عایق سازی با ورق یونولیت یا ورق فوم

عایق سازی با ورق یونولیت یا ورق فوم

انواع ورق یونولیت با ابعاد و ضخامت های مختلف، بهترین گزینه برای عایق سازی فضاهای داخل و بیرون ساختمان ها هستند. ورق های یونولیتی عموماً ترکیبات پلیمری یا پلاستیکی محسوب می شوند. که تحت فرآیند اکستروژن در کارخانه به ورق های نازک تر تبدیل می شوند. کاربردهای متفاوتی از انواع ورق فوم در ساختمان گزارش شده است. یونولیت ورقه ای با خواص مکانیکی فشرده تر برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و هوا در پروژه های عایق سازی ساختمانی مورد استقبال مهندسان قرار گرفته است. البته برخی از چالش‌ها در خصوص نحوه استفاده از فوم ورقه ای برای عایق سازی قسمت بیرونی ساختمان وجود دارد. اگر این فوم ها در معرض مستقیم تابش نور خورشید و بارش باران قرار گیرند به تدریج تخریب خواهند شد.

 
ویژگی های انواع ورق فوم برای عایق سازی

 ارزش R

یکی از فاکتورهای بسیار مهم که در تولید و فروش ورق فوم باید به آن دقت کرد ارزش R یا مقدار R است. ارزش R عبارتند از معیار یا توانایی ورق یونولیتی برای مقاومت در برابر انتقال حرارت از فضاهای گرمتر به فضاهای خنک تر. برای یونولیت ورقه ای، ارزش R  بر حسب هر اینچ ضخامت بیان می شود. جالب آن است که هنگام فروش فوم ورق، ارزش R در محاسبه قیمت ورق یونولیت نقش دارد. اندازه گیری ارزش R به مواد اولیه برای ساخت پانل ها بستگی دارد.

برخی از منابع، مقدار عددی ارزش R را بین 8/3 تا 4/4 در هر اینچ ضخامت بیان کرده اند. در حالی که این مقدار برای ورق فوم اکسترود شده برابر با ۵ گزارش شده است؛ چرا که ساختار آن متفاوت تر از نوع قبلی می باشد.

مراکزی که خدمات فروش انواع فوم ورق را برای کاربردهای عایق سازی ارائه می دهند، از این اعداد و ارقام برای فروش استفاده می کنند. میزان انتقال حرارت یا پایداری در برابر حریق در ورق های یونولیتی بستگی به ساختار سلولی داخل یونولیت ها دارد. هرچه ارزش R بیشتر باشد، رسانایی آنها کمتر خواهد بود؛ بنابراین ورق های یونولیتی که ارزش R آن در حدود ۷ و ۸ اینچ در ضخامت باشد، کمترین رسانایی را دارند.

کاربرد های ورق فوم در خارج ساختمان

یکی از موارد کاربردی ورق فوم، نصب آنها در بیرون ساختمان است. برای این هدف، یونولیت ها در ساختمان سازی با توجه به ابعاد و مشخصات فنی فوم به کار می روند. در این حالت یونولیت های ورقه ای باید با مواد مقاوم کننده در برابر نفوذ آب محافظت شوند. اگر حباب های هوا یا آب و کمترین رطوبت به داخل پروژه عایق سازی نفوذ کند، به نوعی ارزش R را کاهش می دهد. بنابراین با افزایش میزان نفوذ، امکان تخریب فوم ورق در نمای بیرونی ساختمان افزایش بیشتری خواهد داشت.


کاربرد ورق فوم در داخل ساختمان

یکی از موارد کاربردی ورق فوم استفاده از آن برای عایق سازی در داخل ساختمان است. ورقه های یونولیت به صورت پانل‌هایی با ابعاد مشخص در دیوارها یا کف ساختمان در نمای داخلی نصب می شوند. بسترسازی و پوشش با بتن مناسب برای این کار الزامی است. در هر حالت پس از نصب ورق فوم در عایق سازی داخل ساختمان، حداقل ضخامت مواد پوشش دهنده نظیر گچ باید توسط هیئت بازرسان اندازه‌گیری شود. در این حالت، پوشش گچ، یک عامل بازدارنده در برابر حریق و آتش‌سوزی عمل می کند.

ورق فوم در داخل ساختمان حقیقت در بخش زیرین  دیوارپوش ها یا کفپوش ها نصب می شود. هرچه مقدار R بیشتر باشد، کیفیت عایق بودن این پانل ها بیشتر است.


روش های عایق سازی با ورق فوم

در هر یک از شیوه های نصب ورق فوم در خارج یا داخل ساختمان نیاز است بستر سازی برای نصب ورق ها با حداقل یک اینچ ( یا چند سانتی متر) مطابق با استانداردهای عایق سازی در نظر گرفته شود. از چسب های مخصوص برای نصب فوم ورق به دیوارها یا کف استفاده می شود. بستری از میلگردها با  قطر معین قبل از نصب ورق یونولیت در بستر قرار می گیرد. سپس ورقه ها در جای خود چسبانده می شوند.


سایر کاربردهای ورق فوم

ورق های فوم در انواع مختلف برای عایق سازی، ماکت سازی، نگهداری از مواد غذایی، کاربرد در صنایع بسته بندی،  نگهداری قطعات الکترونیک و برقی  و ظروف مختلف کاربرد دارند. بر اساس انواع کاربردها،  ورقه های یونولیت به انواع زیر دسته بندی می شوند:

  • ورق یونولیت فشرده ای بالا
  • ورق یونولیت با فشردگی متوسط
  • ورق فوم مخصوص ماکت سازی
  • فوم ورق مخصوص صنایع دستی
  • فعالیت ها مخصوص عایق سازی ساختمان

فروش ورق فوم

 قیمت فروش ورق فوم با توجه به ضخامت، طول و عرض و وزن یونولیت ها محاسبه می شود. قیمت پلی استایرن به عنوان ماده خام برای تهیه ورق یونولیت در قیمت آنها تاثیر دارد. اگر قصد دارید هر یک از انواع ورق فوم را برای کاربردهای خاص تهیه کنید، پیشنهاد میکنیم با مجموعه …. تماس بگیرید. این مجموعه صنعتی، انواع ورق یونولیت را با کیفیت مناسب و قیمت رقابتی به ویژه برای پروژه های ساخت و ساز در مقیاس انبوه تامین کرده است. در هنگام خرید ورق فوم فراموش نکنید مشخصات فنی ورق ها نظیر ارزش R و مقاومت در برابر نفوذ آب یا حریق را از فروشنده سوال کنید.

بخش فروش: 56864477-021
فکس: ۵۶۸۶۴۴۶۶-۰۲۱
مدیر فروش: ۸۷۸۱۸۱۰-۰۹۱۲
مدیریت: ۷۰۱۹۵۰۱-۰۹۱۲
مدیریت: ۸۹۸۶۲۷۳-۰۹۱۲

آدرس : تهران جاده ساوه سه راه آدران انتهای خ یخ سازی خ رکسانا فوم نبش خ عسگری پ ۱۲۱

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×چت آنلاین
محتوای جدید