معرفی کامل یونولیت سقفی رکسانا فوم با وزن بالا

یونولیت

یونولیت سقفی رکسانا فوم با وزن بالا چیست؟

به طور کلی یونولیت سقفی  با وزن بالا به محصولی پلیمری گفته می شود که طی چند سال اخیر از آن به عنوان قالب بنتی با وزن بالا در سقف های به اصطلاح تیرچه بلوک استفاده می شود. این محصول که یکی از کاربردی ترین مصالح ساختمانی به شمار می آید عمدتاً تولید شده از فرآورده های پتروشیمی است.

 

یونولیت سقفی رکسانا فوم

یونولیت سقفی رکسانا فوم با وزن بالا چیست؟

از آنجایی که یونولیت سقفی  با وزن بالا اغلب به صورت مکعب مستطیل در طراحی و ساخت سقف های ساختمانی استفاده می شود از این رو می توان گفت استفاده از آن به عنوان عایقی بسیار مناسب برای صدا، سرما و گرما از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین منظور تیم صنعتی یونولیت فوم با سال ها تجربه و تخصص در امر تولید انواع یونولیت فوم سقفی و نیز بهره گیری از آخرین فناوری پیشرفته روز دنیا اقدام به تولید انواع گوناگونی از این محصول با استفاده از مواد پلی استایرن نموده است. شما مشتریان گرامی می توانید جهت خرید از این محصول مرغوب و پرکاربرد با سایت اصلی این مجموعه عظیم و شناخته شده به آدرس رسمی www.yonolit.com مراجعه کنید و از محصولات متنوع آن دیدن نمایید.

آشنایی با ویژگی های یونولیت سقفی رکسانا فوم با وزن بالا

 

یونولیت سقفی رکسانا فوم

گزارشات به عمل آمده از شرکت ساختمانی یونولیت حاکی از آن است که یونولیت سقفی رکسانا فوم با وزن بالا یک ماده پلیمری به رنگ سفید می باشد با خواص فیزیکی منحصر به فرد خود در زمره فرآورده های پتروشیمی به شمار می آید. این محصول دارای وزن بالا است. چرا که در ساخت و تولید آن از درصد بالایی پلاستیک و مقدار زیادی هوا استفاده شده است. جالب اینکه چنین متریال مرغوبی در دمای موجود در یک محیط بسته به شکل یک ترموپلاستیک جامد عمل می کند. به این ترتیب ذوب شدن آن در دمای بالا تا حد بسیاری ناممکن است. از این رو زمانی که صحبت از یونولیت سقفی  با وزن بالا می شود منظور یک بلوک مکعب مستطیلی یونولیت با ابعاد 25*50*200 سانتی متر با دانسیته 12 است. حال سؤال اینجا است که چنین ورق پلیمری دارای چه ویژگی و مشخصه هایی است؟

یونولیت سقفی رکسانا فوم با وزن بالا تا حد بسیار زیادی از هدر رفت انرژی جلوگیری می کند. چنین ویژگی منحصر به فردی خود می تواند موجبات به حداقل رساندن استفاده از بتن در ساخت و ساز سقف ها را فراهم آورد که در نتیجه کاهش چشمگیر هزینه ها را به همراه دارد.

 

یونولیت سقفی رکسانا فوم

 

نکته دیگری که در رابطه با ویژگی های یونولیت سقفی رکسانا فوم با وزن بالا حائز اهمیت است این ورقه های پلیمری که در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود از کیفیت، مرغوبیت و دانسیته بالایی برخوردار است. از این رو دارای خاصیت بالای نسوز بودن و یا کند سوز است.

از دیگر ویژگی های بالای این یونولیت سقفی می توان به وزن قابل قبول برای تحمل فشار در سقف های ساخته شده اشاره کرد. مهم تر آنکه سهولت در نصب و اجرای این سازه پرکاربرد با نشان و تجاری 11108 از سازمان ملی استاندارد کشوری باعث افزایش سرعت آن در ساخت و ساز ساختمانی می شود.

در ادامه مطلب بیشتر با مزیت های استفاده از یونولیت سقفی  با وزن بالا صحبت خواهیم کرد:

مقاومت در برابر رطوبت

عایق حرارتی بالا

دوام و طول عمر بالا

برخورداری از قابلیت بالای بازیافت شدن

قابلیت حمل و نقل آسان

برخوردار از خاصیت ضد ضربه

امکان تبدیل شدن آن به ابعاد و اندازه های مختلف

مقاوم در برابر فشار و توان بالا

امکان ترکیب شدن با استفاده از رزین اپوکسی

امکان برچسب گذاری و چاپ بر روی آن

معرفی کاربردهای یونولیت سقفی رکسانا فوم با وزن بالا

 

یونولیت سقفی رکسانا فوم

 

همان‌گونه که از نام یونولیت سقفی رکسانا فوم با وزن بالا بر می آید از آن در طراحی و ساخت سقف ساختمان های مختلف استفاده می شود. در واقع این محصول یک عایق دائمی در صنعت ساختمان سازی محسوب می شود که با امکان قالب بتن ریزی سقف ها تا حد زیادی از مصرف قابل ملاحظه بتن در این سازه جلوگیری می کند. به صورت کلی هدف نهایی استفاده از یونولیت سقفی  با وزن بالا سبک سازی ساختمان است که این خود یک اصل اساسی و منحصر به فرد در صنعت مذکور به شمار می آید. از این رو در راستای دستیابی به این هدف تیم حرفه ای و مجرب یونولیت فوم با استفاده از متریال های پلیمری و پیشرفته در ساخت این محصول، استفاده از آن را در صنعت ساختمان سازی رایج کرده است. به علاوه آنکه به علت برخورداری این یونولیت های سقفی از مواد ضد آب در یک بازه زمانی سریع سازه مذکور چسبیده می شود.

