بررسی علت محبوبیت یونولیت عایق فشرده داخل یخچال های صنعتی

بررسی علت محبوبیت یونولیت عایق فشرده داخل یخچال های صنعتی

یونولیت
یونولیت

یونولیت عایق فشرده داخل یخچال همانطور که از نامش مشخص است، داخل یخچال های بزرگ صنعتی قرار می گیرد. منظور از یخچال های صنعتی، آن دسته از یخچال هایی هستند که داخل رستوران ها، سردخانه های نگهداری مواد غذایی، و … استفاده می شوند. اما اینکه چرا از یونولیت داخل آنها استفاده می شود، موضوعی است که داخل این مطلب بررسی خواهد شد. 

کاربرد یونولیت عایق فشرده داخل یخچال سالهاست که رواج دارد. بسیاری از کسانی که اقدام به خرید این محصولات میکنند، قصد کاهش اتلاف انرژی را دارند. هیچ محصولی به اندازه  یونولیت های فشرده، نمی تواند این رسالت را به خوبی انجام دهد. جهت دریافت توضیحات بیشتر در این مورد، با ادامه این مطلب همراه باشید. در نهایت این شما خواهید بود که تصمیم خواهید گرفت برای یخچال صنعتی خود یونولیت تهیه کنید یا خیر.

  • یونولیت عایق فشرده داخل یخچال، عایقی بی رقیب

با افزایش هزینه های استفاده از تجهیزات صنعتی، کاهش عوارض و هدر رفت منابع از ضروریات کسب و کار های امروزی به حساب می آید. با استفاده از یونولیت عایق فشرده داخل یخچال می توان به کاهش هدر رفت انرژی یخچال ها و فریزر های صنعتی کمک کرد. 

در اصل، شما با استفاده از یونولیت یخچال است که می توانید یک عایق برودتی بی رقیب داشته باشید. بسیاری از کسانی که در زمینه های تولید و ارائه مواد خوراکی فعالیت می کنند، با معضل افزایش هزینه های برق روبرو هستند. یخچال های صنعتی نیز بعد از چند سال استفاده به اندازه روز اول، پرتوان کار نمی کنند. در نتیجه‌ی این فرسودگی، تنها افزایش هزینه هاست که گریبان گیر صاحبان کسب و کارها می شود.

برای رفع این مشکل می توان با یونولیت عایق فشرده داخل یخچال یک عایق کامل ایجاد نمود. زیرا اغلب این یونولیت ها قطور هستند. داشتن قطر زیاد همواره به عدم عبور آسان انرژی در یک یخچال منجر می شود. به همین خاطر است که اغلب برای نگهداری یخ نیز از جعبه های یونولیتی استفاده می شود؛ زیرا به هدر رفت سرما و نفوذ گرما یک جریان کُند وارد می کنند.

یونولیت عایق فشرده داخل یخچال‌ نیز چنین کاری می کند؛ نه اجازه ورود راحت گرما به داخل یخچال را می دهد. و نه اجازه می دهد سرما به آسانی از بدنه و روزنه های داخل فریزر یا یخچال خارج شود. کُند شدن این جریان باعث می شود تا وسایل نامبرده کمتر کار کنند. در نتیجه شما با کاهش هزینه های برق مواجه خواهید شد. و این به چه معناست؟

به معنای این است که می توانید تنها با خرید یونولیت عایق فشرده داخل یخچال به قیمت کاملا ارزان، با یک تیر دو نشان بزنید. یونولیت ها به خاطر کم وزن بودن، کاربردی بودن، قابلیت جابجایی آسان و بی دردسر، هیچ رقیبی در هیچ کجای جهان ندارند. به همین خاطر سالهاست که به آنها لقبِ عایق کاملا «بی رقیب» و «یکتا» را داده اند.

