یا غیره باشد. استفاده از ورق چگالی بالا و سیستم گرمایشی که توسط این صفحات ایجاد می شود برای ایجاد گرمایش در هر نوع کفی ممکن است. حتی با بازسازی ساختمان های قدیمی نیز می توانید زیرسازی های مناسب را انجام دهید و سپس از این نوع سیستم گرمایشی استفاده نمایید.

ورق چگالی بالا برای گرمایش از کف

ورق یونولیتی شانه تخم مرغی برای گرمایش از کف

 

برای اینکه یک سیستم گرمایش از کف عملکرد خوبی داشته باشد استفاده از ورق های چگالی بالا توصیه می شود. یعنی بستر سیستم گرمایشی به خوبی عایق می شود در نتیجه گرمای تولید شده به طور مستقیم وارد اتاق گشته و از سمت کف ساختمان این گرما هدر نمی رود. استفاده از این نوع ورق های چگالی بالا مثل یونولیت ها موجب می شود که گرمای ایجاد شده به سمت کف زیرسازی ها حرکت نکند و همه ی حرارت به قسمت لایه ی بالاتر یعنی کف ساختمان برود. استفاده از ورق چگالی بالا برای حرکت گرما به سمت کفپوش ساختمان نه تنها گرمای مطبوع و دلخواه ایجاد می شود بلکه از مصرف انرژی تا حد زیادی جلوگیری می شود. اگر از این نوع صفحات استفاده نشود، گرما به سمت بستر و قسمتهای زیرین لوله کشی های کف ساختمان رفته و تا حد زیادی انرژی اتلاف می شود. پس استفاده از ورق چگالی بالا برای تولید گرمایش از کف ساختمان کاملا به صرفه انرژی است. چون برای جبران کسری انرژی سیستم مرکزی کمتر انرژی تولید می کند.

ورق چگالی بالا برای گرمایش از کففوم های تخم مرغی و یونولیتی

 

برای این کار استفاده از فوم های تخم مرغی و یونولیتی توصیه می شود. چون عایق حرارتی مناسبی اند.

یک شرایط ایده آل برای ایجاد سیستم گرمایش از کف استفاده از ورق های چگالی بالاست چون به خوبی حرارت را به سمت بالا هدایت می کند. در غیر این صورت، با حرکت حرارت به سمت پایین انرژی زیادی از دست می رود.

 

در اینجا به توضیح نحوه ی عملکرد این سیستم ها و مزایای آنها می پردازیم:

 آیا می دانید سیستم گرمایش از کف چه نوع سیستمی است؟

سیستم گرمایش از کف روشی است بسیار نوین که به صورت مهندسی به گرمایش و سرمایش فضا کمک می کند. معمولا در سال های گذشته برای گرم کردن خانه ها، از بخاری یا سیستم‌های گرمایشی دیگری  مانند  رادیاتور و … استفاده می کردند.

 

اما امروزه با پیشرفت فناوری، از طریق این  سیستم ها، گرما را در  سطح زمین پخش می‌ کنند. یعنی با راه رفتن بر سطح زمین، گرمای  مطبوعی از سمت پاها به شما منتقل می شود و حس راحتی خواهید داشت. استفاده از این نوع سیستم ها گرمای کاملا یکنواخت و دلپذیری به فضا می دهد، باید ذکر نمود که سایر سیستم های گرمایشی دیگر نمی تواند این نوع فضای و راحت را ایجاد کند. در این نوع گرمایش، کل فضای منزل از سمت پایین به بالا گرم می‌شود.

ورق چگالی بالا برای گرمایش از کفورق چگالی بالا و سیستم گرمایش از کف

 

توضیح نحوه ی عملکرد سیستم گرمایش از کف:

این نوع سیستم گرمایشی نخستین بار توسط رومیان باستان اختراع شد.

لوله‌های ۵ لایه و یا ۳ لایه ی مخصوصی با چگالی بالا از سطح زیرین کف ساختمان عبور داده می‌شوند. با عبور آب گرم از این لوله‌ها کف ساختمان، فضای منزل  به طور یکنواخت تا ارتفاع ۲ متر از کف گرم و مطبوع می شود.

در این نوع سیستم ها در حدود 30 درصد از انرژی گرمایی صرفه جویی می شود. به علاوه حداکثر دما 29 درجه سانتیگراد است. پس استفاده از این سیستم ها در محیط هایی با متراژ بالا بسیار مقرون به صرفه است. از این طریق برای ایجاد گرما در محیط های بزرگ در مصرف انرژی نیز ذخیره می شود.

در رادیاتورهای سنتی برای اینکه ساختمانی گرم شود در حدود 65 تا 75 درجه سانتی‌گراد گرما نیاز است. اما در سیستم گرمایش از کف حداکثر دمای مورد نیاز برای گرمایش ساختمان 29 درجه سانتی است.

استفاده از ورق چگالی بالا و گرمایش از کف چه ویژگی های مناسبی می تواند برای ساکنین داشته باشد؟

در سیستم گرمایش از کف دمای ساختمان در ماه های سرد سال نیز به طور یکنواخت گرم می ماند. در این روش هوای سرد به سمت سقف ساختمان حرکت می کند. پس همانطور که گفتیم در گرمایش از کف انرژی به شیوه بهتری صرفه جویی خواهد شد.

برای ایجاد گرما وقتی از سایر وسیله ها مثل بخاری یا رادیاتور استفاده می کنیم دما در فضای منزل متغیر است، یعنی با نزدیکتر شدن به وسیله ی گرمایشی هوا گرم تر می شود و با دور شدن از آن نیز هوا سردتر خواهد شد.

 

وقتی از این سیستم ها استفاده می‌کنید، فضای زیادی را  برای تغییر دکوراسیون در اختیار خواهید داشت. زیرا هیچ وسیله ای در فضای داخلی ساختمان نیست که برای طراحی داخلی دست و پا گیر باشد و فضا اشغال کند. ایمنی سیستم گرمایش از کف بالاتر از سایر وسیله های گرمایشی است. در فضاهایی که از این نوع سیستم ها استفاده می شود هیچ خطری کودکان را تهدید نخواهد کرد. این نوع سیستم ها برای داشتن کفپوش های سنگی، سرامیکی، کاشی، چوب، موکت، ونیل، فرش و … محدودیتی ندارد.

با این نوع سیستم ها برای هر اتاقی به صورت مجزا می توانید دما را تنظیم نمایید و با این کار در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. گاهی ممکن است ترجیح دهیم یکی از اتاق ها از دمای کمتری برخوردار باشد پس دمای آن فضا را تنظیم می کنیم که سردتر باشد.

در این نوع سیستم ها هیچ صدایی موجب اذیت شما نخواهد شد. چون صدای عبور آب به گوش نمی رسد، پس محیط آرامی خواهید داشت.

باید ذکر کرد که پس از تمام شدن کار لوله کشی ساختمان در سیستم گرمایش از کف هیچ گونه تغییری نمی توان  ایجاد کرد. پس برای نصب لوله های این سیستم حتما از افراد متخصص و ماهر کمک بگیرید.

استهلاک این سیستم ها کم است و طول عمر بالایی نیز دارد. به همین دلیل می تواند گزینه ی مناسبی برای گرمایش ساختمان باشد. طول عمر این نوع سیستم حدودا 30 سال و یا بیشتر خواهد بود و تعمیرات خاصی نیاز ندارد. هر چند قبل از استفاده سالیانه  باید هواگیری شود.

این سیستم ها آلودگی محیطی کمتری ایجاد می کند در نتیجه دیوار ها و سقف ساختمان کثیف و تیره نمی شوند.

سیستم های گرمایش از کف سطوح داغ و تیز خطرناکی نداشته و خردسالان با خیالی آسوده می توانند بازی کنند.

استفاده از این سیستم برای گرمایش منزل موجب می شود که قارچ و میکروبها نتوانند در کف ساختمان تکثیر پیدا کنند چون کف ساختمان گرم و مرطوب می شود. در نتیجه نصب و استفاده از این سیستم برای کسانی که آلرژی دارند گزینه ی مناسبی خواهد بود.

از این سیستم گرمایشی  می توان برای گرم کردن رمپهای پارکینگ و کف استخرها در مناطق سردسیر کمک گرفت.

 

ورق چگالی بالا برای گرمایش از کفورق های چگالی بالا برای گرمایش از کف

 

نحوه عملکرد سیستم گرمایش از کف ساختمان شامل سه روش زیر است:

 

سیستم گرمایش از کف با آب گرم:

این روش بر پایه ی استفاده از لوله های 5 لایه در کف ساختمان است و موتورخانه یا بویلر آب گرم را تولید می کند. سپس آب گرم از موتور خانه با لوله کشی ها به کف ساختمان حرکت می کند. استفاده از این نوع سیستم نسبت به دو گزینه بعدی مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

 

سیستم گرمایش از کف با جریان الکتریسیته:

در این روش کابل‌های حرارتی مخصوص در کف ساختمان قرار داده م شوند که این نوع  کابل‌ها با عبور جریان الکتریسیته گرم شده  و گرما را به محیط اطراف می بخشند. در این روش مصرف برق زیاد است و برای کشورهایی مناسب است که هزینه ی برق در آنها پایین است.

 

سیستم گرمایش از کف با هوای گرم:

چون هوا گرما را در مدت زمان کم در خود نگه می دارد از این روش در مناطق سردسیری نمی توان استفاده نمود. در کل اسفاده از این روش برای محیط هایی مناسب است که در فصل زمستان هوای نه چندان سردی دارند.

 

 

ورق چگالی بالا برای گرمایش از کف

مدل چهار طرفه گرمایش از کف

 

برای نصب این سیستم ، باید نقشه ی طراحی شده و مناسب تهیه کرد برای این کار باید از متخصصین حرفه ای کمک گرفت. که این نقشه ها چهار مدل مختلفی را شامل می شوند.

طرح های مارپیچ: برای راهروهای کم عرض با یک دیوار سرد

طرح های دو طرفه یا ال: برای اتاق هایی با دو دیوار سرد.

طرح های سه طرفه یا یو: برای اتاق هایی با سه دیوار سرد.

طرح های چهار طرفه یا لوپ: که استفاده از این نوع مدل نصب، بیشترین بازدهی را داشته و برای پذیرایی و نشیمن استفاده می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×چت آنلاین
محتوای جدید