عوامل موثر بر قیمت یونولیت

یونولیت

قیمت یونولیت به چه علت گران می شود؟.

نوسانات قیمت به 3 عامل مهم بستگی دارد:

قیمت یونولیت – 1 یکی از مهمترین علل گرانی قیمت یونولیت گران شدن مواد اولیه آن می باشد. مواد EPS وارداتی که از خارج کشور به ایران وارد می شود. و از مهمترین مواد اولیه پلی استایرن می باشد. ارتباط زیادی با قیمت دلار و ارز دارد و با گران شدن ارز، هزینه مواد اولیه یونولیت هم گران می شود. و چون هزینه های تمام شده تولیدات کارخانجات یونولیت رابطه مستقیم با قیمت مواد اولیه دارد. پس با بالا رفتن نرخ دلار قیمت یونولیت هم بالا می رود می شود.
2 دومین نوسان معمولا در فصل تابستان و با گرم شدن هوا اتفاق می افتد. چون در تولید یونولیت از گرمای بسیار بالا و بخار گرم بسیار زیاد استفاده می شود. در تابستان مجموعه کارخانجات باید به کارکنان در طول روز استراحت بیشتری بدهند. تا کارکنان بتوانند طی مسیر کنند و معمولا به دلیل سختی کار کارکنان زحمت کش این واحدها مایل به اضافه کاری نیستند. در نتیجه مقدار تولید واحدها کمتر و عرضه محصول از حد نصاب  پایین تر می اید و چون میزان تولید پایین می اید هزینه های تولید بالاتر رفته و باعث گران تر شدن محصول می شود.
3  سومین عامل اینکه در تابستان ساخت و ساز به اوج خود رسیده و تقاضای یونولیت سقفی ، دیواری و… برای خرید بیشتر می شود و نیاز کارخانجات هم به مواد اولیه برای تولید و عرضه به مصرف کننده بیشتر می شود و متاسفانه در این زمان بعضی از افراد سودجو قیمت مواد اولیه را بدون دلیل و فقط به خاطراستفاده و سود بیشتر گران تر به دست کارخانجات که مجبور هستند این مواد اولیه را تهیه کنند می رسانند و این خود باعث گران تر شدن محصولات فوم می شود. و بالعکس در فصل زمستان و با کاهش ساخت و ساز ، با ارزان تر شدن این محصول مواجه می باشیم.

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×چت آنلاین
محتوای جدید