هر آنچه درباره فوم پلی استایرن فشرده باید بدانیم

کاربردهای یونولیت در ساختمان

فوم پلی استایرن فشرده

فوم پلی استایرن فشرده | استفاده کردن از مواد و مصالحی که به منظور عملیات عایق کاری در ساختمان تولید می شوند از جمله موارد بهینه سازی در ابنیه مدرن محسوب می شود. یکی از مهم ترین مواد مورد استفاده در این حوزه فوم پلی استایرن است که در کشورمان به نام یونولیت نیز شناخته می شود.

پلی استایرن به پلیمری گفته می شود که از مونو استایرن تولید شده است. یونولیت در دمای اتاق دارای حالت جامد بوده و انعطاف پذیر می باشد اما در دماهای بیشتر ممکن است ذوب شده و به شکل قالب درآید.  نوع مواد بکار رفته در آن به گونه ای می باشد که این محصول در برابر نفوذ گرما، آب و صوت یکی از بهترین عایق های شناخته شده در جهان است. برخلاف پلی استایرن که در برابر آب مقاوم می باشد سایر عایق ها چنین مقاومتی را نداشته و به مرور زمان کارایی آنها در مقابل رطوبت کاهش پیدا خواهد کرد.

به طور کلی بلوک های پلی استایرن به علت پایین بودن وزن باعث کاهش یافتن وزن نهایی ساختمان شده و به همین دلیل در ابعاد گسترده در ساختمان سازی استفاده می شود. ضمن اینکه به عنوان پرکننده نیز مورد استفاده قرار گرفته و موجب صرفه جویی در مصرف انرژی خواهند شد. در ادامه مطلب قصد داریم تا در مورد نوع خاصی از یونولیت تحت عنوان فوم پلی استایرن فشرده صحبت کنیم.

مشخصات یونولیت فشرده

یونولیت فشرده از نظر فناوری ساخت با فوم پلی استایرن یا همان یونولیت تفاوت دارد اما مواد اولیه به کار رفته در ساخت آن همان موادی است که در ساخت یونولیت استفاده می شود. یونولیت فشرده با به کارگیری جدیدترین فناوری دنیا تولید می شود و به علل زیادی مانند استحکام بالا، جذب آب پایین، قدرت عایق بندی و همچنین قیمت پایین به عنوان انتخاب اول متخصصان و کارشناسان شناخته شده و استفاده از آن روز به روز در حال گسترش می باشد. به کارگیری فوم پلی استایرن فشرده به دلیل مشخصاتی که دارد کاملا مقرون به صرفه بوده و موجب مطلوبیت فضا و آسایش خیال می گردد.

از جمله مشخصات یونولیت فشرده باید به مقاومت بالا در برابر زلزله، جلوگیری از نفوذ سرما و گرما و رطوبت و صدا و همچنین ممانعت از کپک زدگی و ورود حشرات اشاره کرد.

در ادامه تعدادی از مهم ترین ویژگی های فوم پلی استایرن فشرده ذکر خواهد شد:

  • عایق بسیار عالی برودتی- حرارتی
  • مقاومت فشاری زیاد و بهره مندی از استحکام ابعادی
  • کند سوز بودن و خاموش شدن خود به خودی
  • دانسیته 30 تا 60 کیلوگرم بر متر مربع
  • بالا بردن سرعت عملیات اجرایی
  • جذب آب در حد ناچیز
  • قابل بازیافت بودن
  • سبک بودن
  • قابلیت جذب ضربه
  • مقاومت در برابر انواع آلودگی های قارچی و میکروبی و همچنین حلال ها و روغن ها

کابرد یونولیت فشرده

  • عایق کاری سقف های مسطح و شیب دار
  • گچبری های پیش ساخته دکوراتیو (بدون احتیاج به میلگرد و رابیتس)
  • پوشش نمای ساختمان
  • استفاده به عنوان قالب در سقف های کامپوزیت
  • عایق بیرونی ساختمان
  • عایق دیوارهای دو جداره
  • تولید قطعات سبک پیش ساخته و صنعتی سازی ابنیه
  • لایه میانی پنل های دیواری و سقفی
  • دیوار جداکننده داخلی
  • بهترین عایق در سردخانه ها
  • استفاده در زیر پوشش سقف شیروانی و لوله ها به جای پشم شیشه

مزایای استفاده از یونولیت فشرده در ساختمان

  1. سبک بودن دیوارهای ساخته شده از پنل نسبت به سایر مصالح
  2. سرعت در حمل و نقل و جابه جایی
  3. عایق بودن در مقابل سرو صدا و رطوبت و حرارت
  4. مقام بودن در مقابل نیروهای برشی ناشی از زلزله
  5. مقاوم بودن در برابر آتش سوزی
  6. جلوگیری نمودن از نفوذ حشرات به ساختمان
  7. دسترسی به فضای مفید بیشتر به دلیل ضخامت پایین دیوارهای پنل
  8. آزادی عمل در انجام طرح های مختلف به دلیل انعطاف پذیری قطعات
  9. صرفه جویی اقتصادی در پی سازی و همچنین ساخت اسکلت بنا
  10. بالا بردن عمر مفید ساختمان