ضمن آنکه بخش های پایینی این محصول تعبیه شده از شیارهای باریک ضد معکوس است که این خود گیرایی گچ کاری سقفی را برای سازندگان بدون نیاز به رابیتس کاری امکان پذیر می سازد. از این رو می توان گفت قابلیت استفاده در هر مکان و ساختمانی را دارا می باشد. اگر شما هم یکی از سازندگان ساخت و سازهای صنعت ساختمانی هستید و به دنبال سازه ای با مقاومت و عایق بندی بالایی هستید بد نیست اطلاعات خود را در رابطه با کاربردهای یونولیت سقفی رکسانا فوم با وزن بالا بیشتر کنید.

از این متریال مرغوب در صنعت خودروسازی نیز استفاده می شود

همچنین می توان از آن در ساخت تابلوهای اعلانات استفاده کرد

یونولیت سقفی رکسانا فوم با وزن بالا به دلیل برخورداری از عایق برودتی بالا، در انواع سردخانه ها و یخچال های صنعتی مختلف به کار گرفته می شود. جالب اینکه در ساخت یخدان های بزرگ برودتی نیز از این محصول استفاده می شود.

یونولیت سقفی رکسانا فوم با وزن بالا گزینه مطلوبی برای ساخت انواع مختلفی از بلوک های پلاستوفوم سقفی به حساب می آید

از آن برای نهال کاری در صنعت باغداری به منظور افزایش هوادهی در خاک استفاده می شود

این سازه به دلیل بالا بودن میزان مقاومت آن به نسبت وزن گزینه ایده های برای ساخت انواع ماکت به حساب می آید

همچنین یونولیت سقفی  متریالی با کیفیت و مرغوب برای پر کردن فضاهای خالی در صنعت راه آهن به شمار می آید

از آن می توان در ساخت بخش های مختلفی از ساختمان از جمله دیوار، نما، کف و سقف استفاده کرد

به دلیل برخورداری از خواصی نظیر دوام و وزن بالا توانسته خود را به محصولی پرکاربرد در سیستم های عایق بندی پنل سازی مبدل سازد.

به سبب فشرده بودن سلول های ساختاری این محصول حجم بسیار کمی از آب را جذب می کند. از این رو نه تنها درصد پوسیدگی بسیار پایینی دارد بلکه از پوسیده شدن سازه های تولیدی نیز جلوگیری می نماید.

از آنجایی که در این ماده پلیمری هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نمی شود لذا آفات و حشرات موذی توانایی نفوذ به داخل آن را نخواهند داشت

همچنین از یونولیت سقفی رکسانا فوم با وزن بالا می توان در ساخت و تولید انواع بسته بندی های مختلف استفاده کرد

در نهایت وزن قابل ملاحظه آن موجب شده تا به یکی از سازه های کاربردی در صنعت ساختمان سازی تبدیل شود.

 

معایب استفاده از یونولیت سقفی 

با توجه به مطالب بالا که در رابطه با مزیت های منحصر به فرد استفاده از یونولیت سقفی  با وزن بالا صحبت کردیم سعی ما بر این بود تا کاربردهای رایج آن را برایتان روشن سازیم. به هر حال این سازه پلیمری نیز به مثابه سایر محصولات صنعت ساختمانی فرای از ویژگی های ساختاری دارای نقاط ضعف نیز می باشد که از جمله آن ها به شرح زیر است:

یونولیت سقفی رکسانا فوم با وزن بالا مقاومت بالایی در برابر حلال های آلی ندارد

همچنین نمی توان از این ماده پلیمری در ترکیباتی نظیر فویل هایی با عایق بالا استفاده کرد

در بعضی از یونولیت های سقفی در ابعاد مختلف برخی مواد خاص نظیر کلروفلوروکربن ها استفاده می شود که این خود موجبات آسیب رساندن این محصول به لایه ازن را فراهم می آورد

مهم تر آنکه اگر رنگ آمیزی این محصول با رنگ های روغنی انجام شود از این رو قابل اشتعال بوده و ممکن است زمینه را برای یک آتش سوزی بالا فراهم آورد.

بازیافت یونولیت سقفی  با وزن بالا چگونه صورت می گیرد؟

پیش از هر چیز یونولیت سقفی رکسانا فوم با وزن بالا قابلیت بازیافت شدن را دارا می باشد و زمانی که این اتفاق صورت گرفت ماده پلیمری موجود به پلاستیک پلی استایرن با الاستینه بالا تبدیل می شود. از آنجایی که پلی استایرن فشرده شده دارای بالاترین نرخ بازیافت است لذا از آن می توان در ساخت انواع پلاستیک ها استفاده کرد. با این مزیت که سازگاری بسیار بالایی در مقابل محیط زیست دارد.

به طور کلی یونولیت سقفی را می توان به دو روش رایج نظیر فشرده سازی و تراکم حرارتی بازیافت کرده و مجدداً در صنایعی نظیر تولید بتن سبک، محصولات غیر فومی و ساختمانی استفاده کرد.

 

یونولیت سقفی رکسانا فوم

 

استاندارد یونولیت سقفی  با وزن بالا چیست؟

بی شک تولید یونولیت سقفی رکسانا فوم نیز به مثابه سایر محصولات تولیدی نیازمند استانداردهای مختص به خود است. چنین استانداردهایی به یک سری دستورالعمل های بین المللی گفته می شود که مطابق با مشخصات ظاهری یونولیت سقفی اعم از طراحی، تولید، ابعاد و اندازه فوم، خصوصیات فیزیکی و مکانیکی آن تدوین می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×چت آنلاین
محتوای جدید