یونولیت عایق صوتی – عایق آکوستیک – فوم ورق فشرده

یونولیت عایق صوتی - عایق آکوستیک - فوم ورق فشرده

 امروزه برای کنترل صوت در استودیو ها ، اتاق ها ضبط ، آمفی تئاترها ، سالن ها سینما و… پنل هایی بر اساس دانش آکوستیک ساخته شده است که موجب کنترل صدا و جلوگیری از بازگشت صدا می گردند. این پنل ها عمدتا به دو دسته تقسیم می شوند:

جاذب ها
این پنل ها دارای ساختار ویژه ای هستند. که موجب جذب صدا می شوند و در نتیجه از بازگشت صدا جلوگیری می نمایند. از جمله این پنل ها می توان به فوم ها جاذب اشاره کرد.

دیفیوزرها
این پنل ها از اساسی ترین رکن های آکوستیک به ویژه استودیوها هستند. و به نحوی ساخته شده اند که با برخورد امواج صدا به آن ها امواج در مسیر ها متفاوت پراکنده می گردند و در نتیجه از بازگشت مجدد صدا در همان مسیر جلوگیری می نمایند. معمولا این پنل ها از جنس پلاستوفوم یا چوب ساخته می شوند. و از انواع آن می توان به پنل های دیفیوزر دوبعدی و سه بعدی اشاره نمود.

فوم عایق صوتی دیوارو آکوستیک نوین فوم محصولی مناسب جهت جلوگیری از نفوذ صدا و ایجاد فضایی آرام در منزل، محل کار و سایر محیط ها می باشد. این محصول با نام های دیگری مانندفوم صداگیر،عایق فوم صوتی دیوار،عایق صدای کف،عایق صوت،فوم آکوستیک یاعایق جاذب صدا نیز شناخته می شود که به جنبه فوم صدا گیر صداگیری این محصول اشاره دارد. همچنین نوع دیگری از این محصول نیز به عنوان فوم تاسیسات برودتی حرارتی برای عایق کاری لوله ها و اجزای کوره ها، پمپ و کمپرسور، تجهیزات چیلر و اسپلیت، سردخانه، دیگ بخار و سایر تاسیسات برودتی و حرارتی جهت جلوگیری از نفوذ سرما و گرما و اتلاف انرژی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

آکوستیک کردن با یونولیت

آکوستیک کردن موتورخانه و دیوار های دو یا چند واحد با یونولیت های ورقه ای و مکعبی با چگالی بالا یکی از مسائلی که در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته و بطور جدی دنبال میگردد محدود کردن صدای مزاحم در ساختمان است.

یونولیت و مکعبی با چگالی بالا یکی از روش های کاربر و مقرون به صرفه جهت آکوستیک کردن در فضاهای مختلف ساختمان اعم از موتورخانه، سقف، بام، دیوار، که از طراحی تا ساخت و عمدتاً در سفت کاری ساختمان اعمال میگردد زیرا اصلاح این قبیل عایق کاری با یونولیت بعد از احداث کامل ساختمان بسیار پر هزینه و سخت می باشد.

انتقال صدا به داخل ساختمان ممکن است است از طریق موتورخانه (از راه هوا و ارتعاش) دیوار همسایه (سرو صدا و کوبیدن میخ به دیوار) کف یا بام ( راه رفتن یا صدای کانالهای تهویه یا کولر) دیوار های بیرونی (صدای تردد ماششین های عبوری و غیره) انجام پذیرد.

ورق یونولیت پلی استایرن با چگالی بالا موثرترین و کم هزینه ترین عایق برای محدود کردن صداهای مزاحم ساختمان می باشد.

فواید استفاده از عایق صوتی

  • بهبود صدا در یک اتاق (اتاق بدون پژواک)
  • کاهش نشت صدا به / از اتاق مجاور و یا خارج از منزل
  • آکوستیک آرام بخش
  • کاهش سر و صدا
  • کنترل سر و صدا
  • محدود کردن سر و صدای ناخواسته

عایق صوتی می‌تواند از امواج صوتی ناخواسته غیر مستقیم مانند سرکوب بازتاب که باعث پژواک جلوگیری کند عایق صوتی می‌تواند انتقال امواج ناخواسته صدای مستقیم از منبع به شنونده غیرارادی از طریق کاهش استفاده از فاصله و دخالت اشیاء در مسیر صدا مسیر سازد.

