آنچه باید در مورد ورق یونولیت و بازیافت آن بدانید

ورق یونولیت

ورق یونولیت عبارتند از صفحه هایی با ابعاد استاندارد به صورت مستطیلی شکل. با ضخامت چند سانتی متر که از پلی استایرن منبسط شده ساخته می شوند. آنچه با نام فوم پلی استایرن در بازار می شناسید، نام دیگر ورق های یونولیتی هستند. انواع ورق یونولیت، وزن سبک دارند. و در کارخانه در ابعاد و اندازه های مختلف تولید می شوند. بسیاری از انواع یونولیت های ورقه ای برای بسته بندی کالاهای الکترونیکی، مواد غذایی و لوازم برقی به کار می روند. این ابزار ها مقاوم در برابر نفوذ آب و حرارت مستند.

انواع ورق یونولیت که ضخامت بیشتر از یک سانتیمتر را دارند به عنوان عایق های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. آن دسته از ورق های یونولیتی که ضخامت کمتر از یک سانتیمتر را دارند برای تولید ظروف نگهداری مواد غذایی. ساخت کاردستی. مدل سازی. و ماکت سازی. در موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به موارد کاربردی این مصالح، قیمت فروش ورق یونولیت با توجه به وزن آن ها و ابعاد و اندازه ها و قیمت اولیه مواد در بازار تعیین می گردد.

با در نظر گرفتن نتایج، پلی استایرن منبسط شده به عنوان یک ماده پرمصرف در جهان، میزان تقاضای آن برای ساخت انواع ورق یونولیت، انواع فوم و بلوک های یونولیتی رو به افزایش است. در نتیجه کارخانه های تولید کننده پلی استایرن، بیش از پیش نسبت به تولید این ماده اولیه تلاش می کنند.

میزان تقاضای جهانی پلی استایرن خام و پلی استایرن منبسط شده بیش از ۱۵ میلیون تن در سال ۲۰۱۰ ثبت شده است. این آمار نسبت به سال ۲۰۰۰ ، ۱۳ میلیون تن افزایش داشته است. انتظار می رود میزان تولید پلی استایرن و تقاضای بازار تا سال ۲۰۲۰ به بیش از ۲۳ میلیون تن در سال برسد. از این آمار نزدیک به ۲ درصد از آن که معادل حدود ۴۰ هزار تن در سال می شود. به منطقه خاورمیانه تعلق دارند.


 بازیافت ورق یونولیت

 اگرچه آمار تقاضای پلی استایرن منبسط شده برای تولید ورق یونولیت، مصالح فوم و یونولیت رو به افزایش است. اما همین افزایش تولید یونولیت پلی استایرن مستلزم تلاش های جدی برای بازیافت آنها خواهد شد. انواع ورق یونولیت که در پروژه‌های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند منجر به تولید ضایعات پلی استایرن می شوند. بازیافت این مصالح، زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که حجم آنها انبوه تر شده، فضای قابل توجهی را اشغال کند. و به تدریج نمای نامطلوب را برای محل به وجود آورد.

مهمترین مشکلی که ضایعات ورق یونولیت ایجاد می‌کنند این است که به دلیل وزن سبک آنها با کوچکترین وزش باد در فضای آزاد به اطراف پراکنده می شوند. این عامل ممکن است خرده های یونولیت را به سمت روان آب ها، کناره خیابان ها و حتی آبراهه ها هدایت کند و موجب مسدود شدن و آلودگی آن مکان شود.

پلی استایرن ها به طور طبیعی تجزیه ناپذیر هستند. اما از طریق روش های شیمیایی می ‌توان آنها را به مواد دیگری تبدیل کرد. جالب است بدانید حدود 9000 سال طول می‌کشد تا پلی استایرن منبسط شده تجزیه گردد!!

فن آوری بازیافت ورق یونولیت

 اگرچه فناوری های جدید برای بازیافت انواع فوم ورقه ای در جهان معرفی شده‌اند و بسیاری از کشورها نسبت به بازیافت این مصالح اقدام کرده‌اند. اما دلیل این که  فرایند بازیافت یونولیت ورقه ای، گسترش قابل توجهی نیافته است. هزینه بالای حمل ضایعات آن در مقایسه با حجم و وزن آنها است. حجم یک وسیله نقلیه که فوم پلی استایرن منتقل می کند بسیار کم است. در صورتی که بیش از ۹۸ درصد از محتویات فوم را هوا اشغال کرده. همین عامل نسبت حجم به فضای اشغال شده را بیشتر افزایش می دهد!

یکی از راهکارهای مناسب برای حمل و نقل ضایعات ورق یونولیت به سمت محل بازیافت این است که حجم یونولیت ها را تا حد ممکن کاهش دهیم. ابزار های کاهش دهنده حجم یونولیت های ورقه ای شامل ابزار برش یا فشرده سازی می باشد. همچنین یونولیت ها می توانند از طریق دستگاه های تراش به قطعات بسیار کوچکتری تبدیل شوند.


خرید ورق یونولیت

برای بسیاری از شرکت ها و سازمان ها این مسئله اهمیت دارد که میزان ضایعات ورق یونولیت و میزان خرید آنها با هم متناسب باشد.  برخی از شرکت ها هزینه های زیادی را برای خرید یونولیت ورقه ای متحمل می شوند. اما پروژه آنها ضایعاتی بیشتر از مواد اولیه را تولید می کند.

قیمت فروش ورق یونولیت با توجه به قیمت مواد نفتی تعیین می گردد. همچنین قیمت حمل و نقل به قیمت نهایی فروش اضافه می‌شود. با این حال، قیمت خرید ورق یونولیت در مقایسه با خرید سایر مصالح ساختمانی بسیار ارزان تر خواهد بود.

قیمت فوم ورقه ای با توجه به کیفیت آن متفاوت است. برای تقاضای انبوه انواع ورق یونولیت، قیمت فروش فوم به ازای هر تن محاسبه می شود. بسیاری از شرکت‌های فعال در این حوزه، قیمت های رقابتی را به بازار ارائه می‌کنند. برخی دیگر از کسب و کارها در این زمینه نیز خدمات بازیافت ضایعات ورق یونولیت را  به مصرف کنندگان و مجریان پروژه های ساختمانی ارائه می دهند. از این طریق بسیاری از هزینه ها کاهش پیدا می کند.

بخش فروش: 56864477-021
فکس: ۵۶۸۶۴۴۶۶-۰۲۱
مدیر فروش: ۸۷۸۱۸۱۰-۰۹۱۲
مدیریت: ۷۰۱۹۵۰۱-۰۹۱۲
مدیریت: ۸۹۸۶۲۷۳-۰۹۱۲

آدرس : تهران جاده ساوه سه راه آدران انتهای خ یخ سازی خ رکسانا فوم نبش خ عسگری پ ۱۲۱

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×چت آنلاین
محتوای جدید