ورق یونولیت چیست

جدول مواد تشکیل دهنده پلی استایرن

یونولیت در سال 1839 توسط ادوارد سیمون کشف شد و در سال 1959 به وسیله کمپانی ” کوپر ” تولید شد. تولید یونولیت با توجه به نوع و چگالی آن می‌تواند مراحل و سبک‌های مختلفی داشته باشد.  در این مقاله به تمامی این موارد اشاره خواهد شد.اولین مواد تشکیل دهنده پلی استایرن، استایرن مونومر می‌باشد. در واقع از ریختن مواد پلی استایرن داخل قاب‌‌‌ها و منبسط شدن آنها یونولیت تشکیل می‌شود. سطح پایین استایرن به طور طبیعی در بسیاری از گیاهان، میوه‌‌‌ها و سبزیجات وجود دارد.

یونولیت متشکل از مشتقات اتیلن و بنزن است. با استفاده از یک فرآیند پلیمریزاسیون ساخته می‌شود. در طول این فرآیند، یک هیدروکربن با جوش کم، که معمولا از پنتان است به مواد اضافه می‌شود تا در پردازش بعدی به گسترش این مواد کمک کند. با کسب اطلاعاتی در خصوص مواد تشکیل دهنده یونولیت لازم است که مطالبی راجع به تولید این محصول را ذکر کنیم.

روش تولید یونولیت

یونولیت را کارخانه‌جات تولید کننده یونولیت به دو روش اتوماتیک و غیر اتوماتیک ( دستی )  تولید می‌کنند.

ماده خام یونولیت که به شکل دانه‌هایی ریز هستند، از موادی به نام استایرن تولید شده‌اند و در مراحل اولیه تولید یونولیت، این دانه‌ها باید 50 برابر بزرگ‌تر شوند.

در روش دستی، ابتدا با پخت دانه‌های کوچک در دیگ بخار و منبسط کردن آن‌ها آغاز می‌شود. اگر عمل انبساط به خوبی صورت گرفته باشد و میزان چگالی یونولیت به اندازه قابل قبولی باشد، مواد منبسط شده را به دستگاه‌های بعدی می‌فرستند تا عمل خشک شدن آن انجام شود. در غیر این صورت مرحله اول مجدد تکرار می‌شود، تا عمل انبساط بیشتر انجام شود.

پس از انجام پخت اولیه مواد یونولیت، دستگاه بلوکر آماده دریافت مواد می‌شود تا عمل فشرده سازی دانه‌های یونولیت در آن صورت بگیرد و بلوک‌های مکعب مستطیل شکل در ابعادی 200*100*100 سانتی متر، که معمول‌ترین اندازه بلوک‌های تولید شده یونولیت در روش دستی است، تولید ‌شوند.

جدول مواد تشکیل دهنده یونولیت. پلی استایرن به کار رفته در یونولیت های ساختمانی ( پلاستوفوم ) های رکسانا فوم را مشاهده می فرمایید.

 

مواد تشکیل دهنده پلی استایرن

18 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×چت آنلاین
محتوای جدید