 

روشهای ساده عایقکاری صوتی

  1.  بستن منافذ ورود و خروج هوا. هر منفذی که هوا بتواند از آن عبور کند، صدا را هم می‌تواندانتقال دهد. کلیه منافذ موجود در سقفها و دیوارهانظیر اطراف جعبه تقسیم‌های برق، کانالها و داکتها، سیم‌ها و هرجایی راکه شیئی از داخل دیوار یا سقف عبور می کند با بتونه یا فوم پلی اورتان درزگیری نمایید.
  2.  جلوگیری از ایجاد “کانالهای عبور صدا ” در دیوارها. هنگام ساخت بناهای جدید، کلیدهای برق و دریچه‌های هوا را در داخل دیوارمشترک دو فضا، پشت به پشت هم قرار ندهید.
  3. اجتناب از استفاده از مصالح سخت. زیرا اینگونه مصالح، صوت را به آسانی ازیک مکان به مکان دیگر انتقال می‌دهند.
  4.  استفاده از یک لایه انعطاف پذیرنظیر فوم منبسط شونده، جهت جدا نمودن لوله‌ها از غلافها یا سوراخهایی که از آن عبور می‌کنند.
  5. استفاده از عایق صوتی در دیوارهای ساختمانهای جدید جهت جلوگیری ازانتقال صدا بین اتاقهای مجاور. به منظور جلوگیری از انتقال صدای نامطلوب جریان سریع آب به هنگام تخلیه فلاش تانک توالت، لوله‌های پلاستیکی تخلیه آب را عایق بندی کنید.
  6.  استفاده از وسایل خانگی آرامتر، حتی اگر گرانتر از موارد مشابه پرصداتر باشند.
  7. جدا نمودن تجهیزات صدادار از محلهای استراحت. استفاده از اطاقهای مجزای مجهز به عایق‌های صوتی می‌تواند ایده خوبی درطراحی منزل باشد. بکارگیری درهای مجهز به عایق بین کلیه فضاها، به مقدار قابل ملاحظه‌ای از انتقال صدا در خانه جلوگیری می‌کند.
  8. استفاده از مصالح جاذب صدا در کفها، دیوارها و سقفها. عایقهای صوتی به مانند موکت می‌توانند از عبور صدا جلوگیری نمایند. حتی الامکان ازبکارگیری کفپوشهای سخت، مانند سرامیک، بتن و چوب خودداری نمایید.

 

کارخانجات تولید یونولیت رکسانا فوم یکی از فروشندگان و تولید کنندگان عمده یونولیت ورقه ای در ایران محسوب می گردد. جهت تماس با رکسانا فوم و اطلاع از قیمت ها با ما تماس بگیرید همچنین می توانید لیست قیمت این انواع فوم تولیدی این کارخانه را مشاهده نمایید. جهت مشاهده مواد اولیه پلی استایرن های رکسانا به این قسمت مراجعه نمایید.

  • بخش فروش: ۰۲۱۵۶۸۶۴۴۸۸
  • بخش فروش: ۰۲۱۵۶۸۶۴۴۷۷
  • فکس: ۰۲۱۵۶۸۶۴۴۶۶
  • مدیر فروش: ۰۹۱۲۸۹۸۶۲۷۳
  • مدیریت: ۰۹۱۲۷۰۱۹۵۰۱
    • آدرس کارخانه:
    • تهران جاده ساوه سه راه آدران انتهای خ یخ سازی خ رکسانا فوم نبش خ عسگری پ ۱۲۱

9 دیدگاه

  • باسلام و احترام می خواستم یک سوالی داشته باشم و خیلی ممنون می شوم اگر جوابش را برایم بفرستید و راهنمایی فرمایید و آن اینکه:
    من در آپارتمان زندگی می کنم و خانمم قالی بلفی بلد است می خواهد در یکی از اتاقها دار قالی بزند آیا راه حلی وجود دارد که بتوان با انجام آن از انتشار صدای قالی بلفی به همسایه های بالایی و پایینی جلوگیری کرد؟ بسیار متشکر می شوم اگر راهنمایی فرمایید و به ایمیلم ارسال فرمایید. باتشکر و امتنان گلشن از تبریز 09141082188

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×چت آنلاین
محتوای جدید