آشنایی با ورق یونولیت و کاربردهای آن

ورق یونولیت

ورق های یونولیت یا ورق پلی استایرن یک ترکیب شیمیایی ارزشمند و با استحکام بالا می باشد. ورق های یونولیتی در کارخانه از طریق سیستم قالب گیری و سپس برش فوم ها تولید می شود. عملیات ماشینکاری و پردازش به راحتی در مورد این ورق قابل اجرا می باشد. این تجهیزات در ابعاد و ضخامت های مختلف در بازار موجود هستند. این ورق ها در دمای پایین در کارخانه در فرایند قالبگیری به شکل مورد نظر در می آیند. عمده ترین کاربرد این نوع ورق استفاده از آن برای عایق حرارت و همچنین ماکت سازی می باشد.

ورق  های یونولیت به دلیل ویژگی های بهینه شده و خواص مطلوب طیف وسیعی از زمینه های کاربردی را تحت پوشش قرار می دهد. این ورق ها به راحتی قابل اتصال به یکدیگر می باشد. همچنین امکان برش ورق های یونولیت به ابعاد دلخواه از طریق لیزر نیز امکان پذیر می باشد. با توجه به جذب بسیار کم رطوبت از طریق ورقه های یونولیت و نقطه ذوب به بسیار پایین، از این ورقه ها می‌توان در سیستم‌های خلل نیز استفاده کرد.

 یونولیت یک عایق برای جریان برق محسوب می شود. به همین دلیل می توان از آن به عنوان عایق الکتریکی برای سیم ها و کابل های برق نیز استفاده کرد.

 

نحوه برش ورق یولونیت

این نوع ورق، ورق های پلی استایرن فومی با وزن سبک و قابلیت بالا برای رنگ آمیزی و برش به شکل های مختلف است. این ورقه ها را به هر شکل و ابعادی که در نظر داشته باشید می توانید برش دهید. برش این نوع ورق از دو طریق امکان پذیر است. استفاده از کاتر یا چاقوی بسیار تیز، برش یونولیت ها را امکان پذیر می‌سازد. اما به دلیل اینکه ممکن است در برخی از اشکال، استفاده از چاقو یا کاتر سخت باشد، به کارگیری سیم الکتریکی که در اثر حرارت بتواند ورق های یونولیت را برش دهد، یک پیشنهاد عالی محسوب می شود. بسیاری از مهندسان، معماران و هنرمندان برای ساخت ماکت های خود از این ورق استفاده می کنند.

 یکی از تکنیک هایی که برش یونولیت را ساده تر می سازد و از پراکنده شدن خرده های یونولیت در محوطه اطراف جلوگیری می کند، برش یونولیت داخل آب است؛ به این ترتیب، وقتی یونولیت داخل آب قرار داده می شود و با ابزار به شکل دلخواه بر می آید، به این ترتیب دراثر تماس با آب از پراکنده شدن خرده های یونولیت در محیط جلوگیری می کند.

یکی دیگر از روش‌های برش این نوع ورق ها، استفاده از چاقوی برقی است. اره مویی و کاترهای ویژه ماکت سازی برای برش ورق های یونولیت به اشکال دلخواه مناسب هستند. در استفاده از هر یک از روش های فوق، اقدامات ایمنی را همواره در نظر داشته باشید.

خرید و فروش ورق یونولیت

این ورق در ضخامت های مختلف در بازار وجود دارد. بسته به نوع کاربرد، از یکی از ضخامت های این ورق ها می توان استفاده کرد. نحوه محاسبه قیمت ورق های پلی استایرن برای فروش این ورق، وزن ورق ها به ازای هر کیلوگرم قیمت بازار محاسبه می شود. ورق ها عموماً به رنگ سفید هستند اما برخی از تولیدکنندگان، ورق های یونولیت را در رنگ های سیاه به بازار نیز  ارائه می دهند.

 یکی از اصطلاحات رایج در فروش این نوع ورق ها، ورق های دانه درشت و دانه ریز هستند. این اصطلاح به بافت یونولیت ها مربوط می شود.

 با نگاه ظاهری بر این ورق ها می توان گرانول های پلی استایرن را با ابعاد ریز در ورق های دانه ریز و با ابعاد درشت در ورق های دانه درشت مشاهده کرد. ضخامت های مختلف از یک سانتیمتر تا ۵ سانتی متر از این ورق ها در بازار موجود هستند. برای دریافت قیمت ورق های یونولیت، قبل از خرید، مشخصات موردنظر را به فروشنده اعلام کنید.

 

مزایای ورق یونولیت

 ورق های یونولیت دارای خاصیت عایق بندی می باشد؛ به همین دلیل یکی از مزایای خرید ورق های یونولیت را می‌توان در عایق بندی سردخانه ها، کولرهای ساختمانی، نصب در دیوارهای مراکز تفریحی و تجاری برشمرد. این متریال بسیار سبک و بادوام هستند و فرایند نصب آن در ساختمان ها به راحتی امکان پذیر است. از ورق های یونولیت با ضخامت مختلف در کنار بلوک های یونولیتی در ساختمان ها استفاده می شود. ویژگی های حرارتی قوی، مقاومت در برابر رطوبت، پایداری خواص در برابر شرایط محیط، ویژگی های کاربردی های ورق های یونولیتی هستند.

خواص حرارتی ورق یونولیت

 فوم پلی استایرن یا ورق های یونولیتی برای کاربرد در ستون های فولادی، چوبی، بتنی و…،  یک راه‌حل کارآمد و مقرون به صرفه برای عایق سازی به شمار می رود. هنگامی که از این متریال در عایق سازی ستون ها استفاده می شود، هوای داخل ساختمان در حد متعادل تنظیم می گردد. همین موجب می شود در طول زمان، تخریب ستون ها و دیوارها رخ ندهد.

 همچنین این نوع ورق ها برای جلوگیری از افزایش رطوبت در محیط موثر می باشند. این عامل با توجه به خاصیت عایق بودن آن توجیه می گردد. ارزش R در مورد خواص حرارتی و مقاومت در برابر نفوذ رطوبت برای ورقه های یونولیت به کار برده می شود. استانداردها، عددهای مختلفی برای ارزش R در ورق های یونولیت با ضخامت مختلف ارائه شده است. انواع ورق های یونولیت قابل بازیافت در کارخانه و تولید محصولات جانبی می باشد.

بخش فروش: 56864477-021
فکس: ۵۶۸۶۴۴۶۶-۰۲۱
مدیر فروش: ۸۷۸۱۸۱۰-۰۹۱۲
مدیریت: ۷۰۱۹۵۰۱-۰۹۱۲
مدیریت: ۸۹۸۶۲۷۳-۰۹۱۲

آدرس : تهران جاده ساوه سه راه آدران انتهای خ یخ سازی خ رکسانا فوم نبش خ عسگری پ ۱۲۱

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×چت آنلاین
محتوای جدید