پلاستوفوم

یونولیت قم

ساختمان سازی و ساخت پاساژ و… اخیرا به وفور در استان قم رایج گردیده است. و از جمله مصالح ساختمانی در  قم  یونولیت یا فوم می باشد. استفاده از یونولیت سقفی استاندارد و یونولیت نسوز در ساختمانها و ورق فوم جهت درز انقطاع بسیار رایج گردیده است. همچنین استفاده از یونولیت ساختمانی استاندارد سرعت بیشتری به ساخت و ساز در قم داده است.

یونولیت در صنعت ساختمان در اندازه های مختلف و استاندارد به عنوان بلوک های سقفی استاندارد و یا ورق یونولیت استفاده می شود. و قم به دلیل وجود انواع ساختمان و نیاز به ساخت سازه ها با قیمت های ارزان و مناسب یکی از مصرف کنندگان اصلی فوم و یونولیت در کشور است. کارخانجات تولید یونولیت رکسانا فوم یکی از فروشندگان و تولید کنندگان یونولیت  کاملا کند سوز و نسوز جهت ارسال به قم محسوب می گردد. جهت تماس با رکسانا فوم و اطلاع از قیمت ها با ما تماس بگیرید. و یا به قسمت لیست قیمت مراجعه نمایید. جهت مشاهده مواد اولیه پلی استایرن های رکسانا به این قسمت مراجعه نمایید.

تولید و ارسال و پخش انواع پلاستوفوم به همه نقاط قم (شهرهای قم، جعفریه، پردیسان و سلفچگان ، قنوات ، کهک و دستجرد و.. ) تنها با یک تماس با قیمت مناسب .

 

    • بخش فروش: ۰۲۱۵۶۸۶۴۴۸۸
    • بخش فروش: ۰۲۱۵۶۸۶۴۴۷۷
    • فکس: ۰۲۱۵۶۸۶۴۴۶۶
    • مدیر فروش: ۰۹۱۲۸۷۸۱۸۱۰
    • مدیریت: ۰۹۱۲۷۰۱۹۵۰۱
    • مدیریت: ۰۹۱۲۸۹۸۶۲۷۳
    • آدرس کارخانه:
    • تهران جاده ساوه سه راه آدران انتهای خ یخ سازی خ رکسانا فوم نبش خ عسگری پ ۱۲۱

 

استان قم

قم از کلان‌شهرهای ایران است که در ۱۲۵ کیلومتری جنوب تهران پایتخت ایران واقع شده‌ است. این شهر در کنار رودخانه قمرود و در دشت قم قرار دارد. شهر قم مرکز استان قم و نیز مرکز شهرستان قم می‌باشد.

استان قم یکی از ۳۱ استان ایران است. که در مرکز این کشور و در جنوب استان تهران، شمال استان اصفهان، شرق استان مرکزی و غرب استان سمنان واقع شده‌است. مرکز استان کلان‌شهر قم است. این استان در یک منطقه خشک و نیمه‌خشک واقع شده است و آب و هوای گرم و خشک دارد. جنوب و غرب استان پوشیده از کوه‌های مرتفع است و آب و هوای معتدل دارد.

مناطق شرقی، مرکزی و شمالی استان نیز پوشیده از بیابان‌های وسیع است که بزرگ‌ترین آن‌ها دشت مسیله است. استان قم از نظر وسعت پس از استان البرز کوچک‌ترین استان ایران است. استان قم تنها یک شهرستان دارد. شهرهای قم، جعفریه، پردیسان و سلفچگان مهم‌ترین شهرهای استان به شمار می‌روند و سایر شهرستاهای قم عبارتند از قنوات ، کهک و دستجرد .

 

یونولیت چیست؟

پلاستوفوم در ایران بنام یونولیت شناخته می‌شود. که نام اصلی آن پلی‌استیرن انبساطی (Polystyrene) و یا پلاستوفوم است، نوعی پلیمر سفید رنگ و عایق رطوبت و صدا و حرارت است که از فرایندهای پتروشیمی تهیه می‌شود. از این ماده برای عایق‌سازی، ساخت وسایل نیازمند عایق حرارتی و بسته‌بندی ابزار حساس الکتریکی، الکترونیکی و مکانیکی استفاده می‌شود. پلاستوفوم ماده ای سبک با قابلیت های بسیار زیاد می باشد. و عامه مردم آن را به اشتباه” کائوچو (نوعی ماده طبیعی)”، ” آکاچو ” و یا “یونولیت” می نامند. پلاستوفوم نوعی از مواد پلیمری است که یک نمونه از آن با نام پلی استایرن انبساطی و علامت اختصاری EPS شناخته می‌شود.