تولید یونولیت فشرده

نحوه تولید آن بدین صورت می باشد که : 

ابتدا دانه های پلی استایرن ذوب شده و به شکل پیوسته و تحت فشار داخل یک قالب اکسترود تزریق می شوند. در هنگام اجرای این کار، گاز منبسط کننده به داخل پلی استایرن مذاب تزریق شده و بعد از خارج شدن از دهانه قالب مورد استفاده، به دلیل اختلاف فشار ایجاد شده، منبسط می شود و در نتیجه فوم پلی استایرن به شکل یک فوم همگن و سلولی تشکیل خواهد شد. از جمله رایج ترین گازهای منبسط کننده گاز CO2 می باشد.

بعد از گذر از دهانه قالب اکسترود، فوم مورد نظر دچار انبساط گشته و به یک ناحیه خنک کننده وارد خواهد شد. بعد از سرد شدن، باید لبه های فوم را با استفاده از سیم داغ بریده و در نهایت فوم به صورت یک بلوک درآید. با تغییر دادن پارامترهای فرآیند مذکور می توان به یک نوع فوم پلی استایرن فشرده با ویژگی های گوناگون و چگالی های مختلف با دامنه گسترده و استحکام فشاری متفاوت دست پیدا کرد.

خرید یونولیت فشرده

فوم پلی استایرن فشرده یا یونولیت فشرده چیست؟ با توجه به توضیحات قبلی مشخص شد که فوم پلی استایرن فشرده یا یونولیت فشرده چه کاربردهایی داشته و اهمیت آن در صنایع مختلف به ویژه صنعت ساختمان به چه اندازه می باشد. با توجه به مزایای استفاده از فوم پلی استایرن فشرده امروزه استفاده از این نوع فوم افزایش چشمگیری داشته و روز به روز نیز بر تعداد مشتریان آن افزوده می شود. به همین علت تعداد تولید کنندگان و عرضه کنندگان این نوع فوم ها نیز بیشتر از گذشته شده است و در حال حاضر شرکت های مختلفی در این حوزه فعال هستند. بنابراین لازم است که در خرید این کالا موارد مختلف را مورد بررسی قرار دهید.

قبل از خرید فوم پلی استایرن فشرده حتما نوع نیاز خود را به طور دقیق مشخص کنید. کیفیت متریال مورد استفاده در ساخت فوم پلی استایرن فشرده از دیگر موارد مهم در خرید فوم پلی استایرن فشرده می باشد. همچنین کارخانه تولید کننده این فوم ها و فروشندگان آن نیز از دیگر نکات مهم هستند. در صورتی که قصد خرید فوم پلی استایرن را دارید پیشنهاد می کنیم که حتما به مراکز معتبر فروش فوم پلی استایرن مراجعه کرده و بعد از مقایسه قیمت فوم پلی استایرن در این مراکز اقدام به خرید نمایید.

بخش فروش: 56864477-021
فکس: ۵۶۸۶۴۴۶۶-۰۲۱
مدیر فروش: ۸۷۸۱۸۱۰-۰۹۱۲
مدیریت: ۷۰۱۹۵۰۱-۰۹۱۲
مدیریت: ۸۹۸۶۲۷۳-۰۹۱۲

آدرس : تهران جاده ساوه سه راه آدران انتهای خ یخ سازی خ رکسانا فوم نبش خ عسگری پ ۱۲۱

2 دیدگاه

  • سلام
    چرا تولید کنندگان این حوزه (پلی استایرن) بفکرساخت پازل های مانند فوم باقالب مخصوص تودل اهن سقف ودیوارها وپله روکش های بجای گچ کاری سنگ کاری کاشیکاری واستفاده ازچسب مخصوص بجای ملات سیمان نیستن تااین نحوه ساخت وساز پرهزینه فعلی وسنگین جمع اوری شود همون کاری که پرفسورایرانی مدعی بود یعنی اینکه درساختمان سازی بعد اسکلت اهن کلا ازاین مواد ساخته بشه لطفا دراین رابطه بامن مکاتبه کنید ممنون

    • سلام
      دوست گرامی درحال حاضر تعدادی از کارخانه ها تولید یونولیت برای کاشی کاری و دیوارهای با ابعاد گوناگون برای ساخت وساز داخلی و دکوراسیون و کارخانه هایی چسب فوق رو تولید و استفاده میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×چت آنلاین
محتوای جدید