یونولیت عایق فشرده
یونولیت عایق فشرده
  • چرا قیمت یونولیت عایق فشرده داخل یخچال کم است؟

این یک سوال بسیار مهم است. اولین نکته ای که ممکن است در مواجه با قیمت کمِ یونولیت عایق فشرده داخل یخچال در ذهن متبادر شود، بی کیفیت بودن آن است. بسیاری از مشتریان چنین سوالی دارند: آیا قیمت پایین یونولیت نشان دهنده کم بودن کیفیت ِآن است. لازم به ذکر است که هر یونولیت، با توجه به کاربردش، با میزان دانسیته‌‌ی خاصی تولید می شود. این میزان کم می کند تا یونولیت ها با توجه به موضع کاربردشان، مفید باشند.

دوم اینکه، بیشترین جزء تشکیل دهنده‌ی یک یونولیت عایق فشرده داخل یخچال هوا است. بنابراین کاملا طبیعی است که آن را در هر ابعاد و اندازه‌ای که تولید کنیم، سبک باشد. وقتی بیشتر از 80 درصد یک محصول هوا باشد، نرخ ِفروش آن نیز بسیار پایین خواهد بود. البته شایان ذکر است که بدانید کیفیت در این مورد حرف اول را می زند. برخی از یونولیت ها هستند که بی کیفیت تولید می شوند. و این بی کیفیت بودن در روز اول استفاده از آنها، خود را به خوبی نشان می دهد.

وقتی یونولیت عایق فشرده داخل یخچال را با کیفیت مناسب بخرید، طبیعتا قیمت معقولی را خواهید پرداخت. بنابراین کل هزینه ای که یک مشتری بابت خرید یونولیت ها می پردازد، به 20 درصد متریالی مربوط می شود که در ساخت آن به کار گرفته شده است. اگر یونولیت عایق فشرده داخل یخچال را با سایر عایق هایی که امروزه تولید می شوند مقایسه کنید، به نتایج جالبی می رسید. یکی از این نتایج این است که متوجه خواهید شد که قیمت یونولیت ها یک سر و گردن از سایر عایق ها بهتر است. و علاوه بر این، با توجه به کارایی که دارد، مبلغی ناچیز برای خرید آن پرداخت می شود. بنابراین اگر بخواهیم از نظر اقتصادی به این موضوع نگاه کنیم، متوجه می شویم که یونولیت ها بسیار مقرون به صرفه هستند.

یونولیت یخچال
یونولیت یخچال
  • یونولیت عایق فشرده یخچال و فریزر، متناسب با محیط زیست

صحبت در مورد برتری یونولیت عایق فشرده داخل یخچال نسبت به سایر عایق ها به یک یا دو مورد ختم نمی شود. یکی از مزایایی که کاربردِ این نوع عایق ها را توجیه می کند، سازگاری آنها با طبیعت است. موادی که برای تولید یونولیت ها به کار برده می شود، کاملا زیست تخریب پذیر است. بنابراین هیچ نگرانی‌‌ای از بابت بازیافت آنها نیز وجود ندارد.

یونولیت عایق فشرده یخچال، دارای عمر بالا

هیچ عایقی نباید کمتر از یکی دو سال استفاده، عمرش به سر برسد. بیشتر از ده سال عمر ِکاربردی دارد. بنابراین شما می توانید چندین و چند سال به عنوان عایق از آنها استفاده کنید. البته باز هم ذکر می کنیم که اگر برای خرید یونولیت عایق فشرده داخل یخچال از یک شرکت معتبر اقدام کرده باشید، به نتیجه‌ی مذکور می رسید؛ یعنی عمر کارکرد بالا. در غیر این صورت بی کیفیت بودنِ یونولیت عاملی می شود برای خرید مجدد ِآن بعد از یک مدت کوتاه.

از این رو به شما توصیه می کنیم حتما در انتخاب مرکز خرید یونولیت عایق فشرده داخل یخچال دقت به خرج دهید. یونولیت ها در اندازه های استاندارد برای کلیه یخچال ها و فریزر های صنعتی قابل سفارش هستند. روند قیمت گذاری و فروش آنها نیز براساس اندازه و تعدادشان صورت می گیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× چت آنلاین
محتوای جدید