و کاربردهای متعددی در امور بسته بندی، عایق سازی، آموزشی، تبلیغاتی و … دارد. این مواد با دانه بندی های ریز و درشت و با وزن حجمی گوناگون بصورت گرانول، ورق فشرده و بلوک در اندازه ها و ضخامتهای گوناگون در بسته بندی های تعدادی، قابل ارائه است. همچنین با دستگاههای برش توسط سیم داغ یا Hot Wireموجود در بازار، به اشکال و طرح های مختلف درمی‌آید.

با توجه به اینکه دمای گذار شیشه ای شدن پلی استیرن خیلی بالاتر از دمای معمولی است پلاستیک مفیدی است. این ویژگی باعث می شود که پلاستیک فوق العاده سخت، کمی شکننده, شفاف و صیقلی باشد که چگالی ان حدود ۱٫۰۹ – ۱٫۰۴ g/ml است. نور معمولی را تا حدود ۹۰ درصد از خود عبور می دهد و ماده مناسبی جهت تهیه شیشه مصنوعی و ویترین ها در فضای بسته است.

 

کاربرد یونولیت در ساختمان سازی

 

بلوک های یونولیتی «پلی استایرن» مدتی است که برای ساختمان سازی در کشور و در آپارتمان های بلند استفاده میشوند. و به دلیل سبکی و کم هزینه بودن مورد استقبال انبوه سازان (بساز بفروش های سابق) قرار گرفته است. این بلوک ها در دو نوع «قابل اشتعال» و «غیر قابل اشتعال یا نسوز» در بازار عرضه می شوند.
وزن هر قطعه بلوک سیمانی که در ساختمان سازی به کار می رود، ۱۵ کیلوگرم است. در حالی که وزن بلوک های یونولیتی بسیار ناچیز است و تا اندازه بسیار زیادی موجب پایین آوردن وزن ساختمان می شود. با وجود پوشش نسوزی که زیر و روی این بلوک را محصور کرده است، در صورت آتش سوزی در ساختمان، این بلوک ها تنها تا ۲۰ دقیقه تاب مقاومت در برابر حرارت را دارند.

ایمنی اماکن مسکونی در برابر حریق و حادثه از جمله مواردی است که باید از نظر ایمنی شهری مورد توجه قرار گیرد. در ایمنی یک ساختمان موارد زیادی نقش دارد که می توان به مصالح به کار رفته در آن به عنوان یکی از مهم ترین موارد اشاره کرد.
بلوک های «پلی استایرن» به دلیل سبکی وزن خود، وزن نهایی ساختمان را کم می کنند. به همین دلیل در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. بلوک های یونولیتی نقش باروری ندارند. و به همین دلیل در برابر زلزله ایمن هستند.

اما این بلوک ها، در برابر آتش به راحتی حجم خود را از دست می دهند. و تنها اشکال این بلوک ها، کمی مقاومت در برابر حرارت و شعله وری آنها است. در صورتی که از جنس مرغوب این بلوک ها در ساختمان سازی استفاده شودT در برابر آتش مقاوم تر خواهند بود. در ایران نه تنها این نوع از مصالح ساختمانی بلکه تعداد بی شماری از مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد که از استانداردهای اجباری برخوردار نیستند و همچنان در ساختمان سازی به کار می روند.

با توجه به بحران خیز بودن کشورمان در ساختمان سازی نباید از بلوک های قابل اشتعال استفاده شود. و نوع غیرقابل اشتعال یا یونولیت نسوز این بلوک ها نیز با رعایت ضوابط محدود شود تا از حریق های گسترده در ساختمان ها جلوگیری شود. همچنین انبار و نگهداری این مواد به دلیل واکنش هایی که ممکن است داشته باشند، بسیار خطرناک است.

و تاکنون شاهد مواردی از حریق انبار این بلوک ها بوده ایم. جالب اینکه این بلوک ها برخلاف تصور و ذهنیت برخی از کارشناسان، به دلیل یکپارچه نبودن در برابر ضربه کوبه ای اثرات مثبت ندارند. و بر عکس در تقویت صدا اثرگذار خوبی هستند.یونولیت جاذب صوتی بهتری نسبت به بتن است و عایق صوت برتری محسوب نمی شود و به همین دلیل پلاستوفوم به تنهایی تاثیری در افت صوت ندارد. به گفته کارشناسان تنها در صورتی که بین دیوار دو جداره یونولیت به کار رود، افت صوتی افزایش می یابد. همچنین عایق های حرارتی هم به تنهایی عایق صوت نیستند و در صورتی که داخل سیستم قرار بگیرند، می توانند موجب کاهش صوت شوند.

 

مزایای استفاده از یونولیت

  • سبکی قطعات بلوک.
  • کاهش ۳۰ درصدی حجم بتن.
  • کاهش مصرف فولاد و آهن.
  • صرفه جویی در زمان اجرا و کاهش دستمزد.
  • صرفه جویی در مصرف قالب بندی تیرچه.
  • پایدار در مقابل زلزله.
  • عایق حرارتی و برودتی و صوتی.
  • حمل و نقل سریع و آسان.

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× چت آنلاین
محتوای جدید