آشنایی با ورقهای فشرده برای بسته بندی های شکستنی

آشنایی با ورقهای فشرده برای بسته بندی های شکستنی

آشنایی با ورقهای فشرده برای بسته بندی های شکستنی
ورقهای فشرده برای بسته بندی های شکستنی

معرفی ورقهای فشرده برای بسته بندی های شکستنی

ورق های فشرده حدود ۵۰ سال است که در کشور ایران رایج شده است. در ابتدا ورق های فشرده را برای ساخت کمربند های شنا، ورقه‌ های پلاستوفوم و گاهی اوقات بسته بندی، استفاده می کردند.

ورقهای فشرده برای بسته بندی های شکستنی، انواع مختلفی دارند که یکی از آن ها یونولیت است. یونولیت در زمینه های مختلف لوازم خانگی، کشاورزی،  خودروسازی  و ساختمان سازی استفاده می شود.

ورق فشرده یونولیت مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت، آب و ضرباتی که با فشار به محصول وارد می شوند، دارد. این ورق فشرده از آسیب رسانی به لوازم جلوگیری کرده و موجب حفظ سلامت اثاثیه می شود.

 ورقهای فشرده برای بسته بندی های شکستنی همچون ظروف چینی، لوازم شیشه ‌ای آشپزخانه، یخچال، تلویزیون و هر وسیله دیگری که با وارد شدن ضربه استفاده از آن ها را برای ما مشکل ساز می کند، به کار می روند.

از آنجایی که بیشتر افراد هنگام جابجایی از ورق های فشرده استفاده می‌کنند، تنها قابلیت آن را در زمینه بسته بندی می‌دانند و از قابلیت های دیگر ورق های فشرده آگاهی چندانی ندارند.

در صورتی که از ورق های فشرده در صنایع مختلفی همچون تولید محصولات چوبی، تولید لوازم آزمایشگاهی، ساختمان سازی و صنایع دیگر بسیار استفاده می شود.

هر کارخانه یا شرکتی که در تولید محصولات مختلف نقش دارد، مسلماً برای عرضه محصولات خود از بسته بندی استفاده می کند. در واقع شرکت ها تولیدات خود را توسط ورق های فشرده بسته بندی کرده و در کارتن قرار می دهد.

ورقهای فشرده برای بسته بندی های شکستنی علاوه بر این که نشان می‌دهد محصول شما از ارزش بسیار بالایی برخوردار است،‌ باعث می شود رضایت مشتری برای خرید وسایل و محصولات تولیدی افزایش پیدا کند.

ورق های فشرده برای بسته بندی یا همان فوم را نمی توان به صورت دانه ای خریداری کرد. برای تهیه این محصول جهت بسته بندی وسایل های مورد نظر باید آن را به صورت چندتایی از بازار تهیه کنید.

آشنایی با ورقهای فشرده برای بسته بندی های شکستنی
ورقهای فشرده برای بسته بندی های شکستنی

نحوه بسته بندی ظروف شکستنی

ظروف شکستنی در شکل و اندازه های متفاوتی ساخته شده اند که باید با توجه به شکل، آن ها را با استفاده از ورقهای فشرده بسته بندی کرد تا در صورت جابجایی و حمل و نقل کمتر دچار آسیب شوند. در این قسمت به نحوه بسته بندی چند مورد از ظروف شکستنی اشاره می کنیم تا با دقت بیشتری بسته بندی را انجام بدهید. بشقاب های چینی خود را با استفاده از ورق های فشرده بسته بندی کنید و از کارتن های مناسب استفاده کنید. کارتن های بزرگ باعث می شوند هنگام جابجایی ظروف در داخل جعبه تکان بخورند و دچار شکستگی شوند.

ورقهای فشرده برای بسته بندی های شکستنی را باید درست استفاده کرد. اگر می خواهید لیوان های شکستنی خود را بسته بندی کنید باید داخل لیوان را با کاغذ پر کنید و سپس اطراف آن را با ورق های فشرده بپوشانید و با کمک چسب آنها را محکم کنید.

در نحوه بسته بندی وسایل شکستنی باید به نکات مهمی توجه داشته باشیم که چند مورد از این نکته ها را در این قسمت بیان می کنیم.

استفاده از جعبه های پاره که باعث می شود ظروف شما بیشتر دچار آسیب شوند. پس باید از جعبه های محکم با بدنه ی ضخیم استفاده کنید.

پایین جعبه را با کمک چسب نواری محکم کنید تا هنگام قرار دادن بسته بندی ها در داخل جعبه از ایمن بودن آن هنگام جابجایی مطمئن شوید.

3.      وسایل سنگین را در پایین جعبه قرار بدهید و وسایلی که سبکتر هستند را در بالای جعبه تا از شکستن ظروف در داخل جعبه جلوگیری کنید.

4.      از ورق های فشرده حبابدار در لابه لای ظروف استفاده کنید و فضای خالی داخل جعبه را با کمک کاغذ پر کنید.

5.      جعبه هایی را که دارای ظروف شکستنی هستند از سایر جعبه ها جدا کنید تا هنگام جابجایی با احتیاط بیشتری حمل شوند.

 

آشنایی با ورقهای فشرده برای بسته بندی های شکستنی
ورقهای فشرده

مزایای استفاده از ورقهای فشرده برای بسته بندی های شکستنی

با توجه به افزایش قیمت کالاها افراد زیادی دیگر توانایی خرید محصولات جدید را ندارند. بنابراین هنگام جابه‌جایی، استفاده از ورقهای فشرده برای بسته بندی های شکستنی تا میزان قابل توجهی از ایجاد خسارت به آن ها جلوگیری می کند.

ورقهای فشرده برای بسته بندی های شکستنی مزایای بسیار زیادی برای افراد هنگام جابجایی دارد. این ورق ها باعث حفظ ظاهر وسایل، عدم شکستن و ضربه به بدنه وسایل می شود.

 ورق های فشرده به دلیل وزن سبکی که دارند به آسانی قابل حمل می باشند. طول عمر بالای این ورقه ها باعث می شود که شما به طور متعدد از آنها در هنگام جابجایی و حمل و نقل استفاده کنید.

ورقهای فشرده برای بسته بندی های شکستنی را می توان برای انواع وسایل بزرگ و کوچک استفاده کرد. قابلیت تغییر شکل و ضد ضربه بودن آن بسیار مفید است. ورق های فشرده به دلیل مقاومت در برابر حرارت و فشار در هنگام جابجایی مانع از بروز هرگونه مشکل برای کالای شما می شود. ضخامت بالای ورق فشرده یونولیت و مقاومت آن در برابر زلزله باعث شده است افراد در ساختمان سازی از آن کمک بگیرند. ورق های فشرده یونولیت به دلیل فشرده بودن سلول های ساختاری آن در برابر آب مقاوم و ضد آب است. استفاده از آن در هر زمینه از پوسیدگی محصول جلوگیری می کند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از ورقهای فشرده برای بسته بندی های شکستنی این است که قابل بازیافت هستند. در واقع به حفظ سلامت بیشتر محیط زیست کمک می کنند.

آشنایی با ورقهای فشرده برای بسته بندی های شکستنی
بسته بندی اثاثیه

سخن آخر

در پایان توصیه ما این است که اگر به هر دلیلی در محیط کاری خود یا محل سکونت باید جابجا شوید و محل سکونت یا کار خود را تغییر دهید، استفاده کردن از ورق های فشرده یونولیت، فوم و جعبه های کارتنی تا میزان قابل توجهی از آسیب و خسارت به وسایل شما جلوگیری می کنند. پس دیگر نگران خراب شدن وسایل خانه و یا تعویض آن ها نباشید. ورقهای فشرده برای بسته بندی های شکستنی در هنگام حمل و نقل و جابجایی نقش بسیار مفیدی در سالم ماندن محصول دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×چت آنلاین
محتوای